MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 311122 příspěvků |7792 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 37 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocyklové soutěžní a závodní spe | Odpověď 19.10.2021 20:23  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma Motocykl na sprint
Dobrý den, teď nedávno jsem dovezl dobového dragstera s motorem z Wartburga a chtěl bych se zeptat zde přítomných, zda náhodou nemají doma nějaké fotografie obdobného, či tohoto stroje. Motocykl je testovaný v Praze kontrolní raznicí TK 1. Za jakékoliv informace, či fotografie děkuji.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů   09.12.2010     Zobrazit téma  
Odpověď  Zdravím, s tím shlédnutím je problém, jelikož prostě asi jako většina lidí prostory zatím žádné nemám. Sice jsem chtěl dát něco zajímavého ke kamarádovy do muzea v Clumčanech, ale podařilo se mu jeho novostavbu docela dost rychle zaplnit, ovšem ne méně zajímavýma strojema.    [Pavel]   13.12.2013
Odpověď  Díky ason za ty fotky- prohlížel jsem to včera celý večer a vzomínal...........

Je alespon teoretická možnost vidět to někde naživo?    [monty]   13.12.2013
Odpověď  Pavel Štrunc nashromáždil neuvěřitelně kvalitní svědectví o minulé době.
K fotkám ani netřeba nic dodávat. Dříve se prostě méně sedělo u televize, nebyly počítače, neexistoval internet ani mobily a tak lidé více vymýšleli, kutili, scházeli se a hlavně závodili. Nebyla dokonalá auta, ale zase se s nimi více jezdilo.
Mám pocit, že dnes nám vše tak nějak utíká a my jen sedíme a snažíme se uchytit tam, kde vlastně ani nechceme být.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.12.2013
Odpověď  Zdravím a díky za fota, mám je stažené myslím z rajčete, závod z Týnu nad Vltavou, když to vezmu od spodu, tak je to: Wartburg - Provazník Jiří, Trabant 600 - Minarčík Aleš, Fiat 850 - Záruba Vladimír, Jawa 600 DT - Kuna Vladimír a čz 400 - Souček Josef. Nějaké jiné zajímavé fotografie najdeš zde: http://pajamoto.rajce.idnes.cz/    [Pavel]   12.12.2013
Odpověď  Jen doplním - ten neznámý čtyřválec čtyřtakt je s motorem FIAT 850 Speciál.

Pamatuju ho ze závodů na cílové rovince starýho okruhu v Brně, v roce snad 1988?    [Monty]   12.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  A nakonec peklo z ČZ 514.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pěkná stavba z plochodrážky DT    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  V akci.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další - čtyřtakt    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další povedená stavba - trabant.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  přidávám foto - motor wartburg    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.12.2013
Odpověď  Tak to máš teda vééélikej respekt pustit se do toho... Doufám že nás budeš zásobovat fotkama protože tohle bych velice rád viděl jak to dopadne.. Hlavně video z jízdy...    [caja008] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.11.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  Zdravím všechny a po delší době přikládám jednu dle mě slušnou zajímavost. Jak jsem zde již psal, tak jsem se před léty doslech od pana Jiřího Kašpara z Holic, že po skončení závodění motocykl Kawašimi prodal pánovy, který chtěl jen motor do letadla a celou kostru měl vyhodit do šrotu. No motor opravdu vyndal a než šla kostra do šrotu, viděl ji jiný pán, kterému to přišlo jako škoda ji zničit a vzal si ji. Uskladnil ji na budoucí dokompletování a složení, nakonec tam ležela cca 30 let. Tento pán k tomu sehnal jeden dost nekompletní a poničený motor, ale nedoskládal jej a motocykl nezkompletoval. Po delším přemlouvání mě motocykl přislíbil k prodeji a po několika dalších měsících domluv jsem pro něj tedy zajel. Hned na to jsem se stavěl i u pána, který si kdysi ponechal původní motor Walter, jelikož jsem se od něj dozvěděl, že plány na letadlo měl, ale nikdy jej nepostavil a motor si paradoxně nechal ležet doma v dílně do dnes. Takže jsem se nakonec dokázal domluvit i s ním a dovezl vše zároveň. Tak se snad opět někdy podaří motocykl doskládat a zprovoznit. Pokud by jste měl někdo náhodou brzdový třmen z Tatry 603, či 613, byl bych vděčný za zprávu.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.10.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  Zdravím všechny, nemáte náhodou někdo dobovou fotku této Tatry. Potřeboval bych ji pro dostavění původního stavu. Majitel přede mnou toho dost očesal a vyhodil. Jezdila zhruba do roku 1984, pokud někdo fotil například v Pacově, Kolíně apod. Díky.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.08.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den, tak pokud se nepletu, tak závodní motocykly třídy speciál (COMPETITION), byly rozdělené do dvou tříd. 1. S objemem nad 500 ccm až 1000 ccm. 2. S objemem nad 1001 ccm až 3000 ccm. Což se snad změnilo od 1.1.1989, kdy byl maximální objem stanovený na 1300 ccm. Co se dělo v dalších letech již nevím. Váha stroje a tudíž konstrukce motocyklu nijak omezovaná nebyla, pokud tedy nevezmeme v potaz zákaz používání titanu na rám, vidlice aj., či lehkých slitin na osy. Taktéž byly samozřejmě nějaké předpisy na úhel, či zakončení řidítek, zakrytování řetězu. Dále povinné alespoň 2 nezávislé brzdy, samočinné zavírání plynu a jiné předpisy týkající se např. páček řidítek, kapotáže, výfuku apod. Jestli se nepletu, tak v nějaké době, byly snad i zakázané motory s přeplňováním. Jako palivo se mohl používat i methylalkohol. To jen pokud by to někoho zajímalo, ale samozřejmě se v jednotlivých letech předpisy dozajista pozměňovali. Takovou jakoby benevolenci předpisů, snad dokazuje fotografie motocyklu Kawašimi pana Kašpara, ( s leteckým motorem Walter o objemu cca 3000 ccm, 77 kw a váhou přes 300 kg ), který se bohužel nedochoval a krátce po jeho závodní kariéře skončil prý snad v hutích.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.05.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde je stavba pana Bartáka    [ED250]   10.05.2011
Odpověď  Zdravím,Nemáte tušení jaký byl limit objemové třídy a nefigurovalo zde i omezení váhy stroje? popř jakých výkonů dosahovaly jistě upravené motory?    [Martin592]   08.05.2011
Zobrazit dokumentOdpověď  Dobrý den, jen pro zajímavost přikládám foto zbytku dragstera, kterého jsem našel při hledání majitele toho mého. Měl také motor Wartburg, ale 1000 ccm, snížený blok, jiné písty, vyvařené spalováky, byl bez převodovky a jezdil na methylalkohol. Bohužel nic jiného, až na doklady se nezachovalo. Ještě pokud by měl náhodou někdo kontakt na pány Stráníky či Bernátky, byl bych vděčný za kontakt. Dostal jsem tyto jména od jednoho závodníka, že by snad mohl motocykl pocházet od nich. Za jakoukoliv odpověď děkuji.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.04.2011
Odpověď  Tento stroj postavil pán Barták. Priečne uložený motor z Tatry 603, spojka z Tatry 805. Vážilo to 350 kg.    [M.]   15.12.2010
Odpověď  vladik:asi to je táto mašina,priečne uložený tatra motor,dík.    [tibisz]   15.12.2010
Odpověď  tibisz, nieje to náhodou táto?: http://marikh.rajce.idnes .cz/Zpatky_do_minulosti.. ../#Sprinty_v_Koline.jpg Motor z Tatry 603 nepoznám, tak neviem posúdiť, či je to on.    [vladik]   14.12.2010
Odpověď  Troška o sprinte nájdete aj na tejto stránke: http://sites.google.com/s ite/jawa350junior/tovarni -special    [vladik]   14.12.2010
Odpověď  Vtedy nejaký macher postavil podobný stroj s motorom Tatra 603,kto máte svět motoru z tej doby,tak tam to je.    [tibisz]   13.12.2010
Odpověď  Sprint sa v Čechách začal jazdiť od roku 1977. Výkon týchto "domácich" strojov bol samozrejme podľa objemu motora ( ten nesmel presiahnuť 3000 ccm ) Napr. ten s motorom Wartburg 1000 mal výkon okolo 60 kW, stroj s leteckým motorom Walter -
77 kW...V polovici 80-tých rokov bola hranica 11.0 sek. na 1/4 anglíckej míle.Svetový rekord bol vtedy 6,5 sek.    [M.]   13.12.2010
Zobrazit dokumentOdpověď  Dobrý den, samozřejmě jsem rád za každou reakci a pomoc, ale momentálně sháním na tenhle motocykl motor, nebo alespoň bloky z Wartburgu 900 ccm, jelikož bývalý majitel ho nechal na mrazu, nejspíš před těmi pěti lety kdy jel prý motor naposledy nevylil vodu a blok je na obou stranách roztržený. Jen pro zajímavost a lidem, kterým se takovéto stroje líbí, přikládám foto z druhé strany. Co se týče rychlostí, tak nevím a chtělo by se to optat právě lidí, kteří s těmito stroji jezdili, anebo najít startovní listinu s vypsanými dosaženými časy.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.12.2010
Odpověď  mně to přijde boží :-) víte někdo jakých to dosahovalo výkonů? Rychlost, čas ve sprintu...    [Meela]   12.12.2010
Odpověď  to jsou hrozná zvěrstva co ty lidi vyrobili.....    [Jan]   12.12.2010
Odpověď  Dúfam, že sa podarí najsť tvorcu, chcel som len pomôcť.    [M.]   11.12.2010
Zobrazit dokumentOdpověď  Zdravím, tento Wartburk by měl pocházet od Vlašimi a předpokládám, že je cca z roku 1978, má zdvojený řetěz a měl samozřejmě také 3 motocrossové karburátory Jikov, ale minulý majitel je již dal pryč. Bohužel jsem zatím tvůrce tohoto stroje nenašel, ale snad se zadaří. Další, kdo jezdil obdobný stroj je pan Talacko ze Skutče.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.12.2010
Odpověď  Ďalši motocykel na sprint s motorom Wartburg postavil Jiří Provazník z Kladna. Mal tri karburátory Jikov, Pohon zadného kola ( pneu 190/55-13) bol dvojitou reťazou.    [M.,]   11.12.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Že by tento? Je to motocykel M. Postla , motor Wartburg 1000. Z roku 1984.    [M.]   11.12.2010
Zobrazit dokumentOdpověď  Jedinou fotografii s obdobným strojem jsem našel tuto.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.12.2010


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006