MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306430 příspěvků |7519 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 189 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC 7.8.2020 19:44  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Pánové, kdo má nějaké informace o prototypu pullitra v kývačkovém rámu....   01.03.2005 / 219
    Zapalování 02. Prosím o radu jak vyřešit zapalování u 02, jestli nahra....   21.09.2008 / 187
    Smutný příběh   28.10.2013 / 187
    Repliky od motorenu   24.12.2014 / 159
    Pánové potřebuji poradit jaký materiál použít na ventilová vodítka?    12.01.2008 / 158
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 1139      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 4 / 154      Příspěvků Příspěvků: 14933
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/76 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Replika rámu....


 Co tomu chlapi říkáte?    [luda]   18.02.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 126 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  ano, neexistuje
koupit cely vrak a renovovat.    [Lux]   27.07.2020
Odpověď  znamená to, že neexistuje žádná alternativa k Motorenu? Žádní další lepší výrobci?    [alexgg] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.07.2020
Odpověď  Originál rámy nejsou k mání ani za nesmyslnou cenu,už řadu let.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.07.2020
Odpověď  A kolik čekáte že se tím bude zabývat výrobců, nehledě na to, že každý dá raději jednou tolik za originál. Úměrně ceně motorky je o to i takový sporadický zájem, že by se tolik výrobců na tento rám neuživilo. Počkej si na originál až se objeví, tato motorka se skládá roky :)    [jawik]   24.07.2020
Odpověď  Stejný výrobce....    [J]   23.07.2020
Odpověď  Ahoj, existuje více nových prodejců, jako je http://www.motospicka.cz/39-ram-jawa-500-ohc-01.html
nebo
https://www.4jawa.com/product/1668/frame-jawa-500-ohc-00-01
nějaký názor?    [alexgg] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.07.2020
Odpověď  Kde si kupoval ? Ja mam taky od Motorenu a mne Macak tvrdil a dal aj doklad o tepelnem vyzihani ramu v peci    [Vinkovic]   05.02.2017
Odpověď  nadhera, to tak vlastnit sneka...    [jen]   01.12.2012
Odpověď  Radost pohledět... :o)    [ED250]   30.11.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  :-)    [Richard]   29.11.2012
Zobrazeno 10 z celkem 126 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (126) 
Zodpovězené téma  

porucha dynamo/regulátor


 Ahoj, po vypnutí zapalování (hned nebo později po jízdě) se mi něco zapne v dynamu/regulátoru a vybíjí baterii (ampérmetr v minusu), po poklepání na regulátor to přestane. Dynamo je při tom dost horké. Prosím pomoc, nemohu najít chybu. Díky předem.    [Tom]   22.07.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  On měl na mysli elektroinstalaci..    [Martin Štindl]   25.07.2020
Odpověď  fikuscz: Myslíš tím, že by chytl benzín od regulátoru?    [Tom]   25.07.2020
Odpověď  Tome ořištěním jsi zvětšil mezeru mezi kontakty.Tim se zvětšilo napětí při kterém se připojuje dynamo k baterii,dynamo začíná dobíjet při vyšších otáčkách..Vyzkoušej jestli to dobíji se zapnutými světly při běžné jízdě.Ampermetr by měl být v mírném plusu.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.07.2020
Odpověď  Pokud nechceš vyhořet, neváhej a dej tam AEV!    [fikuscz]   24.07.2020
Odpověď  Franta 2776: Díky moc. Závada zmizela po jemném zabroušení spínacích kontaktů Sk1 Sk2 a vyfoukání pumpičkou.    [Tom]   24.07.2020
Odpověď  Návod je např zde
https://www.eurooldtimers.com/cze/manual/71-pal-jednocivkove-rele-02-9400-03.html    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.07.2020
Odpověď  Pravděpodobně se ti spojuje hlavní kontakt relé na fotce u modrého drátu.Vlivem chládnutí se mírně plíšek kroutí.Na tom kontaktu je malá mezera.Doma na motorce bez zkušeností to neseřídíš, to by musela být náhoda.Kontakt jemným smirglem jemně očisti může být mezi kontakty škvarek,který mezeru zmenšuje a očisti benzínem...Někde na webu je starý manuál s vysvětlením funkce a seřízení relé.Mezery mezi kontakty se nastavují na desetiny mm.
Kup AEV.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.07.2020
Odpověď  T-1000: Spínačka se zdá OK.    [Tom]   23.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je to originál jednokotvový. Dnes jsem to znovu zkoušel. Motor zahřát jízdou 25 km, teplota vzduchu 22 C ve stínu. Po vypnutí motoru ampérmetr OK na 0, po 10 min výchylka ampérmetru na -6 A, po jemném poklepání rukojetí šroubováku na dekl regulátoru opět na 0, po dalších cca 5 min opět na -6 A, po poklepání na dekl regulátoru opět na 0.    [Tom]   23.07.2020
Odpověď  Pokud to je originál jednokotvové relé,bude asi špatně složeno.Musí se správně nastavit odtrh dobíjecího kontaktu vůči kotvě.Pokud je to už krabicové relé (v kastlíku),bude špatně najustovaný přídavný spínací kontakt dobíjení (ten tenký bronzový plíšek).    [kuba]   23.07.2020
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Zapalování Jawa 500 šnek


 Mám doma dvě zapalování, obě jsou levotočivé obě mají dva vývody na svíčky ale nevím, které je na šneka.    [Praga500] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.06.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Bok    [Richard]   13.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Předek    [Richard]   13.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  https://www.flickr.com/photos/9383961@N05/3262316749
Když jsem chtěl kdysi poskládat Lucas na šneka , stáhnul jsem si katalog viz výše , jsou tam zobrazeny rozdíly mezi jednotlivými typy . Obecně je třeba levotočivé a mít dvouhrbou vačku s kladívkem viz foto.Nakonec se mi podařil sehnat typ MSI2 , na šneka pasoval , ale stejně jsem ho nepoužil z důvodu pracné montáže , demontáže.    [Richard]   13.07.2020
Odpověď  Ani jedno není na šneka vrchní je podobný typ,ale zadní strana,na které je vývod pro nastavení předstihu,je pro axiální kladívko pravděpodobně typ MO1.NM2L je pro radiální kladívko,t.j. že jde vidět ze strany na odtrh kladívka.Zadní strana na toto magneto je podstatně jiná a od toho se odvíjí i použití jiného rotoru.Spojka zepředu má jinou třecí plochu,protože je použito dynamo 60W,takže se nedá použít pertinaxové kolo z modelu pro 45W dynamo.Zadní deklík od kladívka je bakelitový s kontaktem pro chcípák, a t.d.Těch změn je více.    [kuba]   13.07.2020
Odpověď  Rozdíl je ve víkách. Jedno je ploché druhé víko má jako dvě spojená kola. Opravdu se tu nenajdete žádný odborník?    [Praga500] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.07.2020
Odpověď  Jirko, že jsi se nepodíval, mám ho na polici:-))    [jwm]   30.06.2020
Odpověď  [T-1000] děkuji, to vím taky. Ani na jednom není štítek tak proto ten dotaz    [Praga500] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.06.2020
Odpověď  Lucas co se montovat na Šneky měl značení MN2L.    [T-1000]   29.06.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Oprava karteru Jawa 500 OHC


 Prosím o radu , zda by někdo uměl opravit kartery viz foto . Mají ulomený oblouk u želvy do kterého zapadá dynamo. Ulomený kus bohužel nemám. Případně by mi stačila i rada kde sehnat vhodný kus materiálu na dovaření. Údajně by to měla být elektronová kulatina - průměr cca 10 cm tlušťka 15 mm nebo třeba plotna o stejné tloušťce. Pana Hlavačku jsem zkoušel , opravit to lze , ale musel by vše dovařit elektrodou a výsledná cena je pak docela raketa. Navařením vhodného materiálu by se dost ušetřilo . Díky předem za tipy .    [Richard]   23.10.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 59 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pravda, vzpomínám si, že jsem to viděl i na karburátorech obyčejných Saxíků, apod. Teď jen kolik ubrat z parohů. Při zeslabení by to mohlo upadnout. Ten Jikov něco váží - vibrace.    [ED250]   02.07.2020
Odpověď  Jen k tomu co popisuje Mili, tak taková vložka se standardně používá např. u některých karburátorů Bing. Na tom co mám doma(původně pochází z prototypu JAWA500"boxer") je ta vložka dělaná z tvrzené tkaniny.    [Milan(OHC)]   02.07.2020
Odpověď  Je to řemeslně jednoduchá úprava, ale funkčně naprosto skvělá:-).. Na braní je tam materiálu až až..    [Mili]   01.07.2020
Odpověď  A to je DOBRÝ! Tak si vylepším i Péráka a Liben. Ona to vlastně stejně má i JAWA 90.

Děkuju za nápad.........    [Monty]   01.07.2020
Odpověď  Zdravím pánové. Karburátory bývají opotřebované především špatným zacházením předchozích majitelů. Bystrému oku některých z vás jistě neuniklo, že příruba je křížem rozříznutá a to z logického důvodu. Aby ji objímka přitáhla k trubce parohu. Já mám na svém motoru dva 30mm karburátory Dellorto (protože jsem magor) a právě u opálených, italských chlapců jsem se inspiroval k opravě identického problému u kamarádova motoru. Trubku na parohu jsem na soustruhu přetočil a o 1mm zkrátil, přírubu na těle karburátoru také protočil a opravil drážky nutné k utažení a do vzniklé vůle jsem vytočil silonové pouzdro s milimetrovým čílkem. Rozměry nevím, dělal jsem to z koule, ale masa je tam dost a pouzdro bylo slabé. Jde to krásně nasadit i sundat, nehrozí žádné přisávani falešného vzduchu, karburator je lépe teplotně odizolován a není to vůbec vidět.. Utahuje se to do měkčího materiálu a tudíž není třeba na klíček nasadit trubku a karburátor krásně drží. Možná to má i pozitovní vliv na Frantovy oblíbené vibrace:-). Vylepšení jednoduché, leč zlepšení značné. Byl to pokus, ale všem vřele doporučuji, je to odzkoušené..    [Mili]   01.07.2020
Odpověď  Asi máte pravdu,že se to používáním oklepe.Ony ty vibrace nejdříve zničí ložiska a potom i další komponenty motocyklu:(((    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.07.2020
Odpověď  Mám Franto i jeden 2924HZ a je to stejné. Ale jak říkám, dá se to vyřešit tou planžetou a mám jistotu, že to nesaje falešný vzduch. A vidět to nijak není, dojem to nekazí :-)    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.07.2020
Odpověď  přesně tak, ty těla jsou stejné, liší se úplně něčím jiným :)    [Marko]   01.07.2020
Odpověď  Taky jezdím pérácký. Nevěřím, že by se lišily průměry připojení. Spíš je to opotřebované, nebo výrobní nepřesnost.    [ED250]   01.07.2020
Odpověď  To máš pérácké karburátory na 500ohc má býr 2924Hz.Možná proto ti ani jeden nesedí.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.06.2020
Zobrazeno 10 z celkem 59 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (59) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Sraz JAWA 500 OHC


 Téma věnované srazům JAWA 500 OHC, novinky, diskuze.    [DrahonovskyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 740 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [šejdíř Mikyna]   22.06.2020
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [Past]   21.06.2020
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [info]   21.06.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak já mezi ty závistivé zmrdy i když nejezdím na srazy 500ohc nepatřím:))    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.06.2020
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [Past]   21.06.2020
Odpověď  zdravím , pokud jsem se vás pánové tím expresívním výrazem dotkl , mrzí mne to a omlouvám se. Jen jsem chtěl okomentovat tuto debatu kterých tu v historii proběhlo nesčetně a protože mám při renovaci svého motocyklu toto forum pročtené křížem krážem , tak jsem zjistil že většinou to sklouzlo k hádkám a osočování a nikdo se příliš nového nic nedozvěděl.Možná jsem to akceleroval i svým prvním příspěvkem, kdy jsem opravdu asi nepochopil příspěvek JWM.Nicméně následovala sprška , dle mého , invektiv jako, chytrolíni,případi Franta a celá jeho rodina , a v tuto chvíli jsem měl pocit že ta úroven opět směřuje do kopru a protože tohoto fora si jinak velice vážím a odborné příspěvky, třeba i od JWM kterého považuji za praktika s obrovskými zkušenostmi s OHC,mi vydatně pomáhaly při renovaci,tak mi to přišlo nedůstojné.Tolik na vysvětlenou,takto to vidím já.Dále se do této debaty jako nezasvěcený plést nebudu.    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.06.2020
Odpověď  Toto je ta pravá strana všech motorkářů, každej bude vychvalovat to svoje, proto je mám všechny z dobrého důvodu za blbce. Dobrý je když se taková banda někde osobně potká, každej motorkář chytrej jak ... :)    [Lux]   19.06.2020
Odpověď  Jwm Celkové nájezdy kilometrů motocyklu jsem tu zatím uvedl jenom já i se seznamem toho co jsem opravoval.Ani ty jsi neuvedl celkový nájezd moto.Přitom si myslím,že 20lidí co má doma jawu 500ohc se na to dívá.Stačí napsat stav tachometru najetých kilometrů a co opravovali.
Jinak stav silnic mezi lety 1957-1970 byl výrazně horší(předpokládám,že převážně kostky) než dnes a to moje moto převážně jezdilo.Část rodiny závodily na motorkách,takže způsob užití asi nebyl v rukavičkách.Ale špatní mechanici určitě nebyli.
Stačí se podívat do inzerzí v jakém stavu se posledních 30let prodávali náhradní díly motoru a rámu.Mě se povedlo sehnat nepoškozené párové v roce cca 2004.Od té doby hlavně šrot,nepárové a přeraženy na párové.Proč se prodávají hlavně nepárové kartery!!!!Kde je tá druhá půlka!!!To si tu druhou někdo schovává.Od toho se dá usoudit, kolik bylo třeba rozmlácených motorů a dokroucených rámů.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.06.2020
Odpověď  Hele Lufo, místo toho aby jsi pochopil o co jde, jsi rychle hotov z hodnocením o nějakých smradech, tak opatrně.
Vůbec se nehádám, nejsem ani naštvaný, jen hodně zvědavý a proto jsem se chtěl dobrat informací o tom proč a z jakých důvodů došlo k tolika opravám motocyklu, který má tak málo najeto a je v rodině od prvopočátku. Jinak chápu, že pro nezasvěcené se tato debata může zdát nudná a zbytečná, zvlášť když tu přispívají lidé, odbočující od tématu. To pak vážně stojí za hovno:-)))    [jwm]   19.06.2020
Odpověď  Konečně téma hodné VeteránFora :-)
Jsem toho názoru, že 50% pomluv pětistovky pochází od závistivců, kteří si tu motorku nemohli nikdy dovolit, nebo nebyli ochotni tolik obětovat, aby ji získali. Levná totiž nebyla nikdy. Polovina z dalších 50% připadne na vrub nedostatečné a nesprávné údržbě a zbytek bych připsal na vrub konstruktérům,a vůbec všem okolnostem vzniku tohoto motocyklu. Na pětistovce je krásně vidět snaha o racionalicazi konstrukce, která vedla v dimenzování dílů na 100%, což při stavu našich cest a přístupu lidí k motorce (zde se odrazila bída lidí jak mravní tak faktická) znamenalo faktické poddimenzování. Všechna čest konstruktérům, že se jimpodařilo udělat motorku lehkou a opticky čistou. Prostě žádný bojový stroj jakožto nosič lehlkého kulometu.
V podstatě je vůbec zázrak, že se čtyřdobý půllitr vůbec podařilo prosadit do výroby. Bylo to za situace, kdy naprostou prioritou byl exportní prodej a v této kategorii byla ve světěn největší konkurence.
Jawa hned po válce pohřbila výrobu čtyřdobé třistapoadesátkuy chystané za války společně s Pérákem. I když tu spíše pohřbila politická situace v zemi, než situace ve fabrice. I když. I ve fabrice nebyla po válce situace čtyřtaktům příliš nakloněna. To je případ vzniku třistapadesátky Péráka, kterého prosadili lidé kolem nového šéfkonstruktéra Josefa Josífa, když z továrny musel odejít šéfkonstruktér Grečenko a konstruktér čtyřdobých motorů Sklenář.
Koho toto téma více zajímá, tak si dovoluji připomenout můj článek zde: https://www.motomagazin.cz/index.php?action=perak&menu=28&pos=350    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.06.2020
Zobrazeno 10 z celkem 740 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (740) 
Zodpovězené téma  

Spojka, startovací segment a hřídel řazení


 Dobrý den ve spolek,
měl bych pár dotazů ohledně složení spojkové části na 02, kterou skládám z bedýnek podle katalogu:
- Na hřídeli řazení jsou drážky, nepatří tam náhodou vložit O-kroužky pro utěsnění? v katalogu nic není, ale funkčně by mně tam pasovaly.
- Musel jsem koupit novou startovací hřídel a pokud na ni navleču startovací segment je tam volný, u všech starých co mám je vždy segment přivařen k hřídeli jak to má byt? Tím, že je segment posuvný po hřídeli, mírně zavádí o kárter tak teď nevím.
- Mezi startovacím hřídelí a spojkovým víkem má být podle katalogu těsnění nevím zda by tam tam byla lepší kalená podložka k ochraně víka popřípadě jak to těsnění vypadá?
- Spojkové lamely asi nejlepší ferodové, nebo máte někdo jiný typ?

Děkuji za každou reakci.    [Arnošt]   20.07.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 28 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Šlo.    [ED250]   18.06.2020
Odpověď  Psal jsem email....    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.06.2020
Odpověď  Dobrý den. Měl bych prosbu na ma.reznicek. Začínám opravovat spojku a rád bych si nechal vyrobit ten duralový přítlačný kotouč. Vím, že výkres je zde, v tomto tématu, ale když ho vytisknu, není úplně zřetelně čitelný. Budu moc troufalý, když bych požádal o zaslání na mail??? A ještě dotaz k tomu ložisku. Když bych dal menší ložisko, aby nezasahovalo do misek, šlo by to?? A upravit vypínací tyčku. Polaris123@seznam.cz Děkuju...    [Milan z PlzněRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.06.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Moje verze v "neodlehčené" verzi.    [ED250]   06.08.2018
Odpověď  Ano, misky se musí upravit. Stačí půlkulatý pilník a srazit v jednom míéstě límeček. V této verzi odlehčené přítlačáku se musí počítat s lepší kvalitou slitiny. To prvotní řešení jsme počítali pro bláto. Nicméně mi už nějakých 10 000Km spolehlivě slouží.    [ED250]   06.08.2018
Odpověď  rad bych se přidal k tematu nevíte jestli někdo nevyrábí misky do spojkoveho koše ? díky    [szake] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Výkres    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě soubory    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.08.2018
Odpověď  Ve chvíli volna jsem překreslil a upravil výkres přítlačáku spojky, dle diskuze. Prosím o kontorolu, zda to tak může byt. Snížení o 4mm (nevím kde nahnat ještě ty 2mm). Dále jsem zjistil, že je asi nutné upravit misky pružin, jinak se opřou o ložisko viz. foto.    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.08.2018
Odpověď  Je to tak, někde jsou zevnitř žebra nižší a někde ne.    [jwm]   30.07.2018
Zobrazeno 10 z celkem 28 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (28) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Špatné časování?


 Zdravím kolegy, pořídil jsem si OHC, a před renovací ji chci zprovoznit, abych věděl, jak je na tom motor. Po nastavení předstihu, který byl hodně rozhozený, motocykl startuje, ale nechce jít do otáček,směs se částečně vrací do sání. Je tedy špatně časování? Děkuji za pomoc.    [Vulcan21] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 28 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Bylo to ono, dnes jsem to zkoušel a už to sedí, ještě v tom nemám praxi.    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.06.2020
Odpověď  OK. Nech sa darí.    [Roman]   10.06.2020
Odpověď  Ne, měl jsem nastavené ventily na provoz sání 0,1mm a výfuk 0,15mm. Já jsem trubka, ano máte pravdu to bude ono. Když jsem to skládal tak jsem postupoval podle návodu. Napřed 0,25mm, pak časování a až potom 0,1 a 0,15, já teď udělal jen 0,1 a 0,15 a až potom časování, zapomněl že se časování kontroluje a seřizuje při vůli 0,25. To může být ono si myslím. Děkuji.    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.06.2020
Odpověď  Zdravím. Pri kontrole časovania rozvodu ste mal nastavenú vôľu na ventiloch 0,25 mm?    [Roman]   09.06.2020
Odpověď  Pěkný večer,
nechci zakládat nové téma když to souvisí taky s časováním.
Po dvoudenním zápolení jsem v koncích. Po víkendovém setkání jsem natěšeně vlezl do dílny, že zkontroluji předstih a ventily, nějak se mně nezdál chod. Nastavím stupnici předstih rozhozený (pravý 40°, levý 42°) tak jsem ho seřídil, kontrola vůle ventilů tam jsem to jen formálně dotáhnul no a pak to začalo. Při kontrole časování jsem zjistil, že mně oba válce (+/- 1 až 2 stupně) fungují následovně VO 80° před DÚ, VZ 50° za HÚ, SO 70° před HÚ, SZ 90° za DÚ, což je teda blbě (upozorňuji že motor jde nastartovat, normálně jsem na něm jel, jen při velmi nízkých otáčkách někdy střelí trochu do sání proto ta kontrola). Složeno dle bible vše potom zkontrolováno a bylo ok, ale teď to vůbec nesedí a nevím proč. Bral bych kdyby to časování bylo pootočené (mám špatně dané zuby) ale tam jsou úplně jiné křivky než mají byt. Než to budu rozebírat tak jsem se chtěl raději zeptat ať to nedělám zbytečně protože to bylo ok a teď není. Možná blbě měřím, možná jsem blbě měřil před tím, ale už fakt nevím jak jinak to nastavit.    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.06.2020
Odpověď  Vulcane je tam pod záslepkou kontrolní otvor,kterým se kontoluje postavení kol.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.06.2020
Odpověď  No tak to musel skladať nejaký umelec 😀😀😀    [Jozef ]   04.06.2020
Odpověď  No tak tu podložku tam nemám, to bude ten hlavní problém. Proto kuželové kolo mi brousí o kolo náhonu dynama.    [Vulcan21]   04.06.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pozor, těmi podložkami se vymezuje krytí a vůle kuželových kol pohonu královského hřídele. nemůžeš je tam volně přidat aby si posunul kola kvůli utažení. Zkontroluj si velkou podložku mezi ložiskem a koly. (15x37x1,5) ta slouží k axiálnímu upevnění klikovky k ložisku a zároveň udává výchozí postavení kol. Pod matkou má být pérovka.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.06.2020
Odpověď  zdarec podložek mam dost jakou koliv silu    [Josef Pacal]   03.06.2020
Zobrazeno 10 z celkem 28 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (28) 
Zodpovězené téma  

Ztráta výkonu


 Motorka jde v pohodě nastartovat, na neutrál jde pěkně do otáček, ale při rozjezdu a jízdě vůbec nejde za plynem a schází výkon, vůbec netáhne, sotva jede po rovině.
Kde hledat problém???    [Petr]   02.10.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj. Ještě jeden postřeh ... když jsem vyndal svíčky, zjistil jsem, že svíčka z pravého válce má trochu černý povlak a hnědý izolátor, což by asi tak nějak mělo být. A svíčka z levého válce má černý izolátor a úplně lesklou plochu na spodku závitu, naprosto čistou, jako by umytou. Nikdy jsem nic takového na vyndané svíčce neviděl. Najel jsem cca 100 km, jak jsem již psal, motor netáhl, i když na volnoběh běžel pravidelně. Napadá mi, že svíčka asi v otáčkách nepálí, že nasávaná směs do válce ji "umyla" a pak vylítla do výfuku. Jiný vysvětlení mi nenapadlo.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.06.2020
Odpověď  Aha, takže odstředivý regulátor nějak nefunguje.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.06.2020
Odpověď  Základní předstih, tedy bez rozevřených závaží,je 8-10°    [Milan(OHC)]   08.06.2020
Odpověď  Ahoj všem. Mám podobný problém, včera jsem Jawu na chvilku projel po seřízení předstihu a nejela nic moc. Vyměňoval jsem totiž karburátor, který mi repasoval pan Dvořák z Baště (původní byl s velkou vůlí šoupátka) a tak aby bylo vše jak má být, jsem zkusil nastavit i předstih. Použil jsem přípravek od e-tovaru a zjistil jsem předstih cca 20° na pravém válci a asi 25° na levém. Tak jsem dal klínek do regulátoru, nastavil odtrh na 0,3 mm (také byl menší) a u obou válců jsem nastavil předstih 45°C. Pravda, nedělal jsem to pomocí cigaretového papírku, ale pomocí baterky a žárovky připojené na kontakty. A protože byly černé svíčky, posunul jsem jehlu o jednu dírku dolů, závlačka je na druhé dírce odshora. Motor naskočil, na volnoběh běží plynule, nestřílí do karburátoru (to dříve dělal), ale netáhne. Dlouhý kopec za vesnicí jsem před seřízením vyjel na trojku, teď ztěží na dvojku, je to takovej můj testovací kopec. Ale nejede to ani po rovině. Tak mi napadlo, jestli tím, že jsem použil žárovku místo papírku na kontaktech, jsem to trochu nenastavil jinak. A věděl by někdo, jaký úhel předstihu bych měl naměřit bez klínku v regulátoru? Nikde jsem to nevyčetl, ale já naměřil bez klínku cca 30° na obou válcích. To je asi moc, ne? Tak jestli bude mít někdo trpělivost to celé přečíst a poradí, budu rád. Díky moc.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.06.2020
Odpověď  Nové replikové pružiny do regulátoru předstihu máme na prodej.

Na pružinách hodně záleží,je každá jiná a určují průběh regulace předstihu.

Pokud tam někdo naprasí ze Škodovky 120, moc to jezdit nebude.    [Monty]   04.10.2011
Odpověď  Je to hodně pravděpodobné, taky mi ta potvora nechtěla jít do tahu. Pomohlo poštelování odstředivého regulátoru a nastavení předstihu znova. Jede to hned jinak.    [T-1000]   04.10.2011
Odpověď  Tak jsem zkoušel jízdu bez víčka nádrže, karburátor vyčistil, zkoušel jiný karburátor. Pořád to samé. Na místě na neutrál to dostanu do otáček, při jízdě se tomu do otáček nechce a netáhne. Jak píše Jwm může to být regulátor????    [Petr]   04.10.2011
Odpověď  Taky se mi to stalo,že jsem vyjel "zásobu"benzínu v karbecu a dál to nejelo,jen na neutrál na místě.Vyčistil jsem karbec,hadičku,kohout,ale zas to bylo to samé,až mě kámoš poradil,at při jízdě,když bude ubývat výkon,povolím víčko nádrže-a ejhle,jelo to!Tak jsem víčko nádrže pročistil v otvoru,lehce zvětšil otvůrky zespod víčka,našruboval nezpět a vesele už jezdil bez problémů.Taková "blbost" a jak to dokáže na...t!    [Jára]   04.10.2011
Odpověď  mě se jednou stalo,že ve víčku nádrže byl otvor ucpaný a pak to v záběru nešlo.Obnovil jsem díru a mot. šla i v otáčkách.    [j]   04.10.2011
Odpověď  zkontroluj jestli z kohotu pořádně teče benzín a zkoukni taky přívod do karbecu nad jehlou se mi to jednou přicpalo bordelem SLÁVA    [kopecký jaroslav]   04.10.2011
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Zavaření hlavy u výfuku.


 Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak by bylo možné opravit vymačkaný otvor pro čep ocelové vložky na připojení výfuku. Otvor je podivně rozklepán, čep v něm nebyl a není ani horní otvor v ocelovém závitovém pouzdru, byl pouze ze spodní strany. Ten jsem odvrtal a závitové pouzdro jsem vytočil, závity nejsou nijak poškozeny. Když se to zavaří, poškodí se závit v hliníku a nevím, jestli by šlo sehnat nějaký speciální závitník, to asi ne. Nebo to zavařit se zašroubovanou vložkou??? Dělal to prosím někdy někdo?? Jde to vůbec?    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.03.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 44 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Bohumile, kartery drží v rámu šrouby M10. Takže vnitřní průměr těch ocelových vložek by měl být do 11 mm (tuším 10,8 mm), vnější 13 mm s příslušnou tolerancí. Mě jde ale o to, že spodní přední díra v kartery není 11 mm, ale je trochu "šišatá", vymačkaná a to jsem chtěl opravit tak, že ji nechám převrtat a přestružit na stejný rozměr jako má horní díra a dal bych do ní stejnou vložku.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.05.2020
Odpověď  Franto, já ty kartery musel nechat chemicky vyčistit. Nejsou totiž z čerstvě rozebraného motoru, ležely někde ve vlhku v garáži a jejich povrch byl doslova příšernej. Mechanické čištění, pokud by vůbec bylo možné, by trvalo měsíce, musel bych to brát milimetr po milimetru, zvenku i zevnitř karterů. Škoda, že jsem nedělal fotku ....    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.05.2020
Odpověď  Až tak úplně nesdílím tvoje nadšení pro ta pouzdra, protože ty menší díry mají výkresově průměr 11mm a ty s pouzdrem 13H8(pouzdro pak otvor 11mm) a bylo to záměrně. To oceníš při montáži motoru zpět do rámu a jeho ustavení hlavně pak při směrování karburátoru na otvor v krytu filtru. Spíš bych ti doporučil si udělat silnější podložky tl.4-4,5mm/průměr 22mm pod hlavy šroubů a matic na zadní úchyty. Hlavně tam nedávej normalizované, třeba i zesílené, protože ty udělají misku a protlačí se i do držáku, který se také deformuje a pak poškodí karter. Mimochodem, kartery nebyly nikdy leštěné, ale byly mořené kyselinou seleničitou(v některých místech najdeš ještě zbytky takového zlatavého povlaku) a stříkané hliníkovou vypalovací barvou.    [Bohumil]   26.05.2020
Odpověď  Ten elektron aj tak zošedne pokial ho nijak neošetrí,
A tie puzdra tam daj na všetky štyri, je to lepšie, ja som to spravil už asi pred desiatimy rokmi, vôbec tomu neublížiš,    [Jozef ]   25.05.2020
Odpověď  Milane nic nevylepšuj.Je to veterán, cíl je zachovat původní stav a vzhled.Nedělej tomu povrchovou úpravu soudobých strojů.Pokud se ti líbí lesk kup si dokonalého japonce za pár Kč.Už tím chemickým čištěním si tomu motu ublížil.Nejpěknější a nejcenější je zachovalá patina v zahraničíní je více ceněná než repasovaný stroj.I u nás k tomu dospějeme.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.05.2020
Odpověď  Ahoj. Rád bych se zeptal na takovej "zlepšovák", co mi napadl. Mám chemicky vyleštěné kartery a zadní úchyty do rámu jsou dovařené na šířku cca 28 mm (teď z hlavy to nevím přesně, nemám je před sebou). Budu muset vyvrtat otvory pro šrouby M10 a horní otvor větší pro vodící pouzdro karterů. Bylo by na závadu ten vodící kolík dát do všech čtyřech děr v karterech? Předních i zadních? Jde o to, že přední spodní díra je trochu vymačkaná, takže tam šroub M10 je dost volně a pouzdro by bylo docela dobré. Má to prosím někdo takhle upravené nebo je to hloupost? Díky za odpověď a radu.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.05.2020
Odpověď  Děkuji za odpověď.    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.05.2020
Odpověď  To není dvoutakt,mazání motoru není závislé na množství paliva.Minimálně se podívat do olejové nádržky víčkem jestli se vrací dostatečně olej.Vyzkoušet základní nastavení karburátoru,najet 100km a zkontrolovat barvu svíček.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.05.2020
Odpověď  Pěkný den,
mám nově složený motor, je nutné provést změnu nastavení karburátoru pro záběh nebo stačí základní nastavení uvedené dříve(horní díra šoupátka, třetí zářez jehly shora) a případné doladění směsi? Popřípadě něco jiného kromě větších vůlí u ventilů?    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.05.2020
Odpověď  No a pokud to bude střílet do sání,tak je to chudé a vrať to rychle zpátky nebo budeš mít fialová kolena.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.05.2020
Zobrazeno 10 z celkem 44 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (44) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Oprava zápychu závlačky


 Co si myslíte o opravě tohoto odlomeného zápichu? Nemyslím že by byl problém to navařit (snad něčím trochu tvrdším, nevím) a přesoustružit původní zápich....ale bude to držet? Má někdo zkušenost?    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.11.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 26 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Původní pojistka čtvercového průřezu jde velmi lehce vyrobit z normální segrovky, stačí Ti kalíšek z vodou na chlazení aby Ti neshořeli prsty, rozbruška s leštícím lamelovým kotoučem a trpělivost.Pomalu ubrušuješ z vnějšku, opatrně aby nezmodrala, musíš chladit a dopadne to dobře a nemusíš ubrušovat původní tvarovou podložku co drží zamknutou originální segrovku v poloze.    [jwm]   14.05.2020
Odpověď  Klasická ségrovka tam dát jde, ale na podložce pružiny se musí ubrousit původní vedení originální pojistky. Podložka musí být plochá.    [ED250]   12.05.2020
Odpověď  Zdravim,potrebuju se zeptat vyndal sem spojkovy koš a zjistil sem že tam nekdy nekdo nedal za pero segrovku a asi vim proč- protože sem ji tam dal ale nepřeskakuje rohatka tak ji asi vyhodil- a tak se ptam jaka pojistka tam ma byt dal sem segrovku sily 2 mm v drazce sedi ale je asi silna diky.    [mira]   11.05.2020
Odpověď  Vymezovací podložky si převážně vyrábím sám, protože mám dostupný odpovídající lis, matrice i razníky. Pak jde jen o to někde najít zdroj a vyškemrat planžety různých tlouštěk. Totéž se týká i Cu těsnění a když je nejhůř, tak frknu ke Kalinovi do Zlína.    [Milan(OHC)]   16.01.2014
Odpověď  Večer jsem změřil originální podložku demontovanou ze šnekového motoru,který jsem půlil jako první a rozměr je 15 x 36,5 x 1,3 mm.Na motory 01+02 používám od Milana nerezové,tímto ho zdravím a přestože jsem je nikdy neměřil,veřím,že od něj je to se zárukou.    [jwm]   16.01.2014
Odpověď  Milane, a to si sám vyrábíš nebo je to hotový výrobek?    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.01.2014
Odpověď  Používám podložky 15x35x1 z kalené planžety nebo 15x35x1,2 z nerezu.    [Milan(OHC)]   15.01.2014
Odpověď  Nemusí,je to obyčejný plech tuším 1 mm,večer se pro sychr podívám.    [jwm]   15.01.2014
Odpověď  Díky moc, už to nějak řeším. Jěště bych potřeboval podložku na pravý klik. čep pod to soukolí. Musí být kalená? Díky.    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.01.2014
Odpověď  Ještě doplním,že vnitřní koš musí býti bez axiální vůle a vnější se dělá na vůli 0.3mm a jeho ozubení musí samozřejmě běžet v rovině se zuby předního primárního kola.    [jwm]   15.01.2014
Zobrazeno 10 z celkem 26 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (26) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

tlak oleje


 Zdravím všechny příznivce jawa 500. Mám otázku ohledně tlaku oleje. Včera při jízdě ustálenou rychlostí cca 60 km/h mi začaly zhasínat kontrolky mazání, při podřazení a tedy zvýšení otáček se opět rozsvítily, měl jsem za sbou cca 25 km jízdy, tedy olej max zahřátý.Dnes ráno jsem nasadil na závit ventilkové šachty manometr a změřil jsem tlak za studena , na volnoběh tak 0,3 - kontrolky svítí, a při vytočení tak sotva 0,5 - 0.6.Olej mám záběhový Millers oils SAE - 30 takže po lehkém zahřátí řidina.Olej se zpátečkou vrací normálně do olejovky při přidání plynu až vystříkne ven. Myslíte že po výměně oleje po záběhu na SAE 20w - 50 dojde k zvýšení tlaku,nebo mám začít věc nějak řešit?    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Olej se tam možná dostane, ale otázkou je, v jakém množství. Pokud je mazací tlak nízký a viskozita taky, může se stát, že se nevytvoří film patřičné tloušťky a naopak to spíš škodí. Vyprdl bych se na záběhový olej a lil bych rovnou to, co tam patří, tedy 20W50. Dobře udělaný motor záběhový olej nepotřebuje a špatně udělanému to nepomůže. Za mě je to spíš vytahovač penez z kapsy :)    [longr]   09.05.2020
Odpověď  souhlasím je to vodička, viskozita odpovídá m6a,ale dle zkušenosti kolegů ,tedy na jiných čtyřdobých motocyklech,pokud hned po renovaci použili předepsaný olej , vzhledem k jeho protiotěrovým složkám došlo leckdy k problémům s přidíráním.Výrobce u tohoto oleje uvádí že tento,neobsahuje protiotěrové složky a spíše přispívá svým složením k sesednutí všech mazaných součástí.Nájezd je omezen na max 800km.Já spíše řeším to jestli viskozita může být příčinou takhle nízkých hodnot tlaku.Jinak si myslím že pokud olej cirkuluje tak se ke všem mazaným místům dostane bez ohledu na tlak.    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2020
Odpověď  Já bych osobně ihned ten sekačkový olej vyměnil za ten, co tam má být. Potom se uvidí. Je takové pořekadlo "nepomažeš nepojedeš".    [vintera]   09.05.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

JAWA 500 OHC Opaluje kolena pri hlave.. prosba o radu..Rady ohladne motoru


 Ahojte Borci :) mam jawu 500 ohc chcel by som trocha vediet o motore viac ako co nastavit ludi co uz sa do toho vyznaju je malo a v literaturach vela uz toho tiez o OHcečke neje a prax je prax nie vsetko v knihach je ok, najde sa tu nejaky dobrak co mi odpovie na par otazok pripadne posle nejake foto co ma z renovacie motoru a nejake rady ako co robil pri GO motoru a skladani :)

1. Spravne Nastavenie Bohatosti zmesy ?
2. Opaluje kolena vyfukov pri hlave motor ide krasne preco opaluje chrom ?
3. Ako nastavit/skontrolovat predstih zalozene je vape
4. Kde sa meria Tlak oleja na motorke ?
5. Ake su korektne ventilove vole 0,1 a 0,15 ako to spravne nastavit Hornu uvrat?
6. Ako nastavit rozvod nejaky navod ?

Pisal som uz niektrorym panom ohladne toho niektore rady boli fajn ja som zaciatocnik ohladne motoru OHC ak by mal niekto trpezlivost podelit sa so mnou o rady tak by som bol velmi rad budem sa revanžovat :)    [EvilGuyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 34 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  já to vidím na špatnej předstih.    [Monty]   08.05.2020
Odpověď  Tak vape ma rysky mne vsetko ide len opaluje kolena a neviem preco mozno ich dat spravit s nerezu cele lebo ten chrom sami nezda dajak    [EvilGuyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.05.2020
Odpověď  tak na VAPE jsou snad dvě rysky i návod na seřízení, ne?
Jestli se nepletu, stačí v horní uvrati dát rysky na sebe. Podstatná je poznámka o vymezení vůlí při otáčení pouze ve směru chodu motoru.    [Monty]   08.05.2020
Odpověď  Brano odkial si ? co si popisal klobuk dole vyznas sa pokusim sa veci spravit co si napisal tvoje rady a dam spatnu vazbu :) niesi z mojho okolia niekde Poprad-Tatry ?
nedas mi mail na seba ?    [EvilGuyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.05.2020
Odpověď  Som este zabudol k predoslemu mojmu prispevku...skontroluj podla postupu dole ci ti naozaj sedia rysky vape z hornou uvratou piestov...    [Brano]   08.05.2020
Odpověď  Som si vygooglil to vape...vidim ze tam je magneticky rotor volne pristupny..predpokladam ze otacky rotora versus kluka je 1:1....pises ze tam je nejaka ryska na rotore...vysrobuj sviecky, posviet si do otvorov v hlave po nich, a najdi hornu uvrat, pozor! toc motorom tak ako sa toci normalne ked je v cinnosti ,aby si vymedzil vole medzi klukou a tym magnetom!..ja tocim za vacku, ked si dam dole viecko rozvodu JAWA, poznac si v tejto polohe nejaku rysku na statore oproti ryske na rotore.potom si tam oznac na STATORE po 5stupnov stupnicu do cca 45st, tak aby si vedel merat stupne PRED HORNOU uvratou. Pozic, alebo si kup stroboskop, zmontuj motor , zapoj stroboskop na 12v baterku a na jeden z vysokonapatovych kablov sviecky,nastartuj motor , namier strobopistol na rysky a meraj...na volnobeh predstih 5-10 st.postupne pridavat plyn pri cca 5000 ot max 45 st. Milan OHC tu niekolkokrat daval presnu charakteristiku..pouzi vyhladavanie....niektore strobo aj meraju otacky... Ak taky nemas, meraj cez tacho, zhod dole retaz, zarad 4 a priblizne podla tacho, prevody poznas, priemer kolesa taktiez , tak si vyratas...a vylucis, alebo potvrdis jednu z moznych pricin...    [Brano]   08.05.2020
Odpověď  sytic male supatko je hore nechodi to, iba velke cize sytic je vypnuty tym padom    [EvilGuyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.05.2020
Odpověď  Skusim dat kolena nachromovat do breznice a potom daco budem riesit stym nech to je kvalitne spravene... tak :)    [EvilGuyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Motor rozoberat nebudem isto ved je po GO co mi robili v prahe Matesmoto ten motorik ide super to neverim ze je zle zrobene rozvody predstih robil to nejaky co sa vyzna do OHC len kontakt na neho neje realne dostat zial.... mozno ze to bude chrom nekvalitny alebo zmes ja neverim tomu ze motor je zle spraveny nesiel by tak proste. Len ja som dal karburator novy a treba ho nastavit podla mna si myslim bolo by dobre skontrolovat rozvody a veci keby mi to niekto ukazal bol by som velmi rad taky co sa hlavne vyzna do toho...Ja som od Popradu :) tak teda skusim utiahnut bohatost a ihlu dat celkom hore vytiahnem ju hore podla sipky na foto co Vy nato ? ta motorka ma 80 km len to este ani neslo poriadne len nemoze opalovat takto kolena si myslim preto to riesim    [EvilGuyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.05.2020
Odpověď  A mozno je vsetko ok, len je problem s povrchovou upravou ako to tu uz niekto pisal...si pamatam ze kedysi ked som robil v bmw servise, tak sme mali problem na novych bmwr1150gs, ze po par km nam najprv zmodralo a potom sa vytvorili pluzgiere na pravom vyfukovom kolene...sa to menilo v zaruke potom...taktiez takto modraveju kolena ak je tam prilis tenka stena kolien...    [Brano]   08.05.2020
Zobrazeno 10 z celkem 34 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (34) 
Zodpovězené téma  

GO motoru...prosím poradte.


 Ahoj přátelé, mám n vás prosbu.. Po deseti letech jsem se rozhodnul že nastartuji svoji 01 a bohužel při startování se něco stalo v motoru a občas při startování se z toho ozývají kovové skřípající zvuky, zřejmě něco kleklo. Bez svíček to nedělá a,ale v momentě kdy zašroubuji svíčky a opře se to do komprese tak to hrozně kovově skřípě a drhne z motoru..Takže motor se musí rozebrat a opravit.. Bohužel nemohu sehnat nikoho zkušeného kdo by toho v rozumném času zhostil,a ikdyž ted spousta lidí napíše že je to moc a moc složity a musí to dělat pouze specialista na ohcecka, tak mě nezbývá nic jiného než se dotoho pustit sám,protože opravit se to musí.. Otázka na vás je, poradí mě nějaká dobrá duše na co si dát obecně při demontážíi celeho motoru pozor, kde je nejaka záludnost a jak postupovat,a budu na to potřebovat nejaký speciální přípravek? Nikdy jsem ohc nedělal,takže je jasné že pokud to rozeberu a odstrním závdu, tak ještěě podrobnější rady budu potřebovat při skládaní motoru..předem děkuji za rozumné názory či rady..    [roman]   22.04.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 37 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Také jsem dal a doporučuji dát ložisko NJ 305. Dal jsem "obyčejné" ZKL a drží. Sice jezdím málo, ale když už jedu, tak většinou alespoň kolem 100-200 km a to nejedu úplně prdla prdla.    [longr]   29.04.2020
Odpověď  Zdravím Pepo. Jinak v katalogu je uvedené ložisko v provedení NU, ale lepší je tam dát NJ, protože má z jedné strany axiálně zajištěný vnitřní kroužek a k posunu prakticky nemůže dojít. Rovněž s mazáním tam nemůže být problém, protože ložisko je mazané ostřikem a z fotek je vidět, že tam olej byl.    [Milan(OHC)]   27.04.2020
Odpověď  Toto ložisko je mazany pouze rostřikem ,jak piše milan je to choulostive místo mrknite jestli najdete číslo jestli bylo C3 a aby to mělo danej přesah na čepu plus zajistit lepidlem ja davam ložisko NSK NU305EMC3E s železnou kleci,ale to nemá na nic vliv    [Josef Pacal]   27.04.2020
Odpověď  dekuji za přípsěvky.. problem z olejem tam asi mohl bejt,protože když jsem to rozwbiral, tak jsem zjistil že hribek v klikovce jakoby zadunuje tak do poloviny délky a pak se to jakoby pridrhne... ale podle me me to nebylo příčina destrukce, protože to rozpadle ložisko neproslo žádnou tepelnou námahou, není z fialovene,modre apod..to asi bylo dáno tím, že to pouze parkrat bezelo na volnobeh a na tachomtru mám ntoceno za tech 10let 3km...spíš to bylo asi nekak tím vysunutím toho vnitřního kroužku...otazka je proc se to vysunulo? když budu mít vnitrni prumer cepu a vnejsi prumer domecku v pořádku, a dám to nové ložisko , jak mám vedet že se to opet nestane znovu?nemohu přijit na to kde se při skládani tenkrat udelala chyba že se to lozisko takhle rozsekalo po chvilve provozu..?    [rs]   27.04.2020
Odpověď  Příčina je v posunutí vnitřního kroužku ložiska. Tebe to vyšlo ještě relativně levně, protože mně se to také stalo a navíc se kroužek zakousl do pouzdra tak, že se vytrhlo z karteru. Oprava pak byla podstatně složitější. Pokud se jedná jen o tuto část, tak si změř průměry čepu klikovky a otvoru pro vnější kroužek ložiska a pokud to bude v pořádku, tak dej nové ložisko a v provedení NJ305(může být klidně ZKL nebo ZVL). Pomoc s opravou poškozeného pouzdra ti již nabídl jwm.    [Milan(OHC)]   27.04.2020
Odpověď  Já bych se soustředil na jiné věci než lesk.Třeba jestli je průchodný kanál v klikovce kudy se rozvádí olej a jeho vyčištění.Nebo vyčištění usazovacího místa v setrvačníku klikovky.To ložisko se rozsypalo protože namazalo.Jinak to budeš skládat několikrát.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.04.2020
Odpověď  Tryskání vodou se také používá na odstranění starých laků. Dělá se to, aby se nepoškodil podkladový plech a to jak mechanicky, tak pnutím, což se stává u pískování. Po aplikace se u karoserií doporučuje povrch ihned ošetřit nějakým roztokem s odrezovačem, protože než to odvezeš domu, ta máš na povrchu jemnou rez. Má to někdo v Mladé Boleslavi, ale téměř bez šance se tam dostat, prý totálně nestíhají.    [Mirda444]   24.04.2020
Odpověď  a tryskanie vodou?
https://www.youtube.com/watch?v=p6Te-dSQTfk
skusal - pozna niekto?    [jan]   23.04.2020
Odpověď  ok rozummím. a s podek motoru bys nechal zčernalý a zašlý a nebo je i tady nejaka vyrianta jak to oživit?    [RS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.04.2020
Odpověď  Těch názorů na chemické leštění je spousty. Já si dal jednou hlavu vyleštit do Vrchlabí a spokojený nejsem. Už si nikdy takhle leštit nedám...lze to poznat ze dvou metrů, že je to chemicky leštěné... ten povrch zkrátka vypadá jinak než původně. Dle mého citlivé přeleštění leštící pastou je nejlepší způsob a nic tím nezkazíš...když to dáš jednou na chemické leštění, tak už to nikdy nevrátíš... Po mechanickém leštění to zase trochu přirozeně zajde a vypadá to nejlépe...to je můj názor..    [jara.tuma] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.04.2020
Zobrazeno 10 z celkem 37 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (37) 
Zodpovězené téma  Pánové potřebuji poradit jaký materiál použít na ventilová vodítka?
Za odpověď děkuji.    [Martin]   12.01.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 158 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zeus jak ste nakonec dopadl s klikou vy?muj telefon +421 907 712 236    [Lotr]   20.04.2020
Odpověď  pro Lotr,dejte mne na Vas prosim kontakt,neco jsem uz podnikl,co se tyce klikovek a bezi dobre,dejte kontakt a probereme to...,jde videt,ze to chcete mit perfektne udelane,to se mne libi a mit z toho radost,protoze,kdyz se to udela opravdu perfektne,tak ten stroj dela radost...    [Zeus]   05.12.2016
Odpověď  Pro Lotr,mate pravdu,ale 24 tis. juuuu,tak to je mazec a potom vsichni nadavaji,jaky spatny stroj ohc je,to je hrozne...,a rekne te nam tedy,kteri mistri Vam to delali???Protoze 24 tis. Kc,to je celkem dost,bych rekl,at se dovime jmena mistru,klikovek....,prestava vas to pak bavit,se nedivim,ten co to delal,by mnel s tou klikou za 24 tis. dostat do hlavy a ne jednou...    [Zeus]   05.12.2016
Odpověď  Dik ,ale nechci origo... nikdo ji nevi poradne udelat 5 firem mi ji delalo a stale spatne bud zmenily valecky na 4x15,8 nebo ojnice se rozchazi vv cepech spodni uvrati 0,95mm a nebo je spatne staticky a dynamicky nevyvazena a nebo jedna ojnice vyzsi nez druha.. mam toho plne zuby. tak radej dam udelat celou novou aj s ojnicemi , at to stoji treba 50 tisic.. do tehle slo uz 24 , a vysledek ,stal za hovno    [Lotr]   04.12.2016
Odpověď  Tady máš jednu po go origo : https://motocykle.bazos.sk/inzerat/67874636/Jawa-5 00-OHC.php    [Richard]   04.12.2016
Odpověď  Zdravim lidi ma nekdo skusenost ze si dal vyrobit kliku aj s ojnicemi uplne novou ?    [Lotr]   04.12.2016
Odpověď  nevim kdo na to chodi ze leve lozisko musi byt C3 , delal sem nespocetne motoru a ani jeden nemnel C3 motory nebyly nikdy pulene a loziska a klika v zachovalem stavu na ohled najezdenych km. to same vacka... fakt by mne zajimalo . puvodne loziska bez C3 vsude a ZKL czechoslovakia.    [Vinkovic]   23.10.2016
Odpověď  zdravím Vás-materiál na ventilová vodítka používám litinu vyráběnou v BUZULUKU Komárov nebo kpuji hotová vodítka z bronzi kde se orientuji vyrobenou dírou-povrch se dá dodělat. po nalisování vodítek je dobře zkalibrovat výstružníkem kvůli správné vůli a sedla dodělám na SERDI.
PETR 777220237    [petr štráchal]   09.12.2014
Odpověď  V mediánu je to vůle cca 0,2mm. Máš dvě možnosti.
A/ nalep to na Loctite. Na tuto vůli myslím je 648.
B/ Podbrousit, nanést tvrdochrom a obrousit na toleranci
Tvrdochrom mě na tomto čepu dělal Padalík a stálo to cca 500kč. Byla to, ale cena v rámci removace celé kliky!
Tož si vyber co je pro tebe lepší.    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.02.2014
Odpověď  Ahoj Milane.Tak ten čep má rozměr 24,85-24,83 a je šišatý.    [marek]   26.02.2014
Zobrazeno 10 z celkem 158 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (158) 
Zodpovězené téma  

Zalapování palivového kohoutu (kužel)


 Prosím o radu se zalapováním kohoutu. Mám na mysli mosazný kohout kužel do kuželové díry. Snažím se ho zalapovat a nedaří se mi to. Pravděpodobně i jemná brusná pasta je na to moc hrubá a olejem už to pak nespravím. Můžete mi prosím někdo poradit jaké jemné abrazivo by se dalo ještě použít? Už jsem na tom skoro nechal ruce a pořád to netěsní..díky moc    [Arpi]   14.06.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 23 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zdravim vas taky sem to resil asi 7-8krat nakonec sem skoncil u vyrobeni noveho stredu z Bronzu ne mosadz Bronz pouzita CuSN12 znizil tlak pruziny a 3 rokem bez uniku benzinu . Urcite Bronz tolik nevydrzi jak mosadz ale lepe tesni a to je hlavne A funguje to to je moja rada.    [Lotr]   20.04.2020
Odpověď  Řeším ten samý problém, máte někdo nějaké nové postřehy?    [Pavel]   17.04.2020
Odpověď  Tolerance je tady zbytečná. Pro výrobu jednoho kusu je lepší systém "uřízni a zkus". Prostě jen zadat velký a malý průměr kužele, jeho délku a dodat současně s tělem kohoutu s požadavkem aby kužel těsnil. Běžný soustruh stejně nejde nijak přesně nastavit na výrobu kuželů. Prakticky bych to viděl tak, že se vyrobí nějaký kužel a zkusí se na barvu nebo měkkou tužkou jak sedí na protikus a případně se upraví. Další problém bych viděl v tom, že vyrobit takovou titěrnost je dost pakárna s nejistým výsledkem a nikdo se do toho nepohrne. Taky se mi válí v šuplíku pár kohoutů na opravu a zatím jsem se k nim nedostal, i když soustruh mám.    [Tomáš S.]   14.09.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  hoj, snažím se vyřešit kohout. Ten mosaznej kužel je uplně v háji, zapluje do ocelového těla kohoutu až po kouli s páčkou. Tak jsem se rozhodl oměřit díry v tom ocelovém těle kohoutu, protože tam se to zdá být OK, a nechat vysoustružit kužel novej, s plusovou toleranci pro zabroušení. Poprosil bych vás tedy o kontrolu výkresu, jestli to takhle můžu šoupnout soustružníkovi. Jsem v tomhle těžký amatér, tak každá připomínka výtána. Hlavně si nejsem jist s označením tolerance té kuželovité plochy.    [wallander] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.09.2013
Odpověď  Já jsem právě slyšel spoustu názorů typu: není nad zalapovaný kohout apod.. Už jsem na tom ztrávil x hodin ale jen s jemnou brusnou pastou a pak samotným řídkým olejem. Zkusím tomu ještě něco dát s tou jemnou diamantovou nebo křídou, zubní pastou apod. Uvidíme. Pokud to bude marný boj..originály půjdou do šuplíku a koupí se repliky s gumou. Italové dělají pasující kohout který je funkčně podobný našemu jikovu s gumičkou. http://t0.gstatic.com/ima ges?q=tbn:ANd9GcReIuVIROe xi9vSadyASrBRMcaXuD0UHy2j sq8x-USpoaW7WnYsUkCFlVpCH g ale jak říkám..moc stojím o to mít krásné originály ale jedině 100% funkční..mám hrůzu z toho že moto někde postavím na srazu kde je motocyklů spousta, lidi se mezi nimi tlačí a někdo s cigárem...    [Arpi]   15.06.2012
Odpověď  Přidám se také k Jindrovi a ostatním.Nikdy se mi nepodařilo zabrousit kohout jak pomocí diamantové pasty nebo popelu s cigaret tak aby po jednom otočení těsnil.Kromě použití kuželového výstružníku,který srovná kužel do roviny nic nefunguje,pouze kopírujete nerovnosti a kužel se jen propadává.Mohu jich několik poskytnout někomu kdo mi chce dokázat,že to neumím:-))))Klasika s čelní gumičkou je jistota.    [jwm]   15.06.2012
Odpověď  netěsnost u kohoutu,který má oba těsnící materiály z kovu určitě není problém jestli přes něj protéká ředidlo nebo benzín nebo něco jiného,ale mechanické nečistoty způsobující zadírání při vniku mezi obě poloviny kohoutu.U nádrže to je na 90% způsobeno uvolněnou rzí.časem se vyhoblujou drážky a protéká to.Já jsem taky upustil od originality dávno a kohout s gumičkou vděčně slouží už řádku let.    [kuba]   15.06.2012
Odpověď  Jenže se do benzínu nedával kvasný líh nebo jak se ten prevít jmenuje. Váže hodně vody a je to pak vcelku agresivní.    [T-1000]   14.06.2012
Odpověď  Já si myslím že to musí jít. Vždyť to fungovalo tolik let..    [Arpi]   14.06.2012
Odpověď  Zalapovat ano, ale jak dlouho vydrží. Současný benzin je pěkný sajrajt, za chvíli to vyžere. Já měl ten kohout úplně nový, nepoužitý, vydržel sezonu... :-P    [T-1000]   14.06.2012
Zobrazeno 10 z celkem 23 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (23) 
 Strana 1/76 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 8.8.2019)
Nezodpovězené téma 

Dobré náhradní díly


 Ahoj, hledám dobré písty a ventily pro motor Snek. Nějaké návrhy, kde koupit? Děkuju    [alexgg] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.07.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 500 OHC-kartery


 Zdravím všechny půllitráře,potřebuji radu.
Jakou šedou či stříbrnou barvu použít na renovaci karterů?
Originál byl stříbrny.A rovnou,kde ji sehnat?
Předem díky.Pavel    [Pavel]   07.06.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Pružiny šoupátek


 Ahojte,
jsou stejné pružiny šoupátka vzduchu a sytiče na 02? Podle katalogu ND jsou stejné, ale na netu jako sada dvou různých pružin. Můžete mně to někdo změřit a spočítat závity? Děkuji    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Výkresy


 Zdravim všechny chci se zeptat shanim vykresy pro rozvodova kola a kola prevodovky JAWA 500 OHC nemel by nekdo ? diky    [Jiři]   26.11.2019
   Přidat odpověď 

 Strana 1/76 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006