Zobrazeno 1934x.  Kliknutím zavřete okno
Datum vložení: 10.12.2009 | Počet zobrazení: 1934   Zobrazit téma 
Dobrý den, přídávám tedy nějaká technická data motoru čz šoupě. Spodek motoru je čz 175 typ 501, primární převod je změněn z 1,904:1 (21:40) na 1,774:1 (31:55), čímž je samozřejmě změněn směr otáčení klikového mechanismu, stejně jako používala spousta silničářů v té době u motorů čz 150 C. Původní klika má stočený průměr setrvačníků a je změněný zdvih z 65mm na 58mm. Kartery jsou vytlakovány vytočenými čely kolem setrvačníku. Kartery pod válcem jsou snížené o 7mm a levá strana karterů zkrácena o 55mm, jelikož se vyjmulo startování, jezdci motor zabral méně prostoru a mohl použít i vlastní kratší rám. Válec je čz jednovýfuk typ 450 s vrtáním 57,25mm, což dává motoru obsah 149,36ccm a má zvětšené přepouštěcí kanály. Karter pod zapalováním je utočený a je zde přišroubovaná spodní deska šoupátka. Šoupe je vyrobené z pertinaxu a je uzavřené venkovní deskou šoupěte. Jako zapalování jsou použité pouze kontakty a tak se celý závod odjel jen na baterii. Sání má průměr cca 30 mm. Tento typ přestavby motoru na rotační šoupátko je poměrné jednoduchý a velice často používaný, ikdyž spíše později a to u motorů čz 125 typů 511 a 516. Také bylo přestavěno několik motorů čz 125 tyb 984, které se používali v silničních motocyklech, nebo v motokárách. Dnes jsou bohužel jen velmi málo výdané, tak alespoň pro představu přiložím fotografie těchto motorů s rotačním šoupátkem na levé, i pravé straně motoru.