MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 311122 příspěvků |7792 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 44 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Panelka) 19.10.2021 21:20  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Nevite nekdo, kolik kejvacek se priblizne vyrobilo v tomto odstinu a k....   15.06.2006 / 318
    Detaily Jawa 250/590 sport 1967   20.05.2018 / 228
    Moja Jawa 250   11.02.2021 / 205
    Čz 175/250 sport na 19kolech !!!   07.08.2009 / 204
    barva   11.03.2012 / 191
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 4299      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 12 / 270      Příspěvků Příspěvků: 40103
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/287 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Buben na půlbubnu


 Říká vám tohle něco? Já to viděl poprvé...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.11.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 29 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  byla i v červeném...    [Gripen]   18.10.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takto by měla vypadat....    [Gripen]   18.10.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vracím se ke staršímu tématu. Před několika roky jsem zakoupil tuto motorku. Exportní kývyčka do Švýcarska. Motor číslo 353-0269XX. Má níže popisované přední kolo, zadní blatník bez odrazky, přední bez lemů a s držáky SPZ jako u předválek, zadní kolo mám celobuben. Na rámu je oko na sajdu, staré provedení zadních tlumičů. Výfuky jsou ale klasické - možná vyměněné, původně tam měly být Comoty. Znalci si možná všimnou dalších specifik.
Stav není nejlepší, ale myslím, že když by se vyčistila, tak nechat tak, ne? Co Vy na to. Díky    [Gripen]   18.10.2021
Odpověď  Mně by teda hlavně zajímalo, jestli to divný přední kolo je výroba JAWA, nebo něco západního? Vypadá to, že brzdový štít je stejný jako na origo půlbubnu?    [Monty]   16.11.2016
Odpověď  Podle ceny 750,- švýcarských franků to je v přepočtu za 18 881 korun, docela pálka za takový stav :-(    [Martin Štindl]   16.11.2016
Odpověď  Před chvílí jsem našel tuto stránku:
http://www.anibis.ch/de/AdvertDetail.aspx?aid=1671 5322&utm_source=criteo&utm_medium=cpc& utm_campaign=ch_/de/_ret_lowerfunnel_(leads)
Podle vzhledu by se mělo jednat o kývačku "švýcara"    [Martin Štindl]   16.11.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  moje kolo 1.    [ladic]   24.08.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  moje kolo 2.    [ladic]   24.08.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Stránka č.2    [Michal K]   22.08.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Stránka dovozce č.1    [Michal K]   22.08.2016
Zobrazeno 10 z celkem 29 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (29) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 590


 Zdravím všechny, mám Jawu typ 590 na 19" kolech s anglickým štítkem a čísla rámu a motoru začínají číslicí 559.Na sportkách začínají čísla 590 -.Můžete mi někdo vsvětlit jak to je ?

Díky    [domazlickyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.06.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 25 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  V týždenníku je súťažný Európan.    [Jumbo]   18.10.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Spínačka u švéda 553(foto).
Jinak v týdeníku r.1962 (v čase 0:42 až 0:44) je záběr na řízení sportovního typu kde je spínačka a ampérmetr v pozdrech na krku rámu, ale pravděpodobně se takové provedení ve výrobě nemontovalo.
https://www.youtube.com/watch?v=WsXmM0fqMfY    [Martin Štindl]   16.10.2021
Odpověď  Na plechovým trojuhelníku na levé straně masky. Jen přišroubovaným. https://etovar.eu/cs/jawa-libenak/1336-drzak-spinaci-skrinky-jawa-553-554-libenak-sved.html    [Monty]   16.10.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kde mela sportka spinacku kdyz mela masku svetla ze Sveda?    [takysportkar]   16.10.2021
Zobrazit dokumentOdpověď  .    [marekh22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  1966 cast Jawa/CZ ceniku.    [marekh22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.09.2019
Zobrazit dokumentOdpověď  V roce 1966 ji v US nabizeli za 535 USD. Model 590 Swedish headlight.    [marekh22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.09.2019
Odpověď  Mám doloženo více jak 5 motorek Jawa 590 Sport s doklady , rámem i motorem 559. Mám také jednu takovou doma. Doklady jsou dokonce přeškrtané, původně natištěné pro z 353 1955!!!    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.09.2019
Odpověď  Měl jsem kdysi od souseda sportku a také měla motor i v TP předtištěno 559, přeškrtnuto, opraveno na 590. Na štítku byl typ 590 vyražen.    [vintera]   15.09.2019
Odpověď  Dnes už je možno vymýšlet konspirační příběhy. Různě doškrtaných TP existuje plno a dřív v tom nikdo nehledal nic zvláštního. V inzercích se důležitě zdůrazňují "exportní rarity" s cizojazyčními štítky a každý ví, že třeba "dávali co bylo skladem".    [Jawik]   15.09.2019
Zobrazeno 10 z celkem 25 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (25) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Motor 350/354 a350/360


 Zdravím motorkáře a prosím o radu.Mám doma kompletně rozebraný motor 360 a teď jsem dostal kartery na 354.Kdybych chtěl poskládat motor 354 budou mi do těch karterů pasovat díly z 360?díky    [basista] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.11.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Nikdo neví ? díky    [Pavel]   17.10.2021
Odpověď  Zdravím.
1) podle čeho se pozná původ kliky 350? je klika 354 a 360 stejná? mám kliku a má čep 15mm a nevím z čeho je.
2) je normální,že válec jde zasunout do karteru ztěžka? kartery 354(první) a válce 360.
3) kde koupit KVALITNÍ středový labyrint na 354 ?

Díky za názory:)    [Pavel]   10.10.2021
Odpověď  Nikdo neví? nikdo se s tím nesetkal? díky    [Smart1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na tomto válci je vidět rozdíl kanálu oproti fotce níže.oba válce Panelka.je z inzerce..
https://motorky.bazos.cz/inzerat/89597090/Levy-valec-Jawa-350.php

Setkal se s tím někdo?? Díky    [Smart1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.05.2018
Odpověď  taky sem jezdil kazda hlava jina a nepoznal sem rozdil dokud sem motor nerozdelal tak sem to ani nevedel panelkovy valce na kejve v poho obracene by to melo mensi vykon jelikoz kejva ma mendsi kanaly    [free]   24.04.2018
Odpověď  No, myslim, ze by to fungovat melo bez problemu. Zrovna panelkovy valce se vyskytujou casto i na starších motorech. Nedavno jsem rozdelaval motor-kartery kyvacka, valce panelka, hlavy kazda jina, rozdilna komprese, misto vsech tesneni kila silikonu a taky zjevne jezdil, nevim jak dobre, ale fungoval    [Carlos] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.04.2018
Odpověď  Carlos : Asi jsem se spletl,u těch z odkazu mi ten kanál připadá jinačí-víc ve tvaru obdelníku.ale je to tím nafocením.
Jinak chci ty válce na kartery 18(354)+poslední hlavy 354,snad to bude fungovat:)    [Smart1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.04.2018
Odpověď  Ahoj,stavěl jsem si motor na Velorexe a kartery co jsem měl (Velorex mechanika r.v. 1968) byly pro válce s nižším kanálem. Kartery jsem upravil na válce co jsem měl s vyšším kanálem. Pro úpravu jsem si udělal šablonu podle jiného motoru 350/360, který měl kanály větší.    [jankloub] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.04.2018
Odpověď  Zdar, no ja teda mezi valcema na fotce a v odkazu nevidim rozdil. Panelkovy valce maji delsi vyčnívající žebro hned nad vyfukovym kanálem. A na spodni strane kolicek zapadajici do diry v karterech (s tim si nejsem uplne jistej, kdy se zacalo). Ty valce na bazosi jsou panelkovy, ale připadají mi docela drahy, vzhledem ke stavu.    [Carlos] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím.vyráběly se válce na Panelku 350/360 ve více variantách? v inzerci jsou dva druhy a rozdíl je jen v kanálech,dle foto (zde širší).v odkazu zase užší.nevím který válce koupit.díky
https://motorky.bazos.cz/inzerat/88642923/Jawa-350360-Panelka-valce.php    [Smart1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.04.2018
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Moto přilba Žalud - Hříbek , n.p. Kovona Karviná


 Rád bych zde založil téma týkající se těchto přileb. Především informace typu:

- od kdy do kdy se vyráběla a prodávala.
- jaké verze v jaké časově souslednosti byly.
- v jakých barvách se vyráběla, z jakých materiálů
- návody a postřehy z renovací těchto přileb.

Podělte se s námi o své poznatky?    [Paul von Starkenbach]   15.10.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Poradil by někdo originální barevná provedení těchto přileb? Dělala se v provedení rumělková?    [Paul von Starkenbach]   16.10.2021
Odpověď  dobraradanadzlato: Nech si své provokace a příspívej pouze přínosnými příspěvky    [Paul von Starkenbach]   16.10.2021
Odpověď  Proh: při prasklinách je dobré vylít vnitřek řídkým betonem. Přilba tak zjíská nebývalou pevnost, ale má to jednu menší nevýhodu. Špatně drží na hlavě. Ta dobrá je že posílíš krční svalstvo a když se ti jí podaří k hlavě zafiksovat, projdeš s ní i zdí (ne betonovou).    [dobraradanadzlato]   15.10.2021
Odpověď  Určitě ne. To bych neřešil. Při pádu svoji práci odvede. Nevím co je to za otvor, ale vrtané nesměli být. To bylo na pokutu.
Cromwellky byly dokonce z tvrzeného papíru (kartonu) a závodili v nich. Dnešní přilby už jsou samozřejmě jinde.    [J]   15.10.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jsou takovéto praskliny už na opravu? Jsou teda jen zevnitř, zvenku nic...    [Proh]   15.10.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přilby z KOVONA Karviná předvedli v r. 1956 a na trh šla 1957.Už se o tom diskutovalo v ČZ 125/150.    [J]   15.10.2021
Odpověď  Dostal se mi do ruky žalud a chci ho zrenovovat. Zvnějšku vypadala nabarvená skořepina krásné, ale zevnitř je ve struktuře materiálu docela dost drobných prasklinek. Otázka zní, je to u takhle staré helmy normální a není potřeba to řešit, nebo to řešit mám, případně jak? Přelaminovat?    [Proh]   15.10.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Kliková hřídel Jawa 350-354


 Zdravím chtěl bych se zeptat koupil jsem motor rozebraný na Jawu 350-354 a je středový díl na klice (hliník) volný v kartrech když se složí dá se motor nastartovat nebo to musí být těsný? děkuji Josef    [rekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.10.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Na spravnu funkciu motora to musi byt tesne (toto je velky problem na 350 motoroch). Nastartovat to mozno pojde ale predpokladam ze nepojde dobre a mozno tam bude aj klepat
Nejako nechapem naco to skladat ked to nie je dobre? Treba to opravit aby to bolo tesne    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.10.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Netěsnící palivový kohout


 Mám dotaz k špatně těsnícímu palivovému kohoutu Jawa kývačka, r.v. 1956.
Špatně těsní, benzín protéká do karburátoru i po uzavření. Ne moc, ale stále.
Kuželová plocha kohoutu i dutina nemají zjevné poškození, pružina kohoutu je OK. Dá se to nějak "zabrousit", či opravit?
Díky za radu.    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.10.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Po lapování to chvilku chodilo, ale po čase začal protékat. Koupil jsem replikový, ten těsnil asi 10 let, ale nyní taky lehce sákne.    [vojta]   15.10.2021
Odpověď  Rozebrat a kužel kohoutu ve vrtačce jemně zalapovat jemnou leštící pastou nebo zubní pastou. Kdysi jsem to takhle dělal, ale výsledek nic moc.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.10.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Držák zámku sedla Jawa 350/360


 Zdravím.Mohla by mi prosím nějaká dobrá duše změřit délku trubky,a její vnitřní průměr do které přijde zasunout zámek sedla?Mám totiž rozebranou do šroubku celou motorku a na rámu mám jenom samotný držák zámku sedla,bez ty trubky.Tak at to nemusím kupovat celé a vařit na novo.Dovařil bych tam jen tu trubku než půjde rám do laku.
kuji.Pro lepší představu přikládám foto o co mi jde    [Tony]   07.10.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Děkuji.To jsem přesně potřeboval.    [Tony]   09.10.2021
Odpověď  Delka 34mm, vnejsi prumer 18mm, delka zarezu 21mm.    [takysportkar]   09.10.2021
Odpověď  Jde mi hlavně o tu délku. Když ji tam nemám tak těžko poznám jak daleko bude vlozka a samotný otočný zajistovak v držáku sedla. Je mi jasné ze vložka pak musí byt zarovno s tou trubkou-teda vlastně stocenym plechem😁    [Tony]   08.10.2021
Odpověď  Není to trubka, ale stočenej pásek plechu.
Průměr vnitřní je jasnej- podle vložky zámku,s vůli spíš větší,třeba 4 desetinky. Délka taky podle vložky- aby otočná část zámku byla ve správném místě, a čelo trubky zhruba v rovině čela vložky.    [Monty]   07.10.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Nahon tachometru


 Dobry den, muze me nekdo poradit, jestli me nahodou nechybi sroubek v teto dirce? A k cemu to vlastne slouzi?
Puvodne jsem mel v planu vymenit , protoze me hrozne lita rucicka tacho, ale uprimne vubec nevim jak se tam dostat a pulit motor se me nechce...jinak lanko nikde nedre ani neni prohnuty..vse jak ma byt.
Dekuji za rady    [Arnost]   06.10.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ještě můžeš zkusit nedotahovatmatici náhonu nahoře u tachometru natvrdo.
Pokud by to pomohlo tak ji musíš zajistit neutaženou.    [Standa]   07.10.2021
Odpověď  Pastorek náhonu tacho by měl být vyjímatelný bez půlení motoru - vysunutím i s pouzdrem směrem ven. A kmitání ručičky může být způsobeno vadným bowdenem náhonu(lanko se v ohybech zasekává).    [Martin Štindl]   06.10.2021
Odpověď  Ne šroubek máš vedle. Ta dírka slouží k mazání hřídelky. Dokola toho hliníkového válečku je drážka do které tou dírkou dojde olej.
V jednom místě je dírka z drážky ke hřídelce a jinde to jistí ten šroubek proti pohybu.
Celý to těsní gufero před tím hliníkovým válečkem, nemá být naražený nadoraz aby fungovalo jak má.    [Standa]   06.10.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 350/360.03


 Dobrý den,mám možnost odkoupit tuto vojandu.Pán za ni chce 29000kč a tak bych se chtěl zeptat jestli je cena adekvátní.Má motor po GO,bezkontakt,nové gumy a platné přepsatelné doklady.Předem děkuji    [Erik69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.11.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 27 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  https://aukro.cz/predni-svetlo-praga-v3s-6976033159 takhle. Vojenská měla jiný držák ,a světlo z V3S. Na zadní lampu (taky jako V3S) se dával koženkový návlek.    [MOnty]   02.10.2021
Odpověď  Jak vypada svetlo 634 s uchycenim pro notek? Mate nekdo fotku?    [takysportkar]   30.09.2021
Odpověď  Karel: to ne, na vojenskejch pérácích, kejvačkách a panelkách jsou normální světla, to s uchycením pro notek bylo až u 634.    [meela]   06.11.2011
Odpověď  ja to typuju na predelavku vojenska by mela jinej ramecek svetla aby na ni sel nasadit notek takovy to stinidlo montovalo se to na veskerou vojenskou techniku    [karel]   06.11.2011
Odpověď  JJ, jak píše skvarek : od motorky po štábák štětkou či pistolí .. .
Byly to takové uzké dlouhé bandasky s barvou .. . 85-87 SNV    [radek]   05.11.2011
Odpověď  skvarek - a dneska si to s tou tvou starou obouchanou nádrží někdo koupí jako rarytu v původním originálním stavu :-)    [smradzjzd]   05.11.2011
Odpověď  Já sloužil 78-80 ve Varech a a tam pár těchto mašin bylo - motospojky. Žádná neměla tento typ nádrže,ale ve skladu jako náhradní díl už byly a to v civilní barvě. Měl jsem tenkrát panelku s obouchanou nádrží a tak jsem si je vyměnil. Balíkem došla má-natřela se na zeleno a domů jela zase v balíku nová.Ti kdo pamatují tak do roka se dělali 2X tzv.přechody a lakovalo se co se dalo. NIKDY jsem ale neviděl že by se motorky rozdělali a stříkali zvlášť po dílech. Kdo měl štěstí stříkal nitrem kompresorem a kdo né tak štětka a sintetika. Kde barva být neměla tak noviny a vazelína - jó to byly doby.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.11.2011
Odpověď  Je to typ 360, tento typ tuto nádrž měl z výroby, kdyby by tam nebyl, tak je jenom v nádrži díra se závitem.    [pecin] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.11.2011
Odpověď  Nevyznám se ve vojácích, ale vrtá mě hlavou ta nádrž. Jestli je tohle originál, proč tam byl vůbec namontovaný a zatřený ten ozdobný krycí plech ?    [smradzjzd]   04.11.2011
Odpověď  Mám ručně psaný doklady, r.v. 1958, typ 354 a TP vystaven v roce 1972. Způsob nabytí vozidla: PDS Praha 6. Nevím jak snadno chcete přetřít panelku štětcem, aby vypadala takle zachovale jako tehle originál. Nosič a spodní rám není problém dokoupit, ale pořád budete mít bastl, tohle je fakt pěknej originál.    [pecin] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.11.2011
Zobrazeno 10 z celkem 27 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (27) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Bloky motora čz 175


 Zdravím Vás, čo si myslíte o takejto medzere medzi blokmi, je to problém alebo to nebude vadiť. Na styčných plochách okolo klukovky aj po celom motore tam pekne doliehajú, jedine sú tu na úchyte otvorené. Do rámu zakrútiť som ešte neskúšal, či sa to dostatocne uzavrie. Ide o to či sa mi oplatí ich skladať, tesnenie niečo vyplní, len bude aj tak medzera si myslím. Ďakujem za odpovede.    [J@nči]   29.09.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Vypadá to, že se někdo snažil rozpůlit motor, aniž by měl vyndány všechny šrouby a vzal na to nějakou tlustou čepel. Pokud dobře sedí klikovka a převodovka, tak ty přední úchyty se asi podaří stáhnout. Vhodnější postup by asi byl, nechat to orovnat a vyrobit si mezivložku o síle ubraného materiálu.    [longr]   29.09.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Predná stupačka


 Dobrý deň, chcel by som sa spýtať, aká dlhá má byť trubka prednej stupačky - keďže ľavá strana je zlomená. je to rovnaká dĺžka ako na pravej strane?
ďakujem    [Palo]   30.07.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Potřeboval bych poradit, jaký levý držák stupačky patří na ČZ 470 Sport. Mám, co je na foto, ten delší má 165mm, ty kratší 150mm. Jaký tam patří?
Díky.    [pp] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.09.2021
Odpověď  môj mail: PaloHarant@azet.sk    [Palo]   06.08.2009
Odpověď  Uved my e-mail, tu mam problem poslat tie fotky. Je to velky balicek    [Palo]   05.08.2009
Odpověď  ďakujem za info. Ja som tam zabudol napísať, čo to presne je - 250-tka 353/1958
Ak by si mohol a nemal s tým veľa roboty - pomohlo by mi, keby si mi tu dal nejaké foto ako to má presne vyzerať - ako to máš na svojej 353/1957 resp. 55 - v zloženom stave...ďakujem    [Palo]   04.08.2009
Odpověď  Prave restaurujem 353/1957. Tam to je nasledovne: 1) ta trubka co je ulomena je od hrany ramu 5 cm. 2) do nej ide zastrcit dalsia cast, ktora je od hrany ramu 17 cm. Je tak vyhnuta, ze obydve strany su v jednej vyske a v pozdlznom smere motorky v jednej rovine. Dlzka zavitu na lavej strane jen len 2cm.
Mam zlozenu aj 353/1955 a tam je to to iste. Este by som ti to mohol premerat na 559/1962. Ak by ti to pomohlo daj vediet.    [Palo]   04.08.2009
Odpověď  díky moc...    [Palo]   31.07.2009
Odpověď  je to zde http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=117&idtop=73316    [Webersinke] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.07.2009
Odpověď  Měřil jsem to u své 559 a je to na každé straně jinak. Psal jsem to do nějakého starého dotazu, již si to nepamatuji    [Webersinke] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.07.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  ešte jedno foto    [Palo]   30.07.2009
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zodpovězené téma  

SPATNI A NEPOCTIVI RENOVATORI A VYROBCI REPLIK!!!!


 Zdravim Vas,
nasel jsem tady na foru nejlepsi citat a vsichni,kdo si nechate delat motorku,nenechte se osalit tzv. renovatory,kteri namisto,aby predali motocykl k jezdeni,tak ho akorat znici a motorka nenabizi to,co ma...,jen poslouchate vymluvy,ze je to Jawa a jak to bylo spatne a,ze to neni na jezdeni atd...,od takove dilny utikejte nebo,kdyz Vam zameni dily,to je dneska moderni....POZOR na ne a sem s nima na forum,at se dovime,o tech nepoctivcech a garaznicich,kteri si mysli,ze budou milionari!!!
PODELTE SE S NAMI O VASE ZAZITKY A DEJTE VSEM VEDET,KDO UMI A KDO NE!!!
SEM S NIMI!!!!

NEJLEPSI VZKAZ A CITAT,BOHUZEL ANONYM!!!!!!CTETE VSICHNI...

tak pánové k těm Imbusům - chodil jsem pro rozumy k jednomu dědovi (dnes už bohužel nežije) kterému vydal svět motorů v 70-tých letech články jak renovovat motory JAWA 500 OHC. ještě když měl 75 roků tak je generálkoval. jezdili k němu němci, holanďani a nevím kdo ještě a čekali na složení i dva roky. byl to mistr motorář a všechny šrouby na stažení bloků zásadně používal Imbusy. vyděl jsem jeho práci NSU, DKW atd... byl to chirurg a řeknu vám že Vás chytrolíny by utloukl argumentama proč tam dávat Imbusy a ne starý šrouby. jeho práce to tu bude navěky - s Imbusy. copak vám říká únava materiálu atd... takovíhle řeči můžou vést jen zedníci a ševci co si hrajou na renovátory. ta vaše práce může stát tak akorát v obýváku vedle televize, ale motorky jsou od toho aby jezdili - ne aby se na ně lidi čučely. na to máme obrazy. lepší pérák v provozu na ježdění po lese a do hospody(i když ne 100% originál) než kus starýho naleštěnýho železa v obýváku!!!    [Zeus]   02.03.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 18 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Hádám, že neni replika jako replika a i u stejného prodejce můžeš koupit pokaždé jinou.

Já mám letos novou (druhovýroba surová bez chromu) a s mýma 105kg zatím 300km drží. Na dokladu je "DoktorMoto".    [tečka]   26.09.2021
Odpověď  Nově jsem našel http://www.jawamarkt.cz/cz/motor-2/pruziny-do-kulisy-razeni-2ks-novy-vyrobek objednával již někdo?


Jo a pružina/y na/pod sedlo řidiče Pérák 11/12/18 - stále se ty repliky vytahují????    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.09.2021
Odpověď  [Bohumil] 02.09.2021 - to je hezké no, dík za info. Jen sem bohužel zatím u replik nenašel vyhovující,...    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.09.2021
Odpověď  Podle výkresu Jawy má pružina 5,5 závitů činných a celkový 7,5 závitů, průměr drátu 1,32mm, volná délka cca 28mm, síla pro stlačení na 20mm je 39,7 N.    [Bohumil]   02.09.2021
Odpověď  Šublérou.Hrúbka drátu orginálu je myslím 1,2 mm a tie replikové sú z drátu 1,3 mm.(ak treba môžem to odmerať presne,tiež som s tým raz mal problém a odvtedy na to dávam pozor).Voľným okom to prakticky nepoznať,lenže 10 závitov x 0,1 je ten milimeter navyše ktorý spôsobí nedoradenie.    [Joski]   02.09.2021
Odpověď  Tyto pružinky jsem kupovával od pana Slepičky na burze v Chotusicích. Bohužel je měl vždycky jen chvíli,než mu je vykoupili ostatní prodejci s dvojnásobnou cenou.
Počítával jsem počet závitů,tuším že orginál měl x plus půl závitu a replika měla dojetej na celej závit.
Dělal jsem motor kamardovi s "těžkou" nohou a ten dokázal tu pružinu stisknout tak že závity přeskočily a musel jsem kuchnout motor a přehodit pružinu.    [Standa]   01.09.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  A jak řešite tohle?? Origo je po stlačení 10mm, repliky 11mm,....způsobuje to nedořazení,...řešíte to nějak? Kde kupujete správné?? Nebo na to prdíte???
Děkuji    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.09.2021
Odpověď  Dolin1: doobjednal jsem na sbazaru    [DAN]   27.08.2021
Odpověď  A od koho, nebo u koho bylo koupeno?    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.08.2021
Odpověď  V Chotusicích jsem si koupil na péroše hotovou elektroinstalaci z opletených kabelů, stačilo jen zapojit. Prodejce měl desítky typů a měl jsem vzít hotovou i na Čz.    [DAN]   24.08.2021
Zobrazeno 10 z celkem 18 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (18) 
Zodpovězené téma  

Dvouklíčová přední brzda ,účinnost!!


 Chci se optat,mám dvouklíč na přední brzdě na Kalífkovi na pravé straně,chtěl bych aby to líp brzdilo,kdybych vše přehodil na levou stranu ,brzdilo by to líp,když to bude dobře seřízené? Akorát ,co nebude sedět ,záchyt bovdenu na blatníku,myslím průchod bovdenu. Ptám se jestli to má nějaký smysl,chtěl bych vaše rady,kdo s tím má zkušenost.Kamarád má 634 a ta brzdí jako čert :-D Dík za info.    [PIlník.]   11.03.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 23 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Vyzkoušel jsem i zkrácení obložení na úběžné čelisti a zlepšení znát je. Nejlepší brzdy jsem ale měl kdysi na kývačce, kdy jsem nanýtoval obložení měkké, určené na nevím co. Velmi dobře brzdilo, ale také ubývalo.    [Luboš]   17.09.2021
Odpověď  tony si akorát neuvědomuje směr otáčení kola - když se dívám zepředu na brzdový štít na levé straně, tak se vůči němu kolo otáčí proti směru hodinových ručiček - na to je ta brzda dělaná a obě čelisti jsou náběžné. Pokud dáme štít na pravou stranu, tak se vzhledem k němu kolo otáčí po směru, takže čelisti se logicky stanou úběžnými    [meela]   17.09.2021
Odpověď  Oprava !!!
taky už mám pár piv, je to strana 23 - omluva    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.09.2021
Odpověď  V pohodě,
pro ostatní ať to nemusí hledat je to krásně vidět na grafu str. 35 z odkazu níže. Horní křivka náběžná čelist, spodní křivka úběžná - rozdíl je hodně podstatný.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.09.2021
Odpověď  Lubos H.: jo vím to, tento mechanický efekt je mi znám už dlouho, já jsem byl k večeru po náštěvě Ladiče ještě na pokec v pivovaru s kamarádem a po návratu jsem si poslední příspěvky přečetl. Jenže jsa trochu omámnem jsem to nakreslil zbrkle a u popisu zaměnil výrazy. Jinak tohle co píšu jsem si po sobě už raději přečetl 5x :-)    [Martin Štindl]   16.09.2021
Odpověď  Martine tím to není. Náběžná čelist využívá tzv. samoposilující efekt. Vysvětlení třeba zde:https://dspace5.zcu.cz/bitstream/11025/7554/1/Bakalarska_prace_2013.pdf
Laicky řečeno náběžná čelist se třením opírá ještě větší silou, než na ni působí klíč má snahu se "zakusovat", proto brzdí víc.
Úběžnou naopak stejný efekt odtlačuje.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.09.2021
Odpověď  Oprava: při to rychlém kreslení jsem to zkonil a u popisu přehodil: u JEDNOKLÍČOVÉ brzdy vněší strana klíče jednu paknu odtlačí více a druhou méně(vnitřní strana). Zbytek textu je v pořádku.    [Martin Štindl]   16.09.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tony: Vy to opravdu nechápete a stojíte si za svým MYLNÝM názorem. Je to skutečně tak jak to uvádí Luboš "-a-". U dvouklíčové brzdy se oba klíče totiž natáčejí stejně, jenže strana klíče která je blíže k ose kola při vymáčknutí odtlačí paknu o něco více než vnější strana(dále od osy). Výhoda dvouklíčového uspořádání tkví v tom že se obě pakny stanou náběžnými proti směru otáčení bubnu a tím jsou oproti jednoklíči účinější, ale v momentě kdy se kolo otočí se pakny stanou úběžnými viz. obrázek. Pochopeno?    [Martin Štindl]   16.09.2021
Odpověď  Jste trapnej -melete blbosti stále dokola.    [-a-]   16.09.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  U dvouklíče je náběžná nebo úběžná pakna anulována,protože se otvírají proti sobě(vizfoto)při zmáčknutí brzdy.Proto je jedno zda je štít napravo nebo na levo.    [tony]   16.09.2021
Zobrazeno 10 z celkem 23 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (23) 
Zodpovězené téma  

Dvouklíčový štít na Jawa 350.360


 Dokázal by mi někdo říct na jaký trh šly panelky s dvouklíčovou brzdou vepředu?
Vím že se oficiáně dávali až na 634,ale některé panelky na vývoz je taky měli.    [pepa]   15.09.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  to je jednoduchý důkaz - dobové TOVÁRNÍ foto, nebo katalago ND s dvouklíčem. Dělám do Jawiček asi 40 let, ale origo 360 s dvouklíčem jsem nikdy neviděl.A samozřejmě blatík s okem na bowden VLEVO........    [MONTY]   16.09.2021
Odpověď  A odkud máte informaci, že takové panelky byly? Nejsem si jistý, jestli už v té době dvojklíče existovaly... určitě se používaly od roku 1974 na jawách i čezetách, ale pokud to byla v tom roce novinka, tak by se to týkalo jenom úplně posledních 350 panelek...    [meela]   16.09.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 250


 Našel jsem jednu pěknou    [nedojed] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 121 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  A DDR???    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.09.2021
Odpověď  mude foto 2, ten výfuk je laděný?    [Drtikol]   12.09.2021
Odpověď  A počkej až zjistíš, že na internetu je hlavně po-no.    [ecka]   27.02.2021
Odpověď  Pánové, tohle je bezkonkurenčně nejlepší vlákno.    [Jirka]   27.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 3    [mude]   26.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 2    [mude]   26.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto    [mude]   26.02.2021
Odpověď  Hezká military Panelka,jezdkyně a i její škorpion!:-)    [Jára]   02.10.2020
Odpověď  Covid asi nepomine, tak jak nezmizeli jiné další nemoci, hlavně musí pominout ta panika!!    [jj]   02.10.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  V době omezení je nutné se zabývat motocykly doma. Renovace panelky, to je věc. Takže nevěšte hlavy, COVID pomine, snad někdy i totální panika kolem toho a zase budeme v pohodě.
Peace!    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.10.2020
Zobrazeno 10 z celkem 121 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (121) 
 Strana 1/287 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 19.10.2020)
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Kryt motoru Jawa 350


 Zdravím všechny, můžete mi pls poradit? Mám dva motory Jawa 350, kdy jeden má na levém, spojkovém krytu motoru jen prázdný "prolis", tedy bez nápisu JAWA a pro změnu druhý má rovněž na levém víku takový hranatý nálitek kolem otvoru řadící/start páky. Nemáte někdo zkušenost z čeho přesně by to mohlo být? Děkuji za odpověď.    [PesiJRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.10.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Oprava derave nadrze


 Zdar chlapi,

Nejakej tip, kdo me opravi deravou nadrz? Mam ji po chromu a uz i v laku, rez minimalne...

Diky    [PH]   29.08.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Interkom


 Cau, asi to sem moc nepatri, ale chci poridit nejakej dobrej a ne moc drahej interkom at si muzem s moji drahou polovickou behem cesty povidat a ne na sebe hulakat pres helmy :)
Nekdo nejaky zkusenosti...? Diky moc :)    [Jamon Cerrano]   02.08.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Drátěnka vzduchového filtru


 Krásný víkend všem! Poradil by někdo, kde sehnat filtrační drátěnku do vzduchového filtru přímo k tomu určenou v odpovídající kvalitě? Předem moc děkuji za postřehy.    [Paul von Starkenbach]   17.07.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Přihlášení na bílé RZ v zahraničí


 Ahoj, mám doma jawu 250/590 sportku a TP odstřihnutým rohem. Majitel je sice po smrti, ale dědic bydlí pár vesnic ode mě a s plnou mocí taky nebude problém. Motorka byla vyřazena v roce 2000 a doklad o likvidaci prý neodevzdával. Zajímá mě jestli jde zlegalizovat v zahraničí jako vývoz a přihlásit zpět do Česka na dovoz na EU TP.    [BondgondRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.07.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Dejte si pozor na podvodníky na FB


 Přeji příjemný večer, dejte si pozor na pochybné osoby.. kamarád má neblahou zkušenost s jedním panem co na fb se hlásí na skupině že vyřeší pozůstalost dokladů, ale poté si je nechá. Nerad bych veřejně uváděl jméno, ale pokud někdo toto bude řešit a nalezne můj příspevěk, rád mu poskytnu více info aby se alespoň tomuto individuu vyhnul obloukem...
Hodně zdaru a síly    [vordaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Testace veteran.spz


 Zdravim vsechny,
Muze me prosim nekdo rict kolik +/- stoji testace v Praze? Delal ted nekdo testaci? Jde me o to jestli jsou ceny tak nejak podobne nebo napr ve stredoceskem kraji to je napr o x% lacinejsi...V praze me byla sdelena cena 5000,-    [PH]   25.05.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Karburator zo 638 na 360


 Ahojte

pripravujem si mierne "vyladeny" hybridny motor 360 (zaklad je 354/04 bloky, valce a hlavy 360, kanaly zlicovane, valce upravene ala 634, piesty 634 Almet). Sanie je mierne zvacsene (cca 30mm na vstupe), kanaly zlicovane s valcami. Vo vysledku ocakavam vykon cca 20-22k so standardnym karburatorom 2926.

Mate niekto skusenosti s karburatorom zo 638 na takyto motor (360)? Ak ano, ake su skusenosti a pripadne ake otryskovanie?

preco nad nim uvazujem - mam jeden doma, daju sa lahko menit trysky pootocenim karburatora priamo na motore - jednoduchsie ladenie a ocakavam teoreticky vyssi vykon (?) vdaka vacsiemu difuzeru. Ale nemam s tymto karburatorom ziadne skusenosti...

Puristi veteranisti - prosim neriesme originalitu takehoto motora (originalny motor mam, bez zasahov kutila)    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Sajda


 Zdravím chci se zeptat jestli má někdo zkušenost s tím když mám v tp napsanou sajdu ale chtěl bych jezdit bez sajdy tak by mě zajímalo jak se tváří policie na to když jezdím bez sajdy.Díky Libor    [RUSTY] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.03.2021
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Jawa 250 + Velorex 560 + PAV40


 Udělal jsem si sestavičku Jawy se sajdou a PAVem, v měřítku 1:18 a 1:43. Model ve 3D a poté vytisknut na 3D tiskárně. Trochu broušení a barvení.
vice foto: https://ibb.co/album/BnNbpf    [mochr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.01.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Linky.


 Potřebuji poradit s barvou linek na Jawa Sport 250 rok výroby 1968, originál černá barva. Byly zlaté nebo bílé. Děkuji za odpověď. M.    [Miramirek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.01.2021
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Motor ČZ 175 předválečná


 Zdravím vespolek, mám takovýto dotaz.
dělám motor na ČZ 175 předálečnou rok 1938. V katalogu jsou psaná na převodovce 4 ložiska SKF 6203, z toho jsou tři uzavřená a jendo otevřené. Při rozebírání jsem si vše fotil, ale toto jsem asi nezdokumentoval dobře. Všiml jsem si, že nekteré jsou kryté jen z jedné strany. Máte někdo povědomí, jak by to mělo být a kam které přijde? moc děkuji za rady. Petr Hanzal    [Petr Hanzal]   02.12.2020
   Přidat odpověď 

 Strana 1/287 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006