MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306982 příspěvků |7541 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 163 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexSkútry ČZ, Manet a ostatní 26.9.2020 13:47  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Prase 501/05, spousta dotazů...   20.07.2010 / 76
    ČZ 501 - baterka?   28.06.2013 / 58
    Další do počtu - prase   21.05.2009 / 57
    Ahoj můžu koupit tohoto skůtra co na něj říkáte? Cena něco kolem 7500k   15.06.2009 / 57
    Demontáž motoru u skůtru ČZ   26.06.2009 / 49
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 523      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 8 / 93      Příspěvků Příspěvků: 4202
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/35 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Pružící gumové bloky na ČZ 501/03


 Ahoj všichni,prosím o radu kde renovovat nebo vyrobit nové pružící gumové bloky na přední či zadní kyvce na ČZ 501/03.Původní jsou vytahané a potrhané.Budu rád když mi někdo rozumě poradí.Předem všem děkuji a zdravím všechny příznivce veteránismu.Fanda+.    [Fanda+Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.09.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  díky monty    [fanda+]   20.09.2020
Odpověď  mohu potvrdit silentbloky.cz myslím že to snad ani jinde nedělají.    [T505]   20.09.2020
Odpověď  www.silentbloky.cz    [monty]   20.09.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Manet M90 video


 Setkání majitelů motocyklů Manet m90 v Ružomberku 12.9.2020
https://www.youtube.com/watch?v=VX6pHr45L48&t=18s    [Vlastimil Marek]   13.09.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  To je paráda :D Děkujem za video :)    [Jirka123]   15.09.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

ČZ 175 501/03


 Dobrý den,poprosím o radu,pořídil jsem si skútříka 501/03 vyroben v březnu 1959 ještě s vylisovanými znaky ČZ na "vlaštovkách"-všude se uvádí že by tento stroj měl mít sytič v místě zrušených odkládacích kastlíků.Tam samozřejmě není a nebyl,ale po otevření levých dvířek u motoru je v horní části nějaký držáček,karburátor má označeníJikov 2924 M 13,tímto Vás poprosím o vaše postřehy.    [Milan]   19.01.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Hodně napoví
http://jawarmaniak.wz.cz/technika/karburatory.html    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.07.2020
Odpověď  Před týdnem jsem dovezl 501.03 1959, se štítkem německým. Export. Je tam sytič ve dvířkách, kompletní. Také blinkry, asi pouze na export. Madlo také na boku, pro snažší stavění na stojan. Montáž asi není originál.
Karel Füllsack e-mail fullsack-kp@volny.cz    [Füllsack Karel]   07.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, je pravda že se to ve spoustě literatury uvádí, ale já jsem viděl originál sytič vždy jen na 501/05 a výše. Ten držáček za levými dvířky je na vyvedení přeplavování karburátoru (tlačítko je prostrčené skrz mřížku), aby se při každém přeplavení nemusela otevírat. Trochu je to vidět na obrázku.    [Vilda]   19.01.2013
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Dynamospouštěč ČZ 505 rikša


 Ahoj. Snažím se rozhýbat dlouho stojící rikšu. Motor pákou startuje, ale přes dynamospouštěč to nemá sílu. Bez svíčky to motorem točí jako zběsilý, ale jak to má kompresi, jen to pootočí klikovkou o pár cm nebo vůbec. Baterii mám plně nabitou z auta. Co může být příčinou? Komutátor jsem čistil. Vyměnit kartáče?    [Jakub]   26.06.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zdarec, mě to dělalo to samý a bylo to slabým kabelem k dynamo spouštěcí.Fal jsem silnější průměr a hned to točilo.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.06.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 175/502 díly


 Možná se bude něco z toho někomu hodit.

https://www.sbazar.cz/pianista1/detail/114006945-cz-175502-skutr-cezeta.

Jestli vadí, smažu.    [tomecek123] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.06.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  ...    [tomecek123] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.06.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

ČZ502 Segrovky


 Jaké jsou, prosím, rozměry segrovek na motoru ČZ502. Děkuji.    [pp]   18.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Děkuji!!    [pp]   22.05.2020
Odpověď  Martine některé eshopy s dílama na motorky už mají i ty užší, ale nevím jestli mají rozměry i na skútry.    [HonzaBK]   22.05.2020
Odpověď  Martine některé eshopy s dílama na motorky už mají i ty užší,al enevím jestli mají rozměry i na skútry.    [HonzaBK]   22.05.2020
Odpověď  Mám to změřeno, jak je popsáno níže je u segrovky udáván průměr otvoru pro zajištění (tedy ne průměr ve volném stavu). Klika levý karter 52, hlavní hřídel vlevo 42, hlavní hřídel vpravo(kolo s nábojem) 47. Dnes mají tyto segrovky co jsem kouknul šířku 2,5mm ale ty původní jsou všechny užší, na kalibru je to od 1,20 do 1,25mm takže bude nutná ta magnetka.    [Martin Štindl]   21.05.2020
Odpověď  Jo a ještě dodatek, podle typu ložiska si zjistíš jeho vnější rozměr a to je rozměr segrovky! Je to jednoduché.    [HonzaBK]   21.05.2020
Odpověď  pokud vím tak segrovky na motorech jawa jsou užší (1 mm nebo 1,5 mm a koupit jsou jen 2,5 mm) ale jsou už eshopy co je prodávají. Já si koupil klasický a na magnetce je nechal z jedné strany obrousit. Tak snad ČZ to má stejné to si nepamatuju, protože jedinej motor ČZ jsem skládal na 502    [HonzaBK]   21.05.2020
Odpověď  U magnetky si s tím nástrojař bude vědět rady, už mi to také dělali pro starší motory.    [Martim Štindl]   20.05.2020
Odpověď  To si teda nejsem jist jestli podle 50 let starýho katalogu poznají rozměry segrovek, ale možný to je. Vím že ty segrovky se špatně shání ČZ a Jawa používali specielní tenké segrovky síla snad jen 1 nebo 1,5mm. Pokud jsem neměl segrovku do nějakého stroje tak v obchodě s ložisky mě ji podle ložiska prodali. Možná by šlo koupit standardní a nechat je na magnetické brusce obrousit, nevím co by to ale udělalo s materiálem.    [T505]   20.05.2020
Odpověď  To po, stačí když si opisete tý čísla dle seznamu a v obchodě se segrovkama by to měli už vědět.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2020
Odpověď  Z těch čísel v katalogu rozměry rozpoznat neumím    [pp]   20.05.2020
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (15) 
Zodpovězené téma  

Jawa prase 501


 Dobrý den, skupino potřeboval bych poradit co dávate za olej do motoru, jakou dáváte svíčku, kolik ředíte benzin(hádám že se ředí když je to 2t)    [Matěj]   02.03.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Olejové téma je věčné, a každý radí něco jiného. Tento pomaloběžný motor s litinovým válcem v pohodě umaže obyčejný M2T či M6A, narozdíl o válců potažených Nikasilem a podobně. Výrobce uvádí tuším po záběhu poměr 1:25 já osobně dávám 1:33 a na menší poměr bych teda nešel. Na 501 uváděl výrobce svíčku o teplotě 240 podle značení Bosch. Když tam dáš od Brisku N14 nebo 15 tak to pojede, vhodná svíčka se určuje zkusmo, ale tam to závisí na správném předstihu, seřízení bohatosti karburátoru, palivu a poměru oleje. Ideální barva izolátoru svíčky je světle až cihlově červená, dnešní svíčky mají ale větší rozsah jak dřív.    [Tomas]   02.03.2020
Odpověď  Tepelné označení svíčky najdeš v návodu k obsluze, ale bude ve starém značení. Na internetu je potom k nalezení převodová tabulka na nové značení (třeba tady ke stažení https://www.brisk.cz/ke-stazeni ). Míchání oleje s benzínem je také v návodu, ale v dnešní době už může být nižší poměr (například při použití lepších olejů). Do motoru třeba obyčejný M6A (zvlášť pokud se motor nechá v původním stavu).    [meela]   02.03.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Našlapovačka?


 Zdravím, potřeboval bych identifikovat ty dvě páky na fotkách. Ta s tím vnitřním tisícihranem je myslím na skůtr ČZ, ale na co je ta druhá?    [Mirda444]   12.02.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  pokud ta vpravo ta vyndávací je na prodej napiš na meil. anobl@seznam.cz Díky    [HonzaBK]   13.02.2020
Odpověď  Obě jsou na skůtry čezeta. Ta s tisícihranem je primárně pro modely bez startéru. Ta druhá je vyndávací, která se vozila mezi nářadím. K ní ještě chybí mezikus, který je namontovaný na motoru.    [meela]   12.02.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

POUZDRO ŘADÍCÍ PÁKY


 Zdravím, jde vyměnit futro radící páky ? Díky    [grif]   23.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zdravím, myslím to pouzdro v karoserii, kudy prochází řadička.    [grif]   02.02.2020
Odpověď  Jestli myslíš futro v levým víku motoru, tak to jde snad koupit. Kdyby nešlo na skutra tak asi koupit na motork ua přestružit na větší průměr díru ve futru.    [jj]   30.01.2020
Odpověď  Díky a polepším se s formulací dotazu. To pouzdro asi sehnat nepůjde, alespoň jsem ho nikde neviděl ?    [grif]   24.01.2020
Odpověď  Futro radící páky?, jestli myslíš na skutru čz tak to vyměnit lze, ale je dobré správně formulovat dotaz celou větou, a to hlavně z duvodu vyhledávání až to bude řešit někdo jiný. Jo a originální materiál je šedá "samomazná" litina.    [Tomas]   24.01.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

HŘÍDEL KYVNÉ VIDLICE


 Zdravím, má mít hřídel vůli v držáku motoru ? Případně jakou ? Druhá otázka se týká napínáku (kladky) řetězu. Je tam nutný ? Díky moc za odpovědi.    [grif]   19.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Podívej se do příručky 502 je tam řez uložením vidlice, po správném vymezení a utažení vůle nehraje roli.    [Tomas]   24.01.2020
Odpověď  Zdravím ještě jednou chtěl bych se zeptat znovu jestli je normální ta celkem velká vůle osy kyvky v trubce držáku motoru. Díky moc.    [grif]   23.01.2020
Odpověď  Díky, já měl pocit, že když je na držáku připevněn motor a je tam taková vůle cca 1mm, tak to musí na té ose vibrovat.    [grif]   20.01.2020
Odpověď  Na vuli hřídele v trubce až tak moc nezáleží, duležité je správně vymezit podložkama u bronzových pouzder vzhledem ke stáří a opotřebení.    [Tomas]   19.01.2020
Odpověď  Gumová kladka vyloženě potřeba není, ale potom řetěz naráží na držák ničí ho a za jízdy muže rachotit, ale dnes není problém koupit nový třena přímo od výrobce www.vintage-replica.cz    [Tomas]   19.01.2020
Odpověď  Je to 502    [grif]   19.01.2020
Odpověď  je to na 501 nebo 502?    [Tomas]   19.01.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Kryt řetězu


 Prosím, mohl by mi toto někdo vysvětlit??? :-)    [Ondra]   27.11.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Již vyrábíme vlastní kryty řetězu. A jsou perfektní. Budete spokojeni. První várka bude do Vánoc v prodeji. Sledujte etovar.eu    [etovar]   28.11.2019
Odpověď  jj díky potřebuju celej o Etovaru vím že mají přední část.    [HonzaBK]   15.02.2017
Odpověď  http://etovar.cz/cs/cz-501-502-505-skutr/2122-nast avec-krytu-retezu-cz-502-skutr.html    [Ondra]   10.02.2017
Odpověď  Ahoj, pokud jde o ty "kalhotky" tak je najdš na etovar.cz
Samotný kryt kdysi měli taky, ale teď nevím.    [Ondra]   10.02.2017
Odpověď  díky za snahu to taky sleduji, ale raději si koupím replikua ušetřené peníze projezdím, nebo koupím něco dalšího! Nevíte někdo kdo prodává ty repliky, nebo kontakt na toho Slováka?
Díky    [HonzaBK]   23.01.2017
Odpověď  http://aukro.cz/skutr-cz-prase-kryt-retezu-i668729 7578.html    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.01.2017
Odpověď  http://aukro.cz/skutr-cz-prase-kryt-retezu-i668729 7578.html    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.01.2017
Odpověď  nemáte někdo kontakt na prodejce replik, nebo přím o na toho Slováka co ej vyrábí?
Díky    [HonzaBK]   16.01.2017
Odpověď  http://aukro.cz/kryt-retezu-skutr-cz-502-original- i6667816082.html    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.01.2017
Odpověď  Tak pozor pánové, možné to je. Všiml jsem si, že jde skutečně o jednoho kupce. Dokonce jsem mu sám před časem prodal přes aukro díl (podotýkám za hodně draho, samotného mě to překvapilo...). Tohle je postrach všech co něco shání, ten se přeplatit nenechá :-)    [FeldkuratKatz]   29.12.2016
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (17) 
Zodpovězené téma  

Rikša dobíjení


 Dobrý den, mám problém se svojí rikšou, nedobíjí se baterie. Nejde proud z dynamostartéru. Motorka normálně startuje na elektriku a i jede. Může být problém v uhlících, nebo v jiné části?
Děkuji za všechny návrhy.
S pozdravem Martin Andrle    [Martin Andrle]   16.05.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Motor byl půlen, repase klikovky, válec po výbrusu, snížená hlava?    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.11.2019
Odpověď  Zdravím chlapi, nechci zakládat další vlákno o Dynamostarteru, tak se zkusím zeptat zde...moto ČZ 502-05.Startér vyčištěn, vyfoukán vzdchem, nové uhlíky ALE nemá moc výkon. Bez svíček točí jako nic, ale se svíčkama se jen převaluje a během třeba 5 vteřin startování jsou uhlíky horké. Držet to dýl, tak to začne kouřit. Zatím jsem to zkoušel na stole- autobaterie 12V a startovací kabely (+ na kostře - na kontaktu šroub M6). Nějaký tip kde hledat zkrat, přechoďák atp? Díky za rady...    [Honza512Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.11.2019
Odpověď  Gratuluji !    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2018
Odpověď  Začisťeno na soustruhu a pilkou prořezáno a dobíjí:) děkuji za rady!    [Martin Andrle]   03.07.2018
Odpověď  Omluva, ne Arpi, ale Andrle. Příspěvky nelze opravit, editovat.    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2018
Odpověď  Jestli má pan Arpi trpělivost, tak vnější čelo začistit na soustruhu a propájené soudední dráty s lamelami oddělit půjčenou gravírovací či modelářskou bruskou.    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2018
Odpověď  třeba je ten rotor převinutý a takto ho někdo zapájel. Já bych ho proměřil a pak až případně scháněl jinej    [Arpi]   30.05.2018
Odpověď  Ještě mě něco napadlo. Třeba na dynamostarteru byla nějaká drobná závada a "expert" se někde dočetl, že je třeba proletovat vodiče na lamely komutátoru a tak pro sichr proletoval všechno se vším. Viděl bych to na nový rotor.    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.05.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Čelo komutátoru musí vypadat jako na obrázku. Teď jsem si všiml něčeho podivného na obrázku vašem, to je to sletování?
Možná je to příčina, protože startér se chová jako spotřebič, kdy mu nevadí část nefunkčního vinutí, ale dynamu jako zdroji ano.    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.05.2018
Odpověď  Zrovna nedávno jsem řešil to stejné. Skútr jsem nastartoval startérem, ale nedobíjel. Zkoušel jsem to několikrát. S nechutí jsem znovu sundal výfuk atd.., dynamo sundal, vše zkontroloval, radil se s kamarády.. Pak jsem to znovu smontoval, nastartoval a dobíjí to :) V čem byl můj problém, to nikdo netuší. Tak nevím, zkus to udělat stejně tak :)    [Arpi]   23.05.2018
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (14) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

čz 175/502/02


 Zdravím pánové..je tohle originál barva?
Děkuji    [m.kody] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Je to originální barevná kombinace, mám doma přesně takového skútra ČZ 175 - 502.
Miroslav    [Miroslav]   04.11.2019
Odpověď  Tak jsem zjistil,že je tam jiný válec,takže to je důvod proč to tam nejde ani za prase :-)    [m.kody]   17.03.2016
Odpověď  Zítra ten výfuk vyfotím a pošlu jej sem.    [m.kody ]   16.03.2016
Odpověď  Džák motoru by měl být stejný.    [Honza]   16.03.2016
Odpověď  Tak jsem ho dnes konečně nastartoval.Jen mám asi někde šotka,protože když je to nastartované, tak mi to všude možně háže jiskry.
A ještě jeden problém.
Nejsem schopen tam nijak dát výfuk.není ten přední úchyt na motor trošku jiný na 501 než na 502?Mám k tomu hodně dílů,ale z jiného typu a jelikož tomu vůbec nerozumím,tak jsem z toho jelen :-)    [m.kody ]   16.03.2016
Odpověď  to jsou ale dvě závady který spolu vůbec nesouvisí. Jiskra na svíčce nemá v 99 % nic společného s elektrickým startováním. U velorexů, pokud jde jiskra nejde dynamák, tek velmi často je špatné uzemnění. První co vždy udělám je že vezmu startovací kabel a dám ho na mínus baterie a cvaknu ho druhou stranou někam na motor, abych měl jednoznačné uzemnění. Jinak pokud netočí začal bych uhlíkama, pokud nedává jiskru, začal bych svíčkou, cívkou, dobře složenýma kladívkama, zkontroloval zda se mě někde drát nedotýká kostry (zejména faston u kladívka).    [HonzaBK]   16.03.2016
Odpověď  Musíte použít vylučovací metodu od zdroje až ke svíčce. Začněte zdrojem, připojte provizorně autobaterii. Pokud závada trvá, zkontrolujte si ukostření. Rozsviťte hlavní světlomet a zatrubte. Světlo svítí a nebo pohasne?    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2016
Odpověď  Schéma už jsem sehnal lepší,ale teď mám opět problém.Nejde mi jiskra a když zkusím startovat klíčkem,tak mi jen cvakne v relátku.    [m.kody ]   15.03.2016
Odpověď  Průměrně zběhlý elektrikář však 02 s mírnou úpravou zapojí i dle 05. Vynechá se jedno osvětlení, vynechá se světelná houkačka a svorka 51 se přímo na relé propojí se svorkou B a nebo na spínačku svorku 30.
Ale schema se 6 vývodovýn relé lze lehce dohledat na www.skutrklub.cz    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.03.2016
Odpověď  A na schematu jsou též 2 žárovičky pro osvětlení oválného tachometru v řídítkách. Vy máte na 502-02 určitě tachometr v karoserii s jednou žárovičkou.    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.03.2016
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (17) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

klikovka čz 175/501 vymněna


 dám do motoru ze skutra (bez dynamostarteru) jinčí klikovku ze 175 ? npř. 477 atd. . budou stejne zavity a kužely na ložiska děkuji...    [jarda 175Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.01.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Vypadá že přechod na kuličkové ložisko mělo důvod v jeho ceně, i dnes je válečkové v daných rozměrech u stejného výrobce třeba i v pětinásobku ceny kuličkového.    [Martin Štindl]   30.09.2019
Odpověď  podle mně je důvod jasný - cenova - na každým motoru to bylo třeba 15 KČS rozdílu.    [Monty]   30.09.2019
Odpověď  To s tím předpětím může být, ale z nějakého důvodu se od toho ustoupilo.    [T505]   30.09.2019
Odpověď  Kuličkový doleva, a válečkový doprava - tak to dělala jeden čas i továrna.
Motor pak lze půlit bez nahřátí.
Axiální síly zachytí levý dvě ložiska dostatečně. Naopak nemůže vzniknout žádný předpětí mezi ocelovou klikou a hliníkovou skříní motoru.    [Monty]   29.09.2019
Odpověď  Já osobně dávám kuličková ložiska, ono zachytává i axiální síly, to válečkový ne.    [T505]   29.09.2019
Odpověď  A nemá motor se starterem větší čep i ložisko?
A válečky na pravou stranu klidně dejte......    [Monty]   29.09.2019
Odpověď  Chci se optat, kolega bude dávat na GO motor ČZ 501/05(dynamostartér) a co jsem koukal do katalogu tak na straně zapalování je ložisko 6304(52x20x15), myslím že by tam šlo osadit rozebíratelné NJ 304(52x20x15) podobně jako u motorů Jawa ložisko NJ 305 kde je kladně hodnoceno. V katalogu 175/356 je tohle ložisko dokonce uváděné akorát že pozdější typy(450 atd..) už mají zase kuličková ložiska tak nevím jestli změnu z válečkového na kuličkové nemělo nějaké technické zdůvodnění.    [Martin Štindl]   28.06.2019
Odpověď  356 je vždycky 356 . Nebylo víc verzí    [Monty]   31.01.2016
Odpověď  dobře takže 175/356, a musí to být čz nebo jawa , sehnal jsem totiž motor 2 výfuk a je u neho psané jawa-čz 175/356 , tak bude ta klika pasovat ? potrebuji nutně vědět ,, děkuji moc    [jarda 175Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.01.2016
Odpověď  Pasuje tam klika z modelu 356. U modelu 450 a 477 je kratší ojnice.    [Monty]   31.01.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

VŮLE MEZI BUBNEM A VIDLICÍ


 Zdravím, je normální vůle mezi bubnem a vidlicí cca 2mm ? Buben má dost vakl. Díky    [grif]   29.09.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  To bude nejspíš vaklat ocelová vložka v hliníkovým štítu, celkem častá závada, přitahovat osku v tomto případě nepomůže.    [T505]   29.09.2019
Odpověď  asi bych to dotáhnul a hotovo.Nebo prostě podložku. Jaký jiný řešení?    [Monty]   29.09.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
 Strana 1/35 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 27.9.2019)
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

ČZ 175/505 rikša


 Mám na Vás jeden dotaz, nevíte někdo co znamená ta 01 před číslem motoru na šítku. Je to štítek z rikši(první typ) bez zpátečky.

Na některém štítku to je, ale na některém ne.    [Ondrajs 505]   29.07.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Kyvka na prase, skladba uložení


 Zdar, zajímalo mě jaké je složení popř. Montáž uložení kyvky? Mám na mysli to, že v každé staré kyvce co na prase mám je složení: otvor kývačky, v něm nalisováno samomazné pouzdro (s drážkama a mazničkou z venku), potom ocelový váleček nebo bronzový váleček/pouzdro bez drážek a nakonec čep, ten váleček mě trochu vyvedl z rovnováhy protože na jiných strojích je mazací pouzdro a v něm čep. Otázka zní co se lisuje a celkově co se mění? Protože i podle toho co jsem Četl např při zakázkové výměně inzerované na internetu tak samomazné pouzdro zůstává, pouze se vystruží na velikost nového bronzového/ocelového válečku který se do něj zalisuje a čep se tím pádem hýbe v onom nemazacím pouzdře, to mi příjde docela nelogické. Další možnost by byla nalisovat bronzové válečky na čep s tím že v mazacích pouzdrech bude oproti válečku vůle, tím pádem se bude třecí část mazat ale na čepu budou nalisované ty válečky což mi taky nepříjde nějak inteligentní, poradí mi někdo jak je to správně? 😊    [Kuba]   12.06.2020
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Kufr na prase - spravne osadenie


 Ahojte, chcel by som Vas poprosit o radu.
Podarilo sa mi zohnant original kufrik na predny nosic. Problem je, ze ho neviem spravne osadit. Pri klaksone zapada kufr pekne do zapatky nosica. Nasledne by sa mal previazat ASI remenom a to kolomdookola. Ide o to, ze ked tak urobim, tak sa pri v prednej casti hybe cca 3-4 cm hore dolu. Neda sa dobre dotiahnut.
Nemate náhodou niekto skusenost ako na to?

Dakujem    [Jan]   13.05.2020
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

KOMBINACE BAREV


 Zdravím, mohlo by se hodit. Kombinace odstínů zelená - růžová    [grif] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.04.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

ČZ 175/502 prodej


 https://www.facebook.com/search/top/?q=veteran%20bazar&epa=SEARCH_BOX    [tomecek123] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.02.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Přední tlimiče ČZ 175/505


 Zdravím,
může mi někdo poradit jaké a kde sehnat nové přední tlumiče na Rikšu ?    [Václav]   27.01.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

čz 175/505 rikša elektroinstalace


 Zdravím Vás všechny, nevíte náhodou, kde se dá koupit komplet elektroinstalace na rikšu-i s napojením na křížový přepínač? Hledal jsem všude na internetu,volal, ale nikdo ho neprodává, budu rád za každou informaci    [radim2000Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.01.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Přední vidlice ČZ skútr de Luxe


 Zdravím,je nějaký rozdíl v přední vidlici na trubkové řídítka a panelkové řídítka.Dekuji za odpověďi    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.11.2019
   Přidat odpověď 

 Strana 1/35 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006