MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306921 příspěvků |7533 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 216 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Panelka) 20.9.2020 16:54  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Nevite nekdo, kolik kejvacek se priblizne vyrobilo v tomto odstinu a k....   15.06.2006 / 318
    Detaily Jawa 250/590 sport 1967   20.05.2018 / 228
    Čz 175/250 sport na 19kolech !!!   07.08.2009 / 204
    barva   11.03.2012 / 191
    ČZ 175/470 SPORT 1962   01.01.2012 / 166
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 4237      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 18 / 259      Příspěvků Příspěvků: 39430
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/283 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

zapojení relé


 předpokládám, že se již řešilo, ale konkrétně můj dotaz jsem v diskuzi nenašel... opět dotaz na 354, spínačka v nádrži... předchozí majitel jezdil na novější a hlavně výkonější dynamo... já jej prozatím chci nechat, nejsem si ale jist, jak propojit s externím relé... prosím tedy o radu...Má se propojit kontakt 1 a 2 na dynamu s kontaktem D a M na relátku? Ovšem který s kterým? 1D a 2M či obráceně. A pak ještě kontakt na relé R propojit s přepínačkou s ampermetrem na pozici 51? Nic víc co se týká relé nepropojovat? A nebo nějak úplně jinak? Prosím o komentář a radu, díky.    [berni]   31.08.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zkontroluj kontakty na kladívku a spojení s kabelem. Kontakty můžou být zaolejovaný, zoxidovaný, nebo orezlý. Při otáčení motoru musí mezi kladívkama při zapnutém klíčku přeskakovat jiskra. Taky může být zkrat na kladívku mezi izolačníma podložkama, nebo ve zkratu celé kladívko. Pravděpodobnost že bude kondenzátor totálně ve zkratu je malá.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.09.2020
Odpověď  zapojil jsem konecne a testuji, nehazi ale jiskru jedna svicka. Prohodil jsem pokusmo draty na civkach (z kladivek) a zacla palit druha svicka... tedy civky, kabel, faja ani svicka vadne nejsou... Odhaduji kondik na kladivku, co myslite?    [berni]   19.09.2020
Odpověď  díky, takto to tedy zkusím napojit    [berni]   01.09.2020
Odpověď  Podle fotky statoru to vypadá že tam je osazen regulační odpor(dva žluté vodiče připojené ke svorkovnici M označené číslicí 2). Mělo by se to propojit takto:
Z kontaktu statoru označeného "1" na svorku regulátoru značenou "D"
Z kontaktu statoru označeného "2" na svorku regulátoru značenou "M"
A pak propojit regulátor se spínačkou:
Z kontaktu regulátoru označeného "D" na kontakt spínačky označeným č.61
Z kontaktu regulátoru značeného "B" na kontakt spínačky označeným č.51
Pokud není jisté jak bylo původně polarizováno dynamo tak ho pro jistotu nabudit podle toho jak se bude zapojovat akumulátor.    [Martin Štindl]   01.09.2020
Odpověď  mam ten bez odporu, 50 W. Takto to jezdilo, nez jsem pred deseti lety stroj rozebral do krabice ( tedy jen odpojil rele a spinacku, nic vic nic min tam nebylo) . Zda je kombinace tohoto rele a dynama vhodna nevim, ani netvrdim, predchozi majitel tak jezdil. Ja bych rad opet motor rozjel tak jak je, az casem treba osadil origo dynamo. Tedy D na 61 a B na 51 ? a kostrit + baterie, tedy pro jistotu rele na ukostrit propojenim na + baterie?    [Berni]   31.08.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Při zapojení této kombinace(stator dynama bez držáku regulátoru/relé PAL Magneton) je potřeba přizpůsobit k sobě stator i regulátor. Existují totiž dvě provedení Magnetonu - regulátor bez regulačního odporu a s regulačním odporem(viz na fotce vpravo). V případě že regulátor nemá regulační odpor tak rezistor musí být zapojen na statoru dynama.
Kontakty relé Magneton jsou funkcí takto:
D(61) - kontakt uhlíku a kontrolky dobíjení
M - kontakt budícího vinutí statoru
B(51) - kontak baterie    [Martin Štindl]   31.08.2020
Odpověď  diky, tedy zelena na D (2D), bílá na M (1M)... a dále musí jít z D a B drat na spinacku? zde ale porad nevim ktery kam ( na 51 a 61)? letak k rele uvadi zeleny, modry ci cerveny, kyvacka ve schematu vede ze svorkovnice rele ke spinacce cerveny a zluty....    [berni]   31.08.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [Marek]   31.08.2020
Odpověď  označení kontaktu na spínačce beru dle tohoto schématu https://media0.7x.cz/images/media0:50fe2072ab49b.jpg/El.Jawa+%282%29.jpg    [berni]   31.08.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  a jestě foto použitého relé    [berni]   31.08.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zodpovězené téma  

predni tlumic


 omlouvam se, pokud se jiz resilo... skladam 354 a resim predni tlumice... zda se mi, ze jsou moc mekke ... muze to byt pouze spatnou viskozitou oleje nebo i treba pruzinami? Zda se mi totiz, ze kdyz na moto sednu, ze kluzaky zatlumi tak do poloviny chodu a zde zustanou a nejsou v zakladni pozici... nebo je to tak spravne? rikam si, zda nejsou treba spatne pruziny.... Otazka, jsou na velke a male kyvacce stejne pruziny? kdovi co tak kdy kdo namontoval a jinou velkou kejvu pro srovnani nemam...    [berni]   29.08.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  dal jsem motorak, bez redeni    [berni]   19.09.2020
Odpověď  Co máš za olej? Dává se tlumičák + motorák, poměr dle vlastního uvážení a zkoušky, novýma pružinama nic nezkazíš a lehce je mázni vazelínou před montáží.    [Kadel]   31.08.2020
Odpověď  zkusím trochu méně vyskozni olej a ty pružiny přeměřím, případně kouknu po nových (něco už za sebou mít budou)    [berni]   31.08.2020
Odpověď  Staré měly taky cca 220, ale po polňačkách s 475 ani 473 nelítáme. Na 354 s novými origo maticemi kluzáků se to rozchodilo jak jsem už psal.    [Kadel]   30.08.2020
Odpověď  Jedna origo nepoužitá čz 232mm, staré kolem 220, nová replika 240. Repliková je měkčí než origo.
Koupil jsem panelku 250 a měla vnitřní trubky vidlice s pružinami z čz. Vypodloženo silonovými špalky. Při solo jízdě silnice bez problémů, ale na polní cestě šly nadoraz.    [Luboš]   30.08.2020
Odpověď  Originální a nepoužité? Zvláště u čz které jsem repasoval byly přední pružiny buď prasklé, nebo silně unavené. Repliky čz jsem tehdy našel tusím jen v Rožnově a zdají se mi měkké. Stejně tak u zadních tlumičů jen nové pružny po repasi a rozdíl je markantní.    [Kadel]   30.08.2020
Odpověď  opravuji, měřil jsem na čz, a jsou 230 originál, replikové naměřil 240mm.    [Luboš]   30.08.2020
Odpověď  na malou kývačku jawu jsou stejně dlouhé (280), ale měkčí. Na čz jsou kratší (220).    [Luboš]   29.08.2020
Odpověď  Není to správně a po repasi vždy nové pružiny jinak je to poloviční, zbytečná a jakoGO. Po složení se musí všechno zaběhnout (futra a matice gufer) a po pár stovkách km se mi to vždy pěkně rozchodilo.    [Kadel]   29.08.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zodpovězené téma  

páčky spoka brzda


 Zdravím,
mám páčky na řidítka brzda spojka ocelové plné pochromované. V podstatě tvarem stejné jak hliníkové jen materiál je ocel s PU chrom. Dávali se též a kývačky či nikoliv? Já hádám , že hlavně na vývozová červená Céčka. Ale jist si nejsem. díky za rad.    [Libor]   20.04.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Páčky s kuličkou cca od roku 1969 (JAWA 592, Bizon, ČZ 477). Před tím mohly být například na soutěžních motorkách, případně na export (když to vyžadovaly předpisy). Plechové patří na pionýry    [meela]   19.09.2020
Odpověď  rád bych se zeptal od kterého roku či typu mota se používali hliníkové páčky s kuličkou na konci? A krom hliníkových mám i plechové , též s kuličkou na konci, ty se dávali na co? díky    [Libor]   18.09.2020
Odpověď  A je po raritě    [venti]   24.09.2016
Odpověď  Tyto ocelové nebo ocelolitinové páčky byly zřejmě montovány i na motoroboty PF-61,62 a PFD-63 Agrostroj Prostějov.    [Martin]   24.09.2016
Odpověď  Já měl tyto ocelové plné na ČZ 125C z roku 1952, stejné plné mám na péráku 1949, tam jsem je dal sám. Oboje tovární výroba, žádné samo domo. Další plnou jsem dával kamarádovi, jedna ocelová mu chyběla na jeho ČZ 150 C. Viděl jsem jich spoustu. Bral jsem to jako samozřejmost, že existují. Trochu se divím, že o nich mluvíte jako o zajímavosti. Myslím, že mezi lety tak 49-52 se nějakou dobu musely na něčem montovat.    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.04.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  zatím jen pro představu mám toto foto ale nafotím lépe. jde vidět, že skrz chrom prorůstá koroze. a je opravdu plná.    [Llbor]   26.04.2014
Odpověď  jak to stihnu tak sem hvízdnu foto. Též bych tipl že se jedná o seriovku. Sám mám asi 4ks. ze spodní strany je vyraženo v kolečku čz.
Díky za názory a osvětu v těchto páčkách.    [Libor]   26.04.2014
Odpověď  Jo ocelove chromovane, nejpoctivejsi provedeni pacek. Tezke opravdu jsou. Na exportnich cervenych ceckach jsou bez debat original. Dle nalezovych stavu patri i na peraka FJ a prvni zbrojovky. Studi do prstu a byly cadto vymeneny za hlinikove. Bohuzel u toho peraka se to dodnes tezko obhajuje,protoze se kseftmani snazi delat z plechovych pacek FJ packy .. ale to viz tema v peracke sekci. Jinak ty plne ocelove chromovane s jistotou na kyvacku nepatri. Pouze na prvnich pulbubnech jsou na propagacnich fotkach videt plechove packy ( ty co patri na posledni lidove peraky - a kseftmani se z nich snazi vytriskat penize s tvrzenim ze jde o FJ packy )    [Honza]   25.04.2014
Odpověď  Já mám ty samé na mém "céčku", které jsem sundal z nějakého z těch vraků a jsou sice tvarově stejné jako hliníkové, ovšem - ocelové a samozřejmě o dost těžší, než hliníkové.
Ocelolitina si myslím,že to není, protože má vysoký obsah uhlíku a je strukturou po odlití hodně hrubá na rozdíl od čisté oceli. Tím pádem by se musela každá páčka zvlášť brousit a leštit, což je pro seriovou výrobu hodně pracné. Ale nevylučuji to.
Dle mého, to může být ocelový zápustkový výkovek, obroušený a následně pochromovaný, který se montoval na motocykly nestandartně. Ovšem jestli patří na kyvku to nevím.
To co mám, je ale absolutně čistá práce, bez jakékoliv známky broušení či odlití.    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.04.2014
Odpověď  Ocelové lisované se montovaly na Péráky, ČZ 125B/T a první série Céček. Víš jistě, že jsou skutečně ocelové plné? Ty my musely být pořádně těžké. Zkus vzít magnet. Moc totiž nevěřím tomu, že jsou z oceli. Tedy ne oceli, ale ocelolitiny, protože by to musely být odlitky. Chromovat se dá i hliník. A jsou-li z oceli, pak to byl nějaký soukromý počin dělníka ze slévárny, který si je sám odlil. Z plného materiálu se nikdy nedělaly.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.04.2014
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (15) 
Zodpovězené téma  

Jawa 361 rok vyroby


 Poradi mi niekto prosim aky je toto rok vyroby ? Nema to stitok, a vyzera ze ani nikdy nemalo. je to pomerne nizke cislo. ram 361 - 005824 a motor 361 - 004522. Neviem zda mam pouzit kolesa s vnutornymi stitmi alebo vonkajsimi. Dakujem.    [vittorio]   18.08.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 81 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  tady to najdeš
http://jawarmaniak.wz.cz/technika/odlisnosti_kajvacka.html    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.09.2020
Odpověď  Tak jsem dnes konečně viděl velký techničák. Opravdu je to rok 1966. Dokonce znám i dva předchozí majitele-jeden je můj spolužák ze základky. Vzal jsem brýle šel kouknout na štítek a asi to tedy bude 6 i když já tam stále vidím spíše tu 8. Na motu je nádrž z Califa a prý tam už byla origo - údajný vývoz-podle předchozích majitelů. Možná ji ale někdo v minulosti vymněnil, byl už pátý majitel. Nebo tam mohla být už z výroby?? Po krádeži předního světla tam namontoval přední světlo z634? i s tachometrem a tím plastem s kontrolkama a ty plechy z paraboly vyhodil, tak je musím někde sehnat. Byly stejný jako třeba z 250 kývačky,nebo se nějak lišily? Díky za rady. Ota    [Ota]   17.09.2020
Odpověď  Kadel-o papíry nejde. Já, prodejce a i majitel se známe leta. Pamatuju,jak na ní majitel jezdil. Poté stála opřená na zahradě o strom v asi metr vysoké trávě několik let. Chodil jsem okolo. Poté ji koupil soused a asi za dva roky mi ji prodal s tím ,že může zŮstat u něj v garáži. Zůstala tam asi pět let. Majitel o tom věděl, že jsem ji koupil. Já to neřešil, věděl jsem jen že je to 350 a čas plynul.Minulý týden jsem potkal majitele a on to chtěl přepsat. Druhý den jsem náhodou potkal prodejce a domluvili jsme odvoz na sobotu a tak se konečně dostala ke mně. Jsme z malého města,kde se skoro všichni znají a pořád tady platí dané slovo.Jde tedy opravdu jen o ten rok výroby. Je pravda,že až budou papíry tak se uvidí. Ota    [Ota]   13.09.2020
Odpověď  Na štítku je předtištěné 198 aje dovyražená jen 6 pokud si to pamatuju.Zítra se dojdu raději ještě podívat. Odpoledne se u garáže stavil kamarád,co jel náhodou kolem a i on koukal na štítek a potvrdil mi rok 86. Je asi o 20 let mladší než já. Ota    [Ota]   13.09.2020
Odpověď  Co když jste špatně přečetl 6? Místo 1986 to je 1966?    [Monty]   13.09.2020
Odpověď  Ten rok 1986 nebude určite rok výroby, skôr registrácie. Predpokladám že moto bolo kedysi pridelené VB a okolo roku 1986 bolo vyradené a odpredané do súkromných rúk. Tým prešlo do normálnej evidencie motorových vozidiel a ako rok výroby v TP uviedli 1986. A štítok si niekto neskôr upravil podľa TP. V horšom prípade je to celé skladačka. Nájdi TP a tam zistíš viac. Rok výroby 361 1986 je úplný nezmysel, v tej dobe sa už nič panelkového nevyrábalo ani náhodou....    [robinez]   13.09.2020
Odpověď  Až budeš držet papíry v hrsti tak uvidíme. Aktuálně jsem taky kupoval a údajný dědic tvrdil, že stroj zdědil. Až jsme si dali sraz na registru i s doklady od notáře tak z koupě rychle sešlo...    [Kadel]   13.09.2020
Odpověď  Ahoj. Včera jsem přivezl Jawu 350-361.Štítek je asi Anglický, ale co mne překvapilo je rok výroby. Na štítku je 360/01,rok výroby1986. Číslo rámu-1004xx a číslo motoru-1004xx.Rám má o cca 50 nižší číslo než motor. Číslo rámu je 361 100 4xx-vyraženo na pravé dolní straně krku řízení. Čísla souhlasí se štítkem. Podle pana Bartuše by ale tato číselná kombinace měla být z období cca 1966 vývoz USA, jak jsem se dočetl zde dole v diskuzi. Techničák jsem zatím neviděl. Já koupil moto od souseda a on není majitel podle TP. Doklady jsou v depozitu a s majitelem dokladů už jsem mluvil a po evidenční kontrole uděláme přepis. Naštěstí bydlíme ve stejném městě a dokonce necelý kilometr od sebe. Je tedy rok výroby reálný? Díky za jakékoli informace, Ota.    [Ota]   13.09.2020
Odpověď  361-6- Californian 3 (Neckermann, obyčejné dynamo 6V/50W) a motor 361-032067 (Californian 2, VB - pro ministerstvo vnitra. Měl by mít v pravém bloku sloupky na alternátor).    [Jarek]   31.03.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tento motor?Diky    [FJ]   31.03.2020
Zobrazeno 10 z celkem 81 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (81) 
Zodpovězené téma  

Přestavba 6V na 12V - jaká pojistka?


 Ahoj, při přestavbě jawy na 12V (VAPE) mě napadlo, jestli je třeba měnit i hodnotu pojistky u baterky.
Původně se např. na 634 dávala při 6V 15A pojistka. Díky za rady elektrikářů.    [Martin]   16.09.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  co vím tak na Velorexech 350 při Vape 12 V necháváme všechny pojistky 8A.    [HonzaBK]   17.09.2020
Odpověď  Co vím tak u VAPE 12V(ZS13-1 a ZS13-2) majitelé ponehávají původní pojistky, vzhledem k tomu že je dvojnásobné napětí sestavy tak se k baterii může dát i slabší pojistka. U této zdrojové soupravy odpadá napájení zapalovací cívky a pokud se použije silná hlavní žárovka(12V 45W/40W což je proudově přibližně pod 4A) tak i stávající pojistka 15A je dostačující. Původní klaxon 6V to většinou také zkousne ale musí se prý doladit, anebo pořídit 12V.    [Martin Štindl]   16.09.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Elektronicke zapalovani Jawa


 Ahoj mili uzivatele veteranfora,
jak by se vam libilo vybavit svoji Jawu peraka, kyvacku, panelku, 634ku, Cezetu, Velorexe a jine podobne stroje, ktere jsou osazene dynamem Pal Megneton, elektronickym zapalovanim s promennym rizenim predstihu usandnujici start a zlepsujici vykon hlavne v nizsim spektru otacek?.
Ve vyvoji je momentalne tohle zapalovani, ktere bude umoznovat pripojeni k PC (USB, bluetooth), zmenu krivku predstihu, monitoring zapalovani a ostatnich parametru na motocyklu. Palubni napeti, diagnostika zapalovaci civky, pomocne vstupy, vystupy apod.

Pozor, nejedna se o zadnou upravu zapalovani od IMF soft ani jeho klon ci kopii. Jde ciste o uplne novy vyrobek.

Co vy na to. Byl by zajem ?    [Duin] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.09.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 70 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  jak kvůli proměnnému předstihu? To stačí koupit u VAPE hotový.

https://eshop.vape.cz/cs/ridici-jednotka-rj40-1-a-rj40-1

Ale do Kývačky je to k prdu,při zkouškách na brzdě byly rozdíly výkonu a točivého momentu v řádu jednotek procent.    [Monty]   17.09.2020
Odpověď  Co udelat malou tajuplnou krabicku,kera by se kamaradila s VAPE?Nabizim moznost spoluprace.    [fari] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.09.2020
Odpověď  Ahoj. Po pár letech to také zkusím oživit. Pokročilo to a prodává se to někde?    [robertnRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.09.2020
Odpověď  Ahoj, trošku oživím téma. Jak to vypadá s vývojem ?    [Panther_79Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2017
Odpověď  Zdarec, moc se mi to líbí. Mám zájem na osazení tohoto zapalování do ČZ skůtr typ 502. Bylo by to možné?    [Kamil Braun]   20.07.2015
Odpověď  V jaké fázi se momentálně nachází nový plošňák s novým procesorem?? Kdy to bude v prodeji se vším všudy?? Jestli někdy bude... Díky    [piv]   08.07.2015
Odpověď  Zdravim, nemam vubec nic proti ruznym zlepsenim zapalovani. Mam panelku a nechal jsem si zrepasovat dynamo u p. Pavla Berana. Stalo to cca 700Kc a nemohu si to vynachvalit. Mam Pava, klas. zarovky a dobiji v pohode a dokonce i se svetly jede bez problemu i bez baterky. Toz tak...    [tomecek123] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.04.2015
Odpověď  Docela se mě to líbí. Přemýšlel sem nad imfsoftem, ale tohle vypadá líp. Jak to vypadá s vývojem?    [slachta90]   13.04.2015
Odpověď  Zdravim vas, noveho je to, ze jeden z prototypu byl pred casem uspesne otestovan na Jawe 638.

Momentalne se pracuje na dalsi verzi plosneho spoje pro novy procesor (vice pinu, jednodussi schema, jinak funkcne naprosto stejne), z duvodu vyssi presnosti a zjednoduseni vyroby bude predelan system snimani polohy klikove hridele. Vice vsak neprozradim a nechte se prekvapit :)

Na propagaci a webovych strankach jsem jeste poradne nezacal, nejspis si nekoho na tuhle praci najmu. Zabyvam se pouze technickou strankou veci.    [Duin]   25.09.2014
Odpověď  Co je nového? Už to prodáváte? Máte k tomu nějaký web?    [Marek]   24.09.2014
Zobrazeno 10 z celkem 70 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (70) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jak donutit panelku (kejvačku) brzdit.


 Zdravím vás všechny.
Chtěl bych se zeptat jaké máte zkušenosti s touto úpravou na brzdovém obložení.
Tenhle článek jsem našel na internetu. Předem děkuji za váš názor na tuto úpravu.

Bubnove brzdy aneb jak donutit Panelku (Kejvačku) brzdit:

Čelisti bubnové brzdy jsou zakotveny ve viku brzdy a rozeviraji se brzdovým klíčem. Vlastni brzdicí učinek určuje tření brzdového obloženi ve vložce bubnu. Silove poměry obou čelisti můžeme nejlépe sledovat na obrázku1 a obrazku2. Směr otačeni kola je na obrázku vyznačen šipkou, neboť je pro silovy rozbor rozhodujici. Čelist je uložena na kotevnim cepu a je pritlačována k bubnu kličem silou oznacenou P1, popr. P2. Jde o tlačnou sílu, a proto je její směr kolmy na rovinu opěrne plochy brzdove čelisti. Přesné určeni vysledne normální síly tlaku obloženi na buben je velmi složite. V naši úvaze se vyhneme použiti vyšší matematiky a vyjdeme z předpokladu, který platí jen přibližně, že směr normalni sily půli celkovy uhel obloženi. Vysledna sila z tlaku obloženi musi jestě zahrnout tečnou silu T1 (T2). Tečna sila je kolma na normalni a jeji velikost je dana součinem součinitele třeni mezi obloženim a bubnem a normalni sily. Součtem vektoru těchto dvou sil dostaneme vyslednou silu V1. Ta musi byt v rovnovaze s rozevirajici silou P1 a třeti, dosud neznamou silou, prochazejici osou kotevniho čepu. Pro rovnovahu sil plati, ze tři sily mohou byt v rovnovaze jen tehdy, prochazeji-li jejich vektory jednim bodem. Sila reakce kotevniho čepu musi tedy prochazet prusečikem paprsku vyslednice a paprsku rozevirajici sily. Velikosti jednotlivych sil vychazeji z trojuhelniku sil na obr.1 a obr.2. Porovname -li trojuhelniky sil pro prvni a druhou čelist, zjistime, že při stejne rozeviraci sile bude mit prvni - nabežna - celist mnohem větši brzdici učinek než druha - ubežna - čelist. Je to zpusobeno tim, že vznikajici tečna sila pomaha při bržděni u nabežne čelisti rozevirajici sile a naopak u ubežne čelisti pusobi proti ni. Tj. tzv. svorny učinek brzdove čelisti. Učinek zavisi dale na poloze obloženi. Přibližujeme-li obloženi směrem ke klice, měni se směr normalni i vysledne sily a brzdovy učinek čelisti vzrusta. V krajnim připadě se naběžna čelist stane samosvornou a dojde k zablokovani brzdy. U uběžne čelisti neni poloha brzdoveho obloženi nebezpečna, neboť k blokovani teto čelisti nemůže dojit. Vhodnym umistěnim brzdoveho obloženi na čelistech (obr. 3) i změnou polohy opěrnych čepu mužeme podle potřeby zvyšovat, nebo snižovat brzdici učinek i bezpečnost proti blokovani. U brzd zavodnich, terenich i soutěznich motocyklu (pozn.: članek je z roku 1972) se proto často setkavame s ruznym usporadanim naběžne i uběžne čelisti. Shodnost čelisti se u seriovych motocyklu voli pouze z vyrobnich duvodu. Jednoduche zvyseni učinnosti brzdy, které může lehce udělat každy, spočiva pouze v zkrácení, nebo zužení obloženi na ubežne části.    [kejva350Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.03.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  jak je to správně ukazují obrázky se silami - T1 , P1 atd. platí pro náběžnou čelist , dvojky pro úběžnou čelist.    [MartyC]   16.09.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pozor , na obrázcích na Jeníkovomísto http://jenikovo.wz.cz/upravy/10.htm jsou fotky , podle kterých když si to orientujete , bude to opačně - tedy zkrácení náběžné čelisti.    [MartyC]   16.09.2020
Odpověď  ja to taky mam na dvou strojich a urcite to brzdi lip hlavne bacha at si to neudelas obracene. :-)    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.12.2016
Odpověď  Mám to na panelce a je to znát, doporučuju i srazit hrany na začátcích obložení.    [Milan]   15.12.2016
Odpověď  Paja.. kdyby se ti do toho skenování chtělo..měl bych velký zájem,    [Arpi]   14.04.2009
Odpověď  Tom> nevymyslej vymyslene a nesnaz se oklamat fyziku. Klasicka klicova brzda je obyc prace na pace. Z jedne strany jednozvratna z druzhe dvojzvratna. Vzdy plati F*b=Fa*a Takze zkracovanim b nebo prodluzovanim a se zvetsi sila F. Vic pomuze v danem pripade zmensit b (=klic). Bohuzel klic k celisti je opet vzdy paka dvouzvratna a jeho zkracovanim zenes b pri brzdeni k nule a ejhle ono to nefunguje. Muzes proto udelat elipticky klic, jako to mela treba Jawa90, ale tim opet prodluzujes rameno b a kruh se uzavrel. Rezume: tvoje upravy budou fungovat perfektne pri minimalnim opotrebeni paken (s temer nulovym pootocenim klice) + prodluzovanim paky do te miry, kdy je jeste unosny krok na druhe strane (packa/paka P/Z brzdy).
Jinak zdroj stale omylaneho clanku je kniha "Upravujeme motocykl pro zavod" od Ing Husaka (doufam, ze jsem to nezkomolil), ktera vysla nekdy v 70tych letech. Pro ty, kteri bez toho nemuzou zit, muzu knizku vyhrabat a oskenovat :-)    [Paja] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2009
Odpověď  s predni brzdou si hraju uz asi 14 dni ta zkracena pakna mi moc nepomohla ale docela pomohlo prodlouzeni paky Asi o 1 cm no ted jsem jeste improvizoval se skracenim klice ale skratil jsem ho moc a on se ted prestal vracet ale zacalo to konecne brzdit jen musim doladit to vraceni    [tom]   13.04.2009
Odpověď  Já to zkoušel na zadní brzdě 634 a na obou na kývačce. Na té zadní 634 se to projevilo. Brzdí líp, ale na kluzkým povrchu se hodně kouše a je třeba brzdit dost s citem...na přední mám dvouklíček. V kombibaci mi brzdí vážně solidně i ve dvou. Na té kývačce se mi to ale nějak nezdá, resp. nepoznal jsem většího rozdílu. Tak nevím jestli doporučit nebo ne..    [Arpi]   10.04.2009
Odpověď  Zdravím chlapi, opravdu nikdo jste to ještě nezkoušeli?    [kejva350] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.04.2009
Odpověď  Jestli se ti to chce delat, tak to udelej ja pouzival na soutezaku uzsi paknu a zlespseni se dostavilo cca v radech jednotek procent. Pokud chces experimentovat je podstatne lepsi vymena oblozeni za mekci.    [Pája]   17.03.2009
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zodpovězené téma  

Klaxon


 Cau,
Pro nekoho zdatnejsiho....kdyz zapojim klaxon na baterku tak funguje,ale jak ho zapojim do spinacky ( 30 ) a do prepinace tak nefunguje....kde delam chybu?diky    [Petr]   15.09.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ano, ale přerušovač v houkačce je v sepnutém stavu takže přímo na kontaktu v přepínači je stálé napětí(vyjma případů kdy se klaxon zapojuje na 15/54). Jakmile se přes tlačítko propojí vývod z houkačky na kostru tak bude cívkou kotvy přes přerušovač procházet proud a klaxon začne troubit.    [Martin Štindl]   15.09.2020
Odpověď  klakson se přece spínačem na řidítkach ukostřuje,stálý proud je přiveden do klaksonu přímo    [lordmekraslej]   15.09.2020
Odpověď  Do přepínače v řidítkách je určitě přivedena "ostrá" ze spínačky (u kývaček určitě z kontaktu 51 a později 30) právě přes klakson na kontakt tlačítka. Jak uvedl pmr tak to velmi pravděpodobně může být v přepínači - problém na tlačítku nebo oxidací kontaktu. Pro odzkoušení stačí sundat překryt přepínače a naostro propojit přívod od klaxonu s řídítky třeba šroubovákem, jestli to zatroubí tak je závada právě tady.    [Martin Štindl]   15.09.2020
Odpověď  Do říditek na spínač jde šťáva? Jako bez zkoušečky to bude marný pokus.    [Kadel]   15.09.2020
Odpověď  Takže klakson je funkční a chyba musí být někde ve vedení nebo v přepínači. Kontroluj jedno po druhém vylučovací metodou. Nejspíše bude vada v přepínači - nedostatečný kontakt.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.09.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Zámek sedla JAWA 250/353.


 Ahoj, jsem v této sekci nový. Mám ne příliš dlouhou dobu JAWU 250/353 a chybí mi zámek na sedlo. Jde koupit, třeba v mvdily.cz, ale není mi moc jasné, jak se připevní. Myslím, že mi na rámu něco chybí. Poradil by někdo? A ještě taková drobnost. Vyrábí někdo s českou precizností a věrohodností boční stojan na JAWU 250, 16" kola??? Do tureckýho výrobku se mi moc nechce ... Děkuji moc za reakci.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.08.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 39 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Lemovka na kryt se dá koupit, motousti, jelinek, MVdily už nevím. Gumové vodítka normálně roztáhni na nýty, taky jsem s tím lehce bojoval.    [Kadel]   15.09.2020
Odpověď  Ahoj, pravý kryt řetězu měl stejný průměr (180 mm), ale šířka rozpěrky s plechem byla u starého 15,4 mm, u nového je cca 13,5 mm. Tím se vyřešilo dotažení matice na čepu rozety. A nový kryt řetězu je o cca 6 mm širší, takže se do něj rozeta s obouma krytama vejde (tedy lehce škrtá levý kryt rozety, ale až kryt řetězu vystředím gumovým těsněním, snad to bude dobré). Ještě bych se rád zeptal, rozteč děr pro nýty gumových vodítek je 40 mm u vnějších vodítek a 43 mm u vnitřních. Ty vodítka jsou různá?? Ty, co jsem vyndal ze starého krytu jsou stejná a rozteč nýtů je těch cca 43 mm. A ještě poslední dotaz ... těsnění do krytu řetězu se dá někde koupit? Na motokramek.cz, odkud mám ten kryt, jsem ho neviděl.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.09.2020
Odpověď  Gratuluji, jen pro úplnost jaký byl rozdíl v krytu rozety a rozpěrky? Pasoval ti starý kryt řetězu na nový kryt rozety? Nemohl být starý kryt jen nějak "sešlápnutý" nebo napadený tunerem? Dekuji.    [Kadel]   15.09.2020
Odpověď  Ahoj všem, tak je to vyřešeno. Objednal jsem nový kryt řetězu a vnější kryt rozety a všechno pasuje. Mělo by to být vše vyrobeno v Čechách. Ten můj původní kryt řetězu je výrazně užší, myslím, že patří na jinou motorku. Že by to někdo vyrobil (i v Turecku) tak odlišně, to se mi nezdá ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.09.2020
Odpověď  Ložisko rozety má určitě správný rozměr v ní bych chybu nehledal, špatná bude ta rozpěrka jejího krytu, případně jiný rozměr čepu.    [Kadel]   10.09.2020
Odpověď  Ahoj a moc děkuju za informace. Takže slisovaná rozeta s krycími plechy má šířku cca 41 mm, to sedí u mě i u tebe, tak v tom asi problém nebude. Jen je mi trochu divné, že čep rozety se nedá naplno chytit maticí, délka mého čepu je cca 54,4 mm. Buď je krátký, nebo rozpěrka na pravém krycím plechu je dlouhá (mám ji 15,4 mm). Co je ale špatně, je ten kryt řetězu. Ten tvůj se viditelně moc neliší v průměru pro vnější i vnitřní kryt, ale ten můj se liší markantně. Ještě to dneska změřím, to mi zatím nenapadlo. Kryt řetězu české výroby jsem viděl na motokramek.cz, zkusím je požádat o sdělení rozměrů toto krytu řetězu i rozpěrky s pravým kruhovým krytem.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.09.2020
Odpověď  nebo to bude jenom rozetou, ta by asi byla na vyzkoušení nejjednodušší, je jich všude dost...    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.09.2020
Odpověď  A jak tak koukám, tak jsou ty rozměry dost podobné těm tvým - takže si myslím, že to bude spíš špatným tvarem krytu řetězu, asi to bude replika    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.09.2020
Zobrazit dokumentOdpověď  a rozeta přes obě pokličky taky 41 mm    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.09.2020
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  + míry

vnitřní rozměr krytu řetězu cca 28 mm, vnější cca 41 mm    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.09.2020
Zobrazeno 10 z celkem 39 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (39) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

lemovací guma


 Zdar motorkaři jakým způsobem přiděláváte lemovací gumu ,na alkapren nebo nějaké malé sponky jaké s tím máte zkušenosti mám 250/590 sport    [peracek1Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.09.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ok,tak tú gumu použijem len na spodný diel. Ďakujem za pomoc.    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.09.2020
Odpověď  https://www.moto-ustinl.eu/katalog/zbozi/popis_zbozi.asp?klic_ma=6334    [Milan]   12.09.2020
Odpověď  To by souhlasilo, byla tvaru "U". Náhradu jsem nikde neviděl, ale dnes se dá sehnat asi vše.    [Kadel]   11.09.2020
Odpověď  Lemovka je pouze na spodním dílu masky a slouží k tomu aby nedocházelo ke klepání plechů, což vysvětluje to, že lemovka na horním dílu nemá smysl a nikdy tam nebyla. Nepatří tam ani klasická kulatá lemovka, protože je příliš silná.    [Milan]   11.09.2020
Odpověď  Co jsem kuchal jednu stodolovku našel zbytky jen dole, ale jestli byla i nahoře bude vědět už jenom opravdový pamětník a nebo mladý vykladač historie možná už podle katalogu, ale víme, že ani to nemusí být pravda. Jako viděl jsem na jednom srazu i lemovku nahoře ovšem úroveň té renovace byla tragická tak jsem tomu nevěnoval víc pozornost. Jak jsem psal, nedávám je protože jsem skládal poměrně zdevastované kusy a už tam nic nenacpu. Možná mě někdo doplní, nebráním se.    [Kadel]   11.09.2020
Odpověď  Kadel: ďakujem za reakciu. Ak som to správne pochopil,lemovka má byť iba na spodnej časti masky,na hornej nie? Lebo v kat. náhradných dielov na panelku,som nenašiel žiadnu lemovku/tesnenie na prednú masku;a v kat. nd na kývačku je zobrazená lemovka/tesnenie na horný diel masky,tak v tom mám chaos...    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.09.2020
Odpověď  Kdysi jsem sponky na kývačce měl, byly drátěné. Lepidlo jsem použil jen a pouze na kryt rozety u malé kývačky, když lemovka nebyla a upravoval jsem z velké.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.09.2020
Odpověď  Na spodní a když ji nedáš tak se nic nestane, protože pokud nemáš oba díly ideálně spasované budeš se s tím přetahovat.    [Kadel]   10.09.2020
Odpověď  Zdravím,
mám J250 559 r.v. 1967 a potreboval by som pomôcť s umiestnením lemovky na masku svetla. Neviem,či lemovka mala byť aj na spodnom diely masky,alebo len na hornej časti. Lemovka bola okolo celej masky,alebo iba niektorých partiách?
Ďakujem za pomoc.    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.09.2020
Odpověď  Lemovku většinou taky jen nasunu, teda na kývačce určitě a je to v pohodě. Na fíkovi, v místech, kde byla vyloženě neposlušná jsem ji na prasáka zakápnul kapkou vteřiňáku, aby to nebylo vidět, ale držela na místě a funguje to spolehlivě...    [miskamar] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.09.2018
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Vape vs. dynamo - setrvačnost motoru


 Mám dojem, že u Jawy 590 s Vape mi po zavření plynu klesají otáčky pomaleji než u Jawy 559 s původním dynamem. Tak si říkám jaký vliv na to má větší setrvačnost daná rotorem s magnety VAPE? Člověk si to uvědomí až, když během krátké doby přesedne z jedné na druhou a má to srovnání. Každopádně je to nepříjemné při řazení, kdy člověk zavře plyn a chce rychle dát jiný kvalt (a chce ho dát rychle a při minimálních otáčkách). Má někdo podobný poznatek, nebo je to blbost a musí to být úplně něčím jiným než tím velkým rotorem? Vape je super pro všechny své výhody a o tom se nechci přít, ale zvýšená setrvačnost motoru mě vlastně štve docela dost. Předem za všechny zkušenosti i třeba jen názory.    [robertnRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.09.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Vape na několika jawách, zetkách a nikdy jsem nepozoroval takový rozdíl v chování motoru.    [vintera]   14.09.2020
Odpověď  Jenomže setrvačníky klikovky mají 2X větší průměr než rotor VAPE,a jsou mnohem těžší.Mám VAPE asi v 10 motorkách,a jediný pozorovatelný rozdíl(naopak menší setrvačnost) je u Stadiona, kde je origo těžký velký rotor s feritovými magnety, a VAPE pro Stadion má jen asi 70mm v průměru hliníkový váleček.    [Monty]   14.09.2020
Odpověď  Díky za odhad a radu. Pokud je tedy hmotnost klikovky a setrvačníků 5kg (nevážil jsem to), tak jde i o to, že většina té hmoty tam bude asi blízko středu otáčení. Naopak u rotoru Vape (cca 0,75kg) je dost (nevím kolik přesně) hmoty na obvodu, tak proto jsem si říkal, že tohle se projevuje. Popravdě, dokud jsem neměl panelku s dynamem v pořádku, tak jsem to srovnání neměl a nepřišlo mi to, takže on ten rozdíl není dramatický, ale zase určitě větší než 5% je.    [robertn] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.09.2020
Odpověď  Nějaký vliv to asi má- přece jenom setrvačnost vnějšího rotoru VAPE bude větší než malýho od dynama- ale srovnejte to s 5 kg setrvačníků u 250 Panelky!
Změna bude podle mýho odhadu 5% (je mně líno to počítat).

Zkuste poladit šroub bohatosti na karburátoru, to má mnohem větší vliv než nějaký VAPE.    [Monty]   13.09.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

gumový průchod řidítek


 Prosím Vás jak přetáhnout gumovou průchodku přes držák páčky,Děkuji za radu.Oťas    [oťas]   13.09.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  a hlavně použít lubrikant    [Kadel]   13.09.2020
Odpověď  mahrat ve vode jen pro upresneni ne horkovzduskou :-)    [free]   13.09.2020
Odpověď  Nahřát a přetáhnout.Pokud nemáte tureckej šmejd, tak to bez problémů jde.    [MOnty]   13.09.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Motor559


 Zdravím je nějaký rozdíl mezi motorem 559 a 590 sport ?    [peracek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.09.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jenom číslo, karburátor a řetězové kolečko, zbytek je stejný.    [meela]   09.09.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

nastavení bohatosti směsi karb 2924 TŘ (175/356)


 zdravím motorkáře,
měl bych dotaz na nastavení karburátoru 2924 TŘ pro 175/356, r.v 1956 (sání přes sítko)
Motocykl je po Go (motor výbrus, nové výfuky). po sestavení naskočil, jízda cca 10 km. Problém byl, že se mu moc nechtělo do otáček. Po cca 3 týdnech jsem chtěl znovu projet, nepovedlo se mi ho natočit. Benzín jde do motoru, jiskra na svíčce je. pokud naskočil po cca 5 vteřinách chcípnul.
existuje nějaké základní výchozí nastavení regulačního šroubu bohatosti? (např. dotáhnout do konce a povolit o x otáček? Prošel jsem si na foru diskuze na téma karburátorů kývaček, odpověď jsem nenašel. Dále jakou trysku použít pro záběh , v manuálech jsou uváděny od 95 (nejvíce až po 105).

Karburátor je vyčištěný.

Díky za radu. franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.09.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  dobrý den pánové, díky za rady, o víkendu se do toho pustím.
PS : svíčka je OK - přesně tuhle tam mám. Podle chování mě tom přijde taky na příliš bohatou směs, proto ta moje starost na nastavení šroubu bohatosti. Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.09.2020
Odpověď  Souhlas s Lubošem, ano metoda pokus omyl z několika kusů. K každé burzy si nějaký kus či jen torzo dovezu, ať leží pod ponkem.    [Kadel]   08.09.2020
Odpověď  Pokud se motoru nechce do otáček, s největší pravděpodobností je směs příliš bohatá. Každý starý karburátor i jakkoli vyčištěný, má něco za sebou a nezřídka by potřeboval i "vyhodit". Je nutno mít více různých trysek a tyto zkoušet s různou polohou jehly pouze s přihlédnutím k manuálům, které jsou pro nové motory a karburátory. Občas (spíše častěji) se stane, že navenek bezvadný karburátor se musí vyměnit a ten následně podrobit odborné repasi. Ale ne vždy je i tento repasovaný zcela bezproblémový.
Takže je dobré, mít více trysek a i karburátorů a zkoušet.    [Luboš]   08.09.2020
Odpověď  U 2924TŘ pro typ 356 je uváděna hlavní tryska 95(pak i 100 a 105), Jikov TŘ není monoblokový a nemá samostatnou volnoběžnou trysku - kalibrace by měla být vyznačena na vložce šoupátkové komory(55)zespodu.
Nastavení šroubu bohatosti je chápáno správně, šroub s kónusem opatrně dotáhout na doraz a pak podle udávaného nastavení levotočivě povolit.
Jestli byl karburátor rozebrán a pečlivě vyčištěn(včetně vyjmuté vložky šoupátkové komory) tak by se po 10 km neměl znečistit natolik aby ovlivnil chod motoru. Zkontrolovat i těsnost příruby(hrdla karburátoru) a zapalování(svíčka 14/240 = Brisk N14C, elektrody na 0,5mm)    [Martin Štindl]   07.09.2020
Odpověď  pro Kadel - děkuji za odpověď. Oba zdroje jsem četl - teď si ale uvědomuji, jestli dobře rozumím nastavení bohatosti pro karburátor označené 1/4 a 1/2 pro záběh a po záběhu. co tento údaj podle Vás znamená (1/4 otáčky od zavřené polohy? - tak jsem to pochopil. Poloha na drážce jehly HT je jasná. Díky Franta.    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.09.2020
Odpověď  Já dávám HT a VT dle tabulky na stránkách pana jawarmaniaka. Že je karburátor vyčištěný neznamená vždy, že je čistý a nedávno jsem rozjel až třetí kus se stejnou HT i VT. Seřízení pro záběh a po záběhu najdeš v každém manuálu, nebo v knize od pana Dočkala.    [Kadel]   07.09.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zodpovězené téma  

Řidítka ČZ 250/455


 Zdravím, prosím o radu, jaký typ řídítek se používal u motocyklu ČZ 250/455 (1961)? S rukojetí na šneka nebo rychlopal? Případně co je lepší, děkuji za názory.    [Jiří]   27.08.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Rychlopal měly pouze sportky na 19" kolech. Na 16" vždy šnek jak píše Monty. Rok výroby na to nemá vliv.    [meela]   31.08.2020
Odpověď  a od kterého roku se cca začal používat vlastně rychlopal?    [L]   29.08.2020
Odpověď  šnek. Stačí se podívat do katalogu ND.    [Monty]   28.08.2020
Odpověď  šnek. Stačí se podívat do kataloga ND.    [Monty]   28.08.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
 Strana 1/283 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 21.9.2019)
Nezodpovězené téma 

Barva Jawa kývačka


 Zdravím příznivce veteránů. Na své jawě 350 kývačka z roku 1959 bych potřeboval vyretušovat nějaká místa, kde je odlouply lak. Chtěl bych k tomu použít originální barvu z jiného dílu a to tak, že bych chtěl barvu nějakým přípravkem rozleptat (rozpustit) a pak jí použít na opravu motorky. Chci se zeptat, jestli existuje nějaké vhodné rozpouštědlo na lak z uvedeného období? Děkuji Roman    [Roman]   27.08.2020
   Přidat odpověď 
Zobrazit dokumentNezodpovězené téma 

Zajímavost z inzerce


 Nedávno byla v inzerci zajímavá nádrž - viděl to někdo někdy na nějakém letáku, dobové fotce? Pokud dobře koukám tak nemá středový prolis, takže rok cca 1960?    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.08.2020
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

ČZ 175/470sport Vidlice


 Zdravím potřebuji pomoc ohledně předních vidlic na ČZ 175/470.Vidlice mi bouchají na každém malinkatém hrbolku,zkoušel jsme vyměnit pouzdra,olej jsem měnil několikrát i jsem míchal hydraulický s motorovým i převodovým olejem a ani jedno nepomohlo k tomu přidávám fotku vnitřního pístku jestli s ním není něco špatně protože je to poslední věc co mě napadá že by mohla způsobit bouchání tlumičů.Prosím o radu.Předem díky Libor.    [RUSTY] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.08.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

delka drátů a průměry vodičů


 Kamaradi poradte.Potřebuju zjistir délku vodičů na350tku panelku.Chci to udělat origo.Tak potřebuji i barvy vodiců.Jsem s díky Oťas.    [Oťas]   28.06.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 250 350 kývačka panelka vymezovací válečky nádrže


 Ahoj, můžete sem prosím někdo hodit přesné rozměry vymezovacích válečků co jsou mezi podsedlovými plechy a nádrží. Předpokládám, že kývačka i panelka mají stejný rozměr nebo se pletu?


Díky    [Mira]   21.05.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 250 kývačka panelka


 Ahoj, můžete sem prosím někdo hodit přesné rozměry vymezovacích válečků co jsou mezi podsedlovými plechy a nádrží. Díky    [Mira]   08.05.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Uchycení světla


 Zdravím. Potřeboval bych poradit s uchycením světla na Jawu panelku. Koupil jsem nové pružiny na uchycení paraboly k rámečku, ale když vložím světlo do masky tak mi rantl v masce stlačí boční pružiny a vylítnou. Jak tomu zabránit? Předem děkuji za rady.    [Libor]   01.05.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Uchycení světla


 Zdravím. Potřeboval bych poradit s uchycením světla na Jawu panelku. Koupil jsem nové pružiny na uchycení paraboly k rámečku, ale když vložím světlo do masky tak mi rantl v masce stlačí pružiny a vylítnou (viz.foto). Jak tomu zabránit? Předem děkuji za rady.    [Libor]   01.05.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 250/592 silentblok přerušovače blinkrů


 Zdar draci, nevíte někdo kde koupit ten gumový silentblok na uchycení přerušovače blinkrů? Je to takový gumový váleček do držák přerušovač a je uchycený na tachometru pomocí takového oka.    [Miroslav]   22.04.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Těsnění výstupního kola převodovky ČZ


 Je někde v prodeji těsnění výstupního kola ČZ? Potřebuji na jawu i čz 175.    [Luboš]   14.04.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

ČZ 125/175 453/450 DE LUXE přepis na 175


 Zdravím mám ČZ 125 453 s motorek 175/450 chci udělat veteránské SPZ bude s țím problém?Dá se to vyřešit?
Díky za info.    [Jan]   06.03.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Proč tam sakra nedořazuje druhej kvalt


 Lidičky mám takový nemilý problém který přímo souvisí s nadpisem nedořazuje mi na Jawa 350/354 druhej kval ale jinak tam jdou všechny nádherně. Motor mám celej po GO vidličky, pružinky a podobný blbosti tam jsou nové. Pomalu mě to začíná srát tak se vás táži nevíte co s tím krámem může být?    [Burian]   05.03.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Valec 354/04 VS valec 354/06


 Zdravím Vás priatelia. Mám na Vás prosbu. Ako bezpečne rozoznám valec z Kyvačky 354/04 a prvej Panelky 354/06? Kúpil som motor a naisto viem, že nie sú z Panelky 360. V knihe od Dočkala sa píše, že: "Na motore 354/06 (prvý panelkový) sa vzhľadove nezmenilo nič. Výkon na 18 k sa dosiahol úpravou rozvodových kanálov". Čo ja ako laik neviem posúdiť. Preto prosím o radu. Vie to niekto? Vopred ďakujem. MV.    [MV]   03.01.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Prosím o info o Jawě 250/559 exportní typ pro Nizozemí/Holandsko


 Prosím o info o Jawě 250/559 exportní typ pro Nizozemí/Holandsko. Koupil jsem takovou v rozebraném stavu rok 73 . Ale nejsem si jistý jestli ty díly patří na exportní typ pro Nizozemí. Proto prosím o fotografii.
Mám na ní: 16ky kola, nádrž se šroubovanými boky, horní masku z poslední kývačky s panelkovým rámečkem světla , řídítka s hrazdou, hranatý přední blatník.
Také bych chtěl vidět výrobní štítek v Nizozemštině ( prosím o foto s překrytými udaji o vaší motorce ).
Na netu jsem hledal spoustu hodin ale nic jsem nenašel, neporadily mi v Jawě v Týnci ani v muzeích.    [budlaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Ćep zadní kyvné vidlice - přípravek


 Dobrý den pánové,

neválí se Vám někomu v garáži zbytečný vytlačovák čepu zadní kyvné vidlice. Koupil bych ho.
Díky

Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.11.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Kde koupit kvalitní tažné na PAV na 19" kola???


 Ahoj, máte prosím někdo tip kde koupit tažné zařízení na PAV na Jawu Sport na 19" kola? Jde o to aby samozřejmě sedělo, mělo stejné placaté úchyty jako originální tažné a stejný držák na zásuvku jako originál. Nejlépe osobní zkušenost, kdo to také řešil. Různé e-shopy mají divné foto a nepoznám zda jde o kvalitu... samozřejmě kdyby měl někdo originální původní nejlépe 2ks tak beru hned...mám jedno originální na 16" které nepotřebuji... děkuji    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.11.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Repase tacho smolik


 Cau,
Kdo me dobre zrepasuje tacho smolika? Za normalni penize...diky    [Petr]   03.11.2019
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Převodovka 175/356 - 250/455


 V meziačase se bavím chystáním si generálek na zimu. Včera jsem seskládal převodovky co mám doma na malou kývačku. Nějak nechápu, navyknutý z péráka, 353 a tak že je všechno stejné,..mám na ponku asi 4-5 typů a druhů převodovek na malou kývačku. Jak to skládat? Kolečka mají průměr jiný až o 0,5mm. Některé mají jen kulaté díry pro kolíky co do mnich zapadají, některé mají oválné díry. Co je novější, co patří do 355, co do 455 a jak se pozná třeba skůtr?
Je na to nějaký klíč k určování????

Děkuji    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.10.2019
   Přidat odpověď 

 Strana 1/283 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006