MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 303646 příspěvků |7373 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 74 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC 19.1.2020 02:15  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Pánové, kdo má nějaké informace o prototypu pullitra v kývačkovém rámu....   01.03.2005 / 219
    Zapalování 02. Prosím o radu jak vyřešit zapalování u 02, jestli nahra....   21.09.2008 / 187
    Smutný příběh   28.10.2013 / 187
    Repliky od motorenu   24.12.2014 / 159
    Pánové potřebuji poradit jaký materiál použít na ventilová vodítka?    12.01.2008 / 157
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 1124      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 4 / 151      Příspěvků Příspěvků: 14490
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/75 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Sraz JAWA 500 OHC


 Téma věnované srazům JAWA 500 OHC, novinky, diskuze.    [DrahonovskyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 676 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Milane, taky bych sel nahodou kolem 😃, ale asi nebudu mit na cem, tak doufam, ze se letos zavis (zastavite i ve vice lidech), jak jsme to planovsli 25.12. po telefonu ;-). M.    [500ohc]   18.01.2020
Odpověď  Míro,kamaráde, no jistě. Bez tebe bych si to nedovedl ani představit. Už se moc těším.    [Milan(OHC)]   18.01.2020
Odpověď  Milane můžu jít taky náhodou kolem?    [Mira]   17.01.2020
Odpověď  To si vůbec nepamatuji Milane ale věřím Ti :-))))    [jwm]   17.01.2020
Odpověď  :-))    [ED250]   17.01.2020
Odpověď  Hele Oldo, u vás je to takové vymakanější, ale my tam máme něco nebo respektive tolik, co je na úrovni pojízdné palírny. To pak může Martin přijít klidně i s bráchou a nevznikne problém nedostatku. Musíš uznat, že v tom jsme lepší.    [Milan(OHC)]   17.01.2020
Odpověď  Josefe fajn, připomeň se předem. Martine, na návštěvu musíš ale přijít k nám, Milan tam má stanoviště s týlovým zabezpečením všeho co mu chutná?:-)))    [jwm]   17.01.2020
Odpověď  Milane, přijdu na návštěvu.. :-)    [ED250]   17.01.2020
Odpověď  Tak "Pospa klub" je také přihlášený a ubytování jsem zajistil vedle Oldy - doufám, že se snesem.    [Milan(OHC)] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.01.2020
Odpověď  Ahoj oldo jasan tu kuželku diky    [Josef Pacal]   15.01.2020
Zobrazeno 10 z celkem 676 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (676) 
Zodpovězené téma  

Lozisko na kliku


 Zdravim ,povedlo se mi sehnat lozisko na kliku puvodni ulozenku ale ma broznovou klec. Bude to vadit ?

Dekuju    [Vinkovic]   21.11.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 21 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ja mam na pravé strane 6305C3 koyo leva strana NJ305P63 ČSSR uloženka, stejne záleží na presahu oceľového uložení v jaké presnosti je udelane... Videl sem motor kde bylo 6305C3 a kousalo se takovy presah že po nalisovani zmrštilo ložisko, sem si myslel ze je špatné ložisko vylisoval sem ho a šlo krásne,nahral sem blok dal nové a po schladnuti bloku presne to samé... Ocelové pouzdro bylo až moc tesne,po výmene oceľového pouzdra a nalisovani nového ložiská.za tepla aj za studena točí jak má.pravdepodobne nekdo delil nové a udelal tam veľký presah    [Lotr ]   17.01.2020
Odpověď  Abych pravdu řekl, tímto jsem si hlavu nezatěžoval, protože zdroj byla většinou fabrická údržba, ale myslím si, že když půjdeš koupit toto ložisko, tak C3 je standard. Já má třeba na pravé straně 6305 C4. Je to INA a prodali mně je za cenu ZVL, protože byly pro někoho na objednávku a ten si je pak nevyzvedl.    [Milan(OHC)]   17.01.2020
Odpověď  Milane ohc, diky ještě sem chtěl s jakou vůli normalni nebo C3 nekde sem tu vyčetl že stači normalni Diky    [milda]   16.01.2020
Odpověď  Dej tam NJ. Je tomu již mnoho let, když jsem v podstatě s OHC začínal, se mně u ložiska NU posunul vnitřní kroužek(malý přesah) a zakousl se do pouzdra. Výsledkem bylo vytržení pouzdra z karteru a poškození čepu klikovky. Oprava byla dost náročná.    [Milan(OHC)]   16.01.2020
Odpověď  Zdarvim, po rozpuleni motoru je na klice lozisko NU 305 nebo NJ 305 ja tam mam ložisko NU 305 ale vnitrni kroužek ložiska je NJ305 Tak nevim psano je NU305 mužete mě poradit nebo je to jedno ktere tam bude Diky    [milda]   15.01.2020
Odpověď  Ne,ale zápich a ostatní míry jsem jednoduše odečítal podle tloušťky nového ložiska.Žádnou vědu v tom nehledej,podstatné je,že to jde.Potom je to už jenom o práci.    [kuba]   14.12.2016
Odpověď  Dobrá informace, díky. Náhodou jsi si ty rozměry upravených dílů nepoznamenal, co?    [fikuscz]   14.12.2016
Odpověď  Určitě se to tam vejde,protože na to jezdím.Mám na tom na svoji 01 naježděno 3 sezony a cca 6000 km.Zápich jsem po vzoru originálu dodělal,jenom se musí upravit prachovka a ten vymezovací kroužek.Rozeta potom nemá tendenci se naklápět jako na jednořadém ložisku.    [kuba]   14.12.2016
Odpověď  Kdo vi, jestli to nebude jenom chyba při psaní popisku v katalogu. Nebo tu rozetu s dvouřadým ložiskem někdo má?    [fikuscz]   14.12.2016
Odpověď  Podle mych zkusenost se tam dvourade nevejde. Dosud se mi kdesi vali, pamatuju jen ze se spatne shanelo a bylo dost drahe.    [JzK]   14.12.2016
Zobrazeno 10 z celkem 21 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (21) 
Zodpovězené téma  

rozborka a čištění hlavy


 Zdravim, chystám se poslat hlavu na generálku ale rád bych jí před tím zevnitř vyčistil. Nemá někdo recept jak to udělat nejsnadněji? Pokud bych to chtěl poslat na chemické čištění musel bych demontovat vačku a hřídelky vahadel, mohl by někdo poradit s demontáží? Doufám že jsem to nepřehlídl už v probíraném tématu.Dík    [zendrich]   07.09.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Uložení p7/D8 je tzv. zemědělská vůle. Z vysoka bych se vykálel na nějaký broušení tvrdochromu. Pokud stávající oska není šišatá a sedí ve svém uložení, stačí maximálně vyfutrovat vahadlo a přestružit na potřebnou vůli. Stavitelným výstružníkem nebo lépe rozpínacím. Jiné způsoby jsou vyhazování peněz.    [Milan z Brna]   17.01.2020
Odpověď  Já bych Ti ty hřídelky doručil a pak nechám na Tobě, jaké budou časové a kapacitní možnosti. Prostě až to bude, tak to bude. Jak jsem psal, řeším asi 1000 + 1 problém s motorem, takže to zase tak nehoří. Spíše jde o to, že něco bude už vyřešeno. Já Ti když tak zavolám, pošleš-li číslo. Můj telefon je 602 258872. A díky ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2020
Odpověď  Jasně,komplet, jedna sada navíc žádný problém. Kdyžtak napiš a dohodneme se jak na to spěcháš.    [jwm]   17.01.2020
Odpověď  Když jsou vymačkaná pouzdra ve vahadlech, je vymačkané i uložení čepů ve vahadlové skříni.Změříš v kraji průměr starého čepu a přidáš 0.02-0.03 mm a je to vždy OK.    [jwm]   17.01.2020
Odpověď  Jééé, moc děkuju:-)) A ty bys dokázal zajistit i ten tvrdochrom? A pak to dobroušení na průměr těch 12,02 mm? Já bych Ti to všechno osobně přivezl, abychom se i poznali, jestli by Ti to nevadilo ....    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2020
Odpověď  I v tom Ti mohu pomoci ale není to hned, kamarád brusič má i jinou práci, než ty zatracený půllitry..    [jwm]   17.01.2020
Odpověď  Neporadíš prosím, kde by to udělali??? Já se nikdy ničemu takovému nevěnoval, proto teď nevím. Když by se osičky nachromovaly na průměr 12,02mm, neměl by být problém je natlačit do vahadlovky, větší průměr by asi dělal problém, co myslíš?? Ty moje osičky ale nemají vnitřní závit M8, kdoví, kdo je dělal. Vyříznout ten závit závitníkem jsem nezkoušel, je to dost tvrdý materiál. A proto nejdou vytáhnout přípravkem a musím je vyklepávat, což není dobré. Navíc ty ségrovky ve vahadlovce mají ulomená očka (možná právě kvůli tomu vytloukání), musím nějak pořešit jejich vyndání a nepoškodit při tom otvor a zápich.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2020
Odpověď  Milane z Plzně, nové hřídelky je zbytečné vyrábět, stačí staré podbrousit a dát tvrdochrom a pak s přídavkem, podle potřeby, obvykle + 0,02- 0,03 mm na čisto přebrousit.Stará bronzová pouzdra jsou vytemovaná, zhutněná, ty stačí lehce prostružit a nechat být.Když dáš nová bronzová pouzdra do vahadel a nové čepy, tak po 50 km jsou tam opět vůle, jak se bronz vymačká.Toť má rada.    [jwm]   17.01.2020
Odpověď  Díky za informace. Já dnes mluvil s panem Šátkem a příští týden za ním jedu. Pro mě je nemožné si sám vystružovat poudra a přebrušovat vahadlové osičky, já ty možnosti nemám. Zřejmě by mi to u nich udělali, možná i vyrobili nové osičky a pouzdra a spasovali to do sebe se správnou tolerancí. Namontovat to pak zpět do vahadlovky jsem již schopen. Ale díky ....    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.01.2020
Odpověď  Z těch fotek to není úplně vidět, ale nevypadá to nějak špatně. Stačilo by jen přeleštit včetně vačky. Pokud se týká motoren, tak v takových funkčně důležitých dílech bych se mu zdaleka vyhnul. On ten díl vypadá neškodně, ale na výrobu je to celkem "špek",musí na to být přípravky. Málokdo také ví, že není symetrický.
Pokud se jedná o ten čep a pouzdro vahadla, tak tam není z fotky nic poznat jak je to udělané. Jinak uložení tohoto uzlu je výkresově - čep 12p7 a pouzdro 12D8(najdi si to v tabulkách). Těch 12D8 je po zalisování pouzdra do vahadla. Takový výstružník(pokud to nebudeš mrvit stavitelným) normálně neseženeš resp. můžeš si ho nechat udělat u specializované firmy,ale je to "paleta".Já to řešil přebroušením standardního ručního(delší vedení) výstružníku 13H7.    [Milan(OHC)] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.01.2020
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (20) 
Zodpovězené téma  

Dá se v této době sehnat ještě úplně nový, původní díl do motoru Jawa 500 OHC?


 Pochlubte se, co se Vám povedlo:-)))    [jwm]   04.03.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 89 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Milane z Plzně, pak mi tedy před Rovenskem napiš: jawamuzeum zavináč seznam.cz.    [jwm]   17.01.2020
Odpověď  Tak to mi spadl kámen ze srdce :-) Zmátlo mi to, že jakoby v původním kulatém otvoru je malé zahloubení, aby nebyla ostrá hrana otvoru. A v té oválné části to sražení hrany není, takže na první pohled to vypadá, že to vymačkal šroub. Mám ty kolečka dvě, je fakt, že obě jsou stejně "vymačkané", tak to asi tak má být. Děkuju za info.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2020
Odpověď  Pokud myslíme to samé, tak otvory nejsou vymačkané, ale jsou vyfrézované kvůli přesnějšímu nastavení rozvodů.    [Jirka]   17.01.2020
Odpověď  Ty oválné otvory jsou OK!!!, protože slouží pro jemnější nastavení rozvodu.    [Milan(OHC)]   17.01.2020
Odpověď  A ještě bych se zeptal prosím .... Horní kuželové kolo vačkové hřídele má čtyři otvory na šrouby M6. Já mám ty otvory hodně oválné, jsou vymačkané. Kuželové kolo je originál, má na sobě malý znak JAWA. Dá se to třeba opravit (zavařit, znovu vyvrtat) ????. Nebo je to na vyhození? Zuby jsou zdá se v perfektním stavu ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2020
Odpověď  Ahoj jwm, to by stačilo, bez problémů. Já to mám stejně celé rozebrané, je na tom spousta práce, trochu tápu... Teď řeším vahadla a osičky, pak to budou ventily, pak opravit kartery, kliku atd atd. Víš, důležité je, že ty podložky budou, tím si odškrtnu další položku :-)) Já teď vyrábím stahováky, přípravky, sháním informace. Trávím večery v garáži, někdy skřípu zuby, co ten předchozí majitel s tím provedl a tak. Já do Rovenska pak vezmu ty polotovary podložek, alespoň něčím přispěju .... Zatím díky moc. Milan.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2020
Odpověď  Ahoj Milane z Plzně, není problém mám jich dosti ale nechce se mi to posílat, jak na to spěcháš? Stačí, když Ti to vezmu do Rovenska?    [jwm]   17.01.2020
Odpověď  Děkuju Milane za fotku přípravku .... tušil jsem, že se to tak nějak lisuje, ale můj problém je teď v tom, že nemám nikoho, kdo bez problémů soustruží. Naopak mám kamaráda, který je mi ochoten cokoliv vypálit laserem. Kvůli dvoum kroužkům se mi nechtělo pracně vyrábět přípravek, raději bych 20 vypálených polotovarů poslal někomu, kdo to vylisuje a 18 si jich nechal pro ostatní.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jaký je problém udělat ten prolis? Tady máš inspiraci - kroužky do dynama a lisovací přípravky. Přípravky jsou z měkého materiálu,nelisují se toho tisíce.    [Milan(OHC)] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.01.2020
Odpověď  Ahoj jwm, potřeboval bych ty kroužky dva. Jde-li je dát do obálky a poslat na adresu Milan Zapletalík, Na Bambousku 645, 33203 Šťáhlavy, bude to skvělé. Samozřejmě Ti pošlu částku, kterou řekneš, asi na účet, ať nemusíme řešit dobírku. A zadal jsem kámošovi vypálení těch polotovarů 46,5/24/0,5, akorát nedokážu udělat ten prolis. Těch polotovarů Ti pošlu, kolik budeš chtít :-) Děkuju. Milan.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.01.2020
Zobrazeno 10 z celkem 89 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (89) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

páčka zadní brzdy "made in Motoren"


 Takto dopadla páčka zadní brzdy po lehkém sešlápnutí pedálu brzdy,radši si ani nepředstavuji co by se stalo při jízdě v krizové situaci.....
Důrazně všechny varuji před nákupem tohoto dílu,a dle referencí přátel i jiného zboží,od této firmy.Na foto vlevo zdefofmovaná replika v pravo originál.    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.10.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 34 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zdarec.Chci se zeptat na pružiny brz.klíče na 02.Dá se použít v replice?    [Mira]   14.01.2020
Odpověď  Ještě bych dodal. Netýká se to samozřejmě všech výrobců replik. Na trhu je řada solidních. Ta moje bajka se týká jednoho konkrétního.    [T-1000]   17.11.2019
Odpověď  Ano, a přidal bych "ať se to dobře obrábí a tvaruje".    [vintera]   17.11.2019
Odpověď  Od spousty dílů existují originální výkresy,kde je téměř vždy popsán materiál a případně zušlechtění a povrchová úprava. Problém je jako vždy v lidech. Když dojde majitel replikářské firmy někam do výroby, dá zakázku a na dotaz "Z čeho to máme vyrobit?", odpoví "To je jedno, hlavně ať je to levné"... A jsme doma.    [T-1000]   17.11.2019
Odpověď  Vtip je v tom, že nikdo neví z čeho přesně se to dělalo. A to je se všemi replikami.
Díl z druhovýroby pěkně vypadá na oko, ale funkce nikoho (kromě koncového zákazníka) nezajímá. Dříve se podle ČSN válcovaly i plechy 120xx třeba i ke zušlechtění. Nevím jak dnes, ale podle přispívajících členů fóra, kteří se zde dělí o zkušenosti, tak pochybuji, že existuje nějaká náhrada místo původního dílu. Samozřejmě tento díl je extrémě namáhaný a nemůže být z obyčejného plechu. Já jsem si nikdy nedovolil nakupovat repliky - pokud byl k mání původní díl i když byl hodně drahý. Stačí vzít původní díl na zkoušku jiskrou a řeknou vám materiál.Stačí to a netřeba to zkoumat Rockwellem, Brinellem či Vickersem. Všeobecně vzato - se kvalita původních dílů dnes hodně podceňuje a to zvláště u dílů vyrobených v 50. a částečně ještě v 60.letech. V době "normalizace" už kvalita dílů rapidně klesala a to nejen u motocyklů.    [J]   16.11.2019
Odpověď  Pokud je problém v materiálu, tak jeho vyřešení není vůbec jednoducha záležitost. Dovedu si přesně představit, jak se díl vyrábí v dnešní době. Pálí se to někde na laseru, pak naohýbá, zboduje. Pokud se v jakékoli firmě zpracovávající plech zeptáte na materialovelé moznosti, tak vám nabídnou jen
tloušťku, u silnějších pak nějaký se zaručenou svaritelností. 11500, 11600 nemáte šanci sehnat firmu, která by ho používala. Všude se používá Čína v nejobycejnejsi kvalitě. Ani kulatiny 11600 koupit není jednoduchý, natož plech. Materialove jsou packy z toho největšího šuntu a lepší nikdy bohužel nebudou. Ale    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.11.2019
Odpověď  Napadá mě ještě jiný způsob svaření - počet bodových svárů?    [longr]   31.10.2019
Odpověď  Ono moc možností materiálu zase nebude- Copak takovou věc na seriový motorky dělali z 16440? TEM?
To asi fakt ne, takže maximálně něco jako 12050.
Napadá mně problém s přesností tisícihranu, pokud bude o nějakou desetinku volnější, klíč se při zatížení zkříží na hřídeli drážkovaným, a celý se to začne kurvit.    [Monty]   30.10.2019
Odpověď  Vintera: některý ruční spektrometr ti materiál či jeho ekvivalent určí. Většinou buď Werkstoff Nr. nebo označení podle ASME. Pak se dá snadno určit ekvivalent dle staré ČSN. Akorát tyhle spektrometry bohužel nedokáží určit množství uhlíku a některé další nekovové prvky.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.10.2019
Odpověď  Třeba by něco mohl vědět Milan(OHC)? :)    [longr]   30.10.2019
Zobrazeno 10 z celkem 34 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (34) 
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Tlumic zaberu na klikovce


 Zdravim. Zistil som ze bez polozky 19 mi tlmic nebude fungovat. Vie mi niekto poradit kde to kupit alebo kto to vyraba? Dakujem za pomoc.    [vittorioRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  https://www.veteranforum.cz/photo.php?photo=photos/2012/0287627001357650370.jpg    [ED250]   11.01.2020
Odpověď  Ahoj, můžu Ti půjčit stahovák toho unašeče. Bydlím kousek od Plzně.    [Jirka]   10.01.2020
Odpověď  Ahoj Mili, díky za odpověď, už jsem Tě protáčel telefonem :-) Mám obrovskou radost, že jsi poblíž a že jsi ochoten pomoci. Rád Tě poznám ....    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2020
Odpověď  Ahoj Milane. S obojím Ti můžu pomoci, bydlím kousek od Plzně. Napsal jsem Ti maila..    [Mili]   10.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den, dnes jsem demontoval primární řetěz z náhradního motoru a při tom jsem zjistil, že matice (položka 23) nemá vůbec závit, je uvnitř holá. V podstatě spadla z hřídele .... Chtěl bych se zeptat, jestli někdo nemá na prodej náhradní kus, případně výkres na její výrobu. A při zpětné montáži na klikovou hřídel jak moc ji utáhnout, momentovým klíčem či jen tak na citovku.
A ještě prosím jeden dotaz ... je nějaký fígl, postup, jak zdemontovat z hřídele položku 20? Nedostanu pod ní ani nejtenčí rameno ztahováku.
Děkuji předem za ochotu mi poradit.    [Milan z PlzněRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.01.2020
Odpověď  Vlnovec s miskou mám nový, kdyby někdo chtěl.    [fikuscz]   25.03.2018
Odpověď  Tlumič záběru mám komplet navíc , bohužel má prasklý vlnovec.    [Richard]   25.03.2018
Odpověď  Napiš na : jawadil@seznam.cz , mohl by ještě mít.    [J]   24.03.2018
Odpověď  http://www.ksatek.cz    [Michal]   28.01.2018
Odpověď  Dakujem za odporucenie. Mozete mi napisat kontakt na pana do mailu? Dakujem    [vittorioRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2018
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Zodpovězené téma  

komu,nebo kde? dát udelat dynamo ( previnout rotor na 6V nebo na 12V) na J 500 02 poradte prosím ,dekuji


 Poradte prosím, Mistra, nebo Firmu ,vaše skušenosti? dekuji za odpovede    [majco]   25.12.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Radek Putna, Trboušany    [Bohumil]   25.12.2019
Odpověď  Poperník    [fikuscz]   25.12.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Ventilky do želvy.


 Vzhledem k neustálým telefonům a otázkám, zda nemám na prodej ventilky do želvy, jsem se rozhodl pro výrobu, protože zásoby došly a slovenské ventilky dle Vašich zpětných vazeb nefungují.Nechci předbíhat ale snad budou na jaře.Hlavní je podělit kamarády a když něco zbyde navíc, mohu poskytnout.    [jwm]   16.12.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Všechny kliky jsem vždycky vozil do Týnce ke kamarádovi Pepovi H. Bohužel před více než rokem umřel. Ale ještě je tam jeden šikovný člověk co dělá kliky. Myslím, že dělal kliku i pro Sucháče, který na čtyřce objel zeměkouli. ;-)    [Lucky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.12.2019
Odpověď  Taky bych měl zájem.    [Mira]   22.12.2019
Odpověď  To je dobře. Rád tě nějakých zbavím. :-)    [T-1000]   17.12.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Velký buben s pěti a s čtyřma drážkama.


 Ahoj,
nemůžu dohledat jestli se to tu už někde řešilo . Mám buben s čtyřmi drážkami uprostřed po obvodu a teď mám možnost koupit druhý , ale má 5 drážek. Zajímalo by mě jestli je to přední a zadní kolo nebo jestli se to montovalo dle ročníku.
Děkuji za případné odpovědi.    [Randy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.11.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  I já jezdím s každým jiným,ale nevadí mě to    [Mira]   22.12.2019
Odpověď  Říjen 1958 a jsou tam čtyři drážky na kole.Asi dobírali,co zrovna bylo.    [Jára]   22.12.2019
Odpověď  Rok 1958 - 5 drážek.    [ED250]   18.12.2019
Odpověď  Děkuju za odpověď. A na ročník 1957 by měly být správně jaké ?    [Randy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.11.2019
Odpověď  Je to podle ročníku.    [T-1000]   29.11.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

komu, anebo kde? dát udelat kliku (generálku) na J 500 02 poradte prosím ,dekuji


 firmu nebo ?    [majco]   22.12.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Vozím do Hradce Králové , firma Ahra . Mají s tím zkušenosti a nebyl problém ani když jsem to dovezl rozlisovaný v krabici po nějakým umělci. Naposled to stálo cca 4,5 , když jsou KO čepy pokoví a přebrousí.    [Richard]   22.12.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

dílenská príručka


 Máte prosím nekdo origo,servisní manuál,dílenskou príručku,k motoru jawa 500OHC 01,02 kde sou axialní a radiální vúle ? ( nechci návod k obsluze)...dekuji za odpoved [majco] 15.12.2019    [majco]   15.12.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ja mám na prednom kolese 4 drážky a na zadnom 5 drážok, ročník 1957,ale zaujímavé nikdy som si to nevšimol až teraz keď čítam tento príspevok!    [Marian ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.12.2019
Odpověď  Nic takového neexistuje..    [ED250]   18.12.2019
Odpověď  Opravuji: Servisní manuál.    [Stenly]   15.12.2019
Odpověď  Domnívám se, že servisní materiál neexistuje. Musí se hledat na netu, nejlépe zde. Např. Povídání o půllitru. Mě osobně hodně pomohlo při repasi motoru.    [Stenly]   15.12.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

Díly Jawa 500 OHC 02


 Dobrý den pánové,
sháním nějaké drobnosti na motor co skládám, neměl by někdo na prodej nebo typ kde koupit?
- Pružina brzdy vačky
- Kontaktnice neutrálu
- Tlačná pružina startovací páky (na hřídel řazení)
- Vratná pružina startovací páky (spirála)

Děkuji za reakce.    [Arnošt]   20.02.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  A nebo tady http://www.motoveterandily.cz/index.php?s=product&id=5176    [Bohumil]   18.12.2019
Odpověď  milda - například tady to máš https://www.motoren.sk/kontakt-neutralu---jawa-500-ohc-e3087    [Bohumil]   18.12.2019
Odpověď  Ahoj hledal jsem na internetu kontaktnici neutralu ale bez vysledku , nevi nekdo jestli se da koupit Diky    [milda]   18.12.2019
Odpověď  Pružiny víčka regulátoru:
https://etovar.eu/cs/jawa-500-ohc/1326-pruziny-vicka-regulatoru-jawa-500-ohc.html    [Jára]   27.02.2018
Odpověď  Dělá je Miro Čillík ze Slovenska. Na burze má stánek vedle Motorenu.    [fikuscz]   26.02.2018
Odpověď  Ahod dela nekdo ty dve pruzinky co drzej kryt rele dobijeni? Nebo nemel by nekdo nazbyt?    [CIJOML]   26.02.2018
Odpověď  Planžeta odfuku:www.etovar.cz
Krycí plech se zatím (pokud vím) nevyrábí!    [Jára]   22.02.2018
Odpověď  Děkuji za opravu.
" Děkuji za tip. Už jsem to vyřešil."
Ještě ale sháním krycí plech a planžetu z odfuku pod klikovkou, kdyby náhodou někdo měl navíc.    [Arnošt]   22.02.2018
Odpověď  Píše se tip.    [vlk]   22.02.2018
Odpověď  Děkuji za typ. Už jsem to vyřešil.    [Arnošt]   22.02.2018
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Kartery JAWA 500 OHC - šnek a 01.


 Dobrý den, prosím o jedno vysvětlení. Jak se na první pohled rozezná karter ze šneka a z 01. Chtěl jsem koupit motor na JAWU 500 01, dle fotek to vypadalo dobře, ale nakonec se ukázalo, že kartery jsou ze šneka. Nepřišel jsem na to já, poradil mi pán z tohoto fóra, ale nezískal jsem informaci, jak to poznal. Protože sháním motor dál a mám obavy, že to může být motor poskládaný z různých dílů, nerad bych naletěl. Ozval by se mi prosím někdo, kdo to zná a poradil by??? Děkuji předem moc a moc. Milan.    [Milan z PlzněRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.12.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ano , půjdou a v Rovensku nashledanou.    [jwm]   16.12.2019
Odpověď  Dobrý den, děkuju Vám všem za odpovědi. Zmátlo mi totiž to, že jsem koupil JAWU 500 typ 01 a v ní byl tedy osazen motor (spíše kartery) z 02. Protože jsem v době, kdy jsem to kupoval, bohužel příliš o tom nevěděl, bral jsem to jako férový prodej, což až na pár maličkostí asi opravdu byl. Když prodejce zjistil, že detailům nerozumím, nezatěžoval se mi cokoliv vysvětlovat a upozorňovat na nestandardní věci. Díky tomuto fóru se konečně dozvídám velice cenné informace, které mi dělají jasno v hlavě :-) Opravdu Vám všem moc děkuju, že věnujete čas začátečníkovi s JAWOU ...
Snad poslední dotaz. Půjde osadit dynamo z karterů 02 (ty s tím nálitkem) na kartery 01??    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  A takto vypadají kartery na typ 00 šnek.    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takto vypadají kartery motoru typ 01.    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jak píše Richard, toto je motor 02 - s nálitkem pod dynamem.    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Provrtaným nálitkem za válci myslím toto , kartery na foto jsou z 01 , zde je nálitek neprovrtán , motor co běžel jako šnek tam bude mít místo rovné plošky závit na průtokový šroub tuším M 12 x 1,5. To abychom se v tom neztratili :-)    [Richard]   14.12.2019
Odpověď  Trošku Vám to zamotám , to že má motor vyfrézovanou plochu do roviny s tzv. malým žlábkem na dynamo jawa nebo magdyno lucas - to pak sedí na rovné ploše , ještě neznamená , že to muselo jezdit jako šnek.Je třeba se podívat na výrobní číslo a hlavně jestli mají kartery za válci provrtaný nálitek k mazacímu potrubí vedoucí k hlavě. Dovolím si tvrdit , že první vyrobená stovka 01 jezdila s kartery ala šnek , tedy pasoval na ně i lucas. A na fotce kde je to zaolejované osazení na kterým leží dynamo jsou kartery z typu 02 , 01 vypadají jinak :-)    [Richard]   14.12.2019
Odpověď  Děkuju za odpověď. Ten motor byl na prodej v Praze, ale nekoupil jsem ho, sháním jiný. V podstatě tedy jde o to, že pokud je na motoru osazeno dynamo, musí být na levém karteru pod stahovací objímkou ten výstupek, o který se dynamo opře a nedochází k jeho vyvracení z příruby při utahování objímky. Neznám zapalování Lucas, ale to by asi zase nešlo osadit na kartery s tím výstupkem.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.12.2019
Odpověď  Podle mého názoru je ten spodek(kartery) z typu 00, ten výstupek - vybrání je k uložení zapalování Lucas ,zbylé díly pochází z novějšího modelu motoru Jawa 500. Nedávno byl na prodej v Brně??    [Ji] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.12.2019
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Ahoj jwm, děkuju moc za odpověď. Zásadní rozpoznávací znak tedy mám. Jestli se můžu ještě zeptat na jednu věc. Na mém levém karteru je pod dynamem (mezi stahovacími pásky na dynamo) takový nálitek, dynamo na něm sedí. Posílám fotku (prosím, fotil jsem to kvůli úniku oleje z karteru, to není standardní stav mé motorky), tam je ten nálitek vidět. A přikládám i fotku motoru, prý 01, kde ten nálitek není a naopak je tam na pravém karteru podélně s dynamem takový výstupek. Co znamená ten rozdíl, věděl bys to??? Díky. Milan.    [Milan z PlzněRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.12.2019
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Zodpovězené téma  

Výbrus válců Ahra pístní kroužky.


 Včera jsem dovezl 4-tý výbrus s pístní sadou z Ahry a jeden pístní kroužek je po vnějším obvodu s vybráním do vinglu cca 0,5 mm . K čemu je to dobrý ? To je polostírací nebo tak něco ? Předtím jsem vždy dostal kroužky 2x klasického průřezu + 1x stírací s pružinou...    [Richard]   01.12.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ano, má napomáhat větším setření z plochy válce. Odlehčení patří dolů. Všechny kroužky se montují značkou TOP nahoru.    [ED250]   02.12.2019
Odpověď  Oprava: vybrání    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.12.2019
Odpověď  Těsnící, stírací a mazací. Toto je stírací kroužek a to vibráni má jít jestli si dobře pamatuji směrem dolů.    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.12.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Rám Jawa 500 teplika


 Zdravím, vie niekto poradiť kto vyrába rámy na Jawu 500, mal by som záujem. Ďakujem za pomoc.    [Viloo]   02.11.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Mal by som záujem, písal som ti priamo na mail, ak je to aktuálne prosím ťa o kontakt.    [viloo]   07.11.2019
Odpověď  Tak v tomto případě bych neřekl , že je motoren překupuje , ale že na to má svého svářeče.
Nebo polopatě , odlitek hlavy rámu a dalších dílů má někde objednaný zakázkově , čtyřhran rámu pro motoren tuším lisoval Hadrávek z trubek, proto je maličko odlišný profil a zbytek je z ferony. Jeden rám na 01 mám doma k dispozici , už nebudu potřebovat , sehnal jsem origo, tak pokud máš zájem něco změřit nebo odkoupit není problém.    [Richard]   03.11.2019
Odpověď  Ja chcem zistiť kto ich vyrába, nie kto ich prekupuje .. :-)    [Viloo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.11.2019
Odpověď  U vás na Slovensku.
https://www.motoren.sk/ram-motocykla---jawa-500-ohc-02-e4752    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.11.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
 Strana 1/75 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 19.1.2019)
Nezodpovězené téma 

Výkresy


 Zdravim všechny chci se zeptat shanim vykresy pro rozvodova kola a kola prevodovky JAWA 500 OHC nemel by nekdo ? diky    [Jiři]   26.11.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Výroba rozety


 Pěkný den,
nemá tu někdo výkres rozety na 500OHC typ 02? Jedná se mně o výrobu ozubení.    [Martin]   16.02.2019
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Motoren pistky...


 Zdravim vymontoval jsem pistky z motoru...a rozsypali se chci se zeptat jake s nima mate skusenosti...je to hrozny ty repliky nevite kde sehnat originaly?    [Jan]   08.02.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Rozvody


 Ahoj. Není tu někdo z okolí Litoměřic nebo České Lípy, kdo by mi za úplatu půjčil servisní sadu na nastavení rozvodů? Případně rozvod nastavil?    [Berky]   03.02.2019
   Přidat odpověď 

 Strana 1/75 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006