MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306430 příspěvků |7519 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 169 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 7.8.2020 20:22  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Rám ČZ 125 T versus ČZ 125 B   19.01.2009 / 253
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat,jaký nejhorší stav kdo renovoval?Pokud....   12.07.2010 / 183
    Rada k ČZ 150 C   04.03.2010 / 160
    Elektroinstalace cz 125 b   05.01.2016 / 151
    ČZ 125 B   12.12.2016 / 135
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3193      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 4 / 131      Příspěvků Příspěvků: 29598
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/213 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

ČZ 150c


 Zdravím všetkých zetkárov.Poprosil by som o radu,rozpolil som po prvýkrát motor na svojej zetke a zistil som,okrem iných závad,že tam chýba odstrekovací krúžok.Vie mi niekto poslať foto tohto krúžku a vysvetliť na čo slúži?    [ogar]   07.12.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 22 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dobry den a má se ten tesníci kroužek točit v karteru nebo tam ma byt na fest.    [Richard]   05.08.2020
Odpověď  Všechno se tu dá najít, jelikož za ta léta se tu snad zodpovědělo všechno. Stačí hledat. Mě to trvalo 15sek. Zadal jsem do vyhl. "ostřikovací" a bylo to tam...
Tak teď jen dobře usadit:
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=178372    [J]   03.07.2018
Odpověď  Ahoj,kluci kterou stranou patří odstřikovací kroužek ke guferu.Díky.    [mira6] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2018
Odpověď  pre(M):ďakujem    [ogar]   17.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jedno síce prešlo 2x, tu je to z druhej strany.    [M.]   17.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tebe ide o toto, posielam to z oboch strán.    [M.]   17.12.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tebo ide o toto, posielam to z oboch strán.    [M.]   17.12.2008
Odpověď  Ešte raz chcem poprosiť niekoho o foto toho odstrekovacieho krúžku.Opísali ste tu veľa svojich postrehov,ale pre mňa to je stále vec imaginárna.    [ogar]   17.12.2008
Odpověď  Ďakujem za vaše rady a názory.Veľmi mi pomohol každý z vás.    [ogar]   09.12.2008
Odpověď  Souhlasím,tedy při chodu motoru kroužek brání zatékání oleje ke guferu/těsnící vložce.Odsřikující olej je(částěčně)odváděn přes tu misku do prostoru převodovky.    [Martin Štindl]   09.12.2008
Zobrazeno 10 z celkem 22 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (22) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

identifikace rámu


 Dobrý den mohl by někdo identifikovat rám? Mám ho na čz 125T snad ke konci výroby.    [milon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dovolil bych si nesouhlasit s Jawarmaniakem. Dle mého názoru měli všechny rámy neodpruženého C zadní závěs kola takto nastehovaný. ČZ125B/T mělo souvislé svary.    [jara.tuma]   30.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den mám tu další otázku ohledně tohohle téčka. Rám jste identifikovali jako náhradní díl ale mam tu nádrž z úplně nestandardní barevnou kombinací.Mohl by to bít také náhradní díl z mototechny?Rám je z roku 57 tak třeba nějaká oprava po havárce?....    [milon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.07.2020
Odpověď  Jak píše Martin, rám ND se pozná hned, podle nastehovaných závěsů zadního kola. Původní výroba měla souvislé svary, ND jen stehy. A to i ty rámy na T, u kterých nebylo vedení na céčkové sedlo...    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.06.2020
Odpověď  Tak dokonce vyroben i po typu C, v době výroby 355,356.    [Martin Štindl]   11.05.2020
Odpověď  Děkuji za vyčerpávající odpovědi. Začal jsem moto rozebírat , čistit a na držáku stupaček je vyražen rok 1957 takže asi opravdu je rám jako náhradní díl jak psal Martin.    [milon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nebude to upravený rám pevného C, na 90% je to rám přímo z výroby ale náhradní pro 125B/T. Jen u té svislé trubky zůstalo futro pro záchyt pružiny sedla. Kdyby to byl upravovaný rám tak by šlo rozpoznat že byl držák sedla odřezán + na levé výztuze vidlice nejspíše nebude ani jazýček pro zachycení hustilky. U 125B/T a prvních 125/150C mají výztuhy ještě dírku, později jsou už bez díry.    [Martin Štindl]   09.05.2020
Odpověď  Jak říkal Martin, jedná se o rám na neodpružené ČZ125/150C, proto je v detailech jiný. Jen si někdo předělal držák na starší uchycení sedla. Klidně to tak můžeš nechat, ničemu to nevadí.    [jara.tuma] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2020
Odpověď  Takže ho mohu klidně na tečku nechat? zarazil mě ten držák na pružinu sedla jako na čz 150C    [milon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2020
Odpověď  Ne, je to náhradní rám ze souběžné výroby typu 125/150C    [Martin Štindl]   09.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě foto uchycení sedla .To je dost divné.    [milon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zodpovězené téma  

Rada k ČZ 150 C


 Prosím o radu k ČZ 150, mám ji v původním stavu a chystám se na technickou. Potřebuji vědet jak má fungovat elektrika. Na polohu spínače rovně mi nesvítí světla, na jedno otočení se nic neděje (světla svítí až při chodu motoru) a na další poloze svítí světla i bez nastartovaného motoru. Jakou funkci má mít ta baterie - tedy kdy má dodat proud?

+ další dotaz. Motor chytá perfektně, drží otáčky, ale když jedu a přidám, pak trochu cuká kde by mohla být příčina.

Díky.    [Ondřej]   04.03.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 160 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Schéma zůstane stejné pro starší typ přepínače, ale z usměrňovačů zůstane jen ten který je napojen na tlumivku - než schéma v manuálu tak přehlednější je na stránkách Michala14:
http://michalovyzetky.cz/index.php?obsah=technika&clanek=elektricke-zapojeni
nebo jawarmaniaka:
http://jawarmaniak.wz.cz/technika/selen.html
Níže jsou popsány i náhrady selenu za diody stejně tak tady https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=102229
Dioda KY708 nějakou dobu nebyla k sehnání ale tu nabízejí tady:
https://www.hadex.cz/a054-ky708-dioda-uni-10a90v/?gclid=EAIaIQobChMI64uHi-Pw6gIVxrHtCh2qTAaDEAkYECABEgIt7PD_BwE
Použitelná by měla být i dioda D22-10R-01    [Martin Štindl]   28.07.2020
Odpověď  takže jako na druhém schematu v návodu na str 42. A ta dioda má být jaký typ?    [Mirek]   28.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jestliže je na přepínači odlomen kousek dorazu tak bude nutné ho opravit(viz foto) nebo vyměnit za nový. V případě že jde páčka přepnout i doprava z výchozí polohy tak zámek přepínače propojí baterii s vodičem od magneta a dojde k ostrému zkratu - poškození akumulátoru,elektroinstalace a světených cívek + odmagnetování rotoru.    [Martin Štindl]   27.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zapojení třívrstvého usměrňovače je znázorněno ve schématu v manuálu 125/150C
http://www.jawarmaniak.4fan.cz/CZ/navody/CZ/CZ_150C_manual/str41.jpg
Vzhledem k tomu že tento usměrňovač je vlastně 70let starý selen tak je skoro zbytečné ho opětovně zapojovat, vlastně od tohoto vícesestného usměrňovače se záhy upustilo takže bude stačit ho nahradit jednou usměrňovací diodou(společně s tlumivkou zapojenou od přívodu z magneta ke středovému kontaktu pojistky).    [Martin Štindl]   27.07.2020
Odpověď  ahoj , mám dotaz mám původní selenový usměrňovač se 4 vývody, jeden je připojen k cívce (tlumivka), druhý na přepínač ke kontaktu co jde na přední hlavní žárovku , a dva další jsou ustřižené a nevím na který kontakt je připojit. Jeden z nic patří na tu destičku (svorkovnici) k zadnímu světlu? A ten druhý na střed přepínače z pojistce? Je to tak? a je jedno jestli je mezi sebou prohodím? Jak poznám který kam když jsou to stejné vodiče?

A ještě druhý dotaz páčka v přepínači má ulomený doraz takže jde natočit doleva i do prava

může se něco poškodit, když by to někdo omylem přepnul doprava na první nebo druhou polohu?    [Mirek]   26.07.2020
Odpověď  Zdravim panove jak scentrovavate diru ve svetle s dirou v tom plisku co drzi desticku? Musim to k sobe prichytit. Diky    [CIJOML]   17.02.2018
Odpověď  Spatne zkusenosti s panem Svatopluk Předinský firma APRUM. http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=113&idtop=197136

Nedoporučuji http://www.civky.vyrobce.cz    [Michal.K] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.04.2016
Odpověď  Při GO zapalka varuju před panem Předínským ze Štípy. Před několika lety mně převíjel cívku zapalovací, po asi 15 km přestala fungovat. Při pokusu o reklamaci mně prostě poslal doprčic,že to je víc než půlrok,co mně to dělal.(převíjel to v listopadu, první výjezd v květnu........) Samozřejmě to nebylo levný, a samozřejmě placeno bez dokladu do ruky.    [Monty]   26.03.2016
Odpověď  V kastlíku se líp chladí usměrňovač a v baterii je - baterie :).Gelovka. Jinak vše celou dobu, co jsem s tím jezdil vše fungovalo, VAPE jsem koupil od Montyho. Bohužel jsem musel moto prodat. Ale už chystám jinou motorku. Tam VAPE zatím nedám, zgenerálkoval jsem původní magneto, tak snad se investice "zúročí".    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2016
Odpověď  Já bych to teda schoval do té baterie na motoru, bylo by vše kratší a jednodušší.    [Monty]   25.03.2016
Zobrazeno 10 z celkem 160 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (160) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

identifikace předních blatníku čz 125/150 C,BT,??


 prosím o pomoc rozpoznat tyto blatníky    [radek.bolomRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.07.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  A je u toho blatníku znám jeho původ? Ty prolisy jsou příliš vzdálené od vzpěr a v tom případě by do vidlice Céčka nešel usadit - buď je to nějaká úprava nebo výrobní vada.    [Martin Štindl]   22.07.2020
Odpověď  Děkuji za odpověď, ale když dám blatníky vedle sebe tak vzpery jsou na stejných místech, jen ten prolis pro teleskopy je jiný a právě proto netuším proč a nevypadá to na to že by to někdo udělal ručně    [radek.bolom] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.07.2020
Odpověď  Tento dotaz tady byl už v dubnu
https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=311252
Na 100% to nejsou přední blatníky ČZ 125B a 125T, oba budou z ČZ 125/150C(prolisy pro teleskopy a tříramenné vzpěry) - na tom blatníku níže držáky SPZ nejsou původní protože postrádají oblouček. Blatník nad má zase prolisy jinde(nebo jinak přinýtované vzpěry)    [Martin Štindl]   22.07.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

gufera do nábojů u 150c


 Zdravím, potřeboval bych radu.Musím dát nové gufera do středu kol, když tam umístním zakrytá ložiska? Na to dám vyčištěné původní prachovky(ale už nebudou 100%). Nebo musím dát rovnou nové gufera a to ještě jestli nemáte rozměry? Myslím tím rovnou všech 5, i to u rozety. Je to odpružená verze 150C.    [Vladislav150cRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.06.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zakrytá ložiska na kolech potřebují ještě Simmeringy? Já tam mám podle katalogu nezakrytá a vyseknutý filc, možná dva za sebou aby odpovídala tloušťka, už si nepamatuji přesně, jako prachovku. A funguje bezva. Za těch 11 let a xx tisíc km žádný problém. Paradox je, že mám i origo plechové prachovky jako ND.    [J]   19.07.2020
Odpověď  Změna, teď dělám na 150C-ZP a v náboji zadního kola gufera 28x40x7 přečnívají, bude vhodnější rozměr 28x40x5.    [Martin Štindl]   18.07.2020
Odpověď  tak podle mého měřeními tak vychází taky, ale jen jsem si to chtěl potvrdit, přeci jenom to nechci rozdělávat několikrát    [Vladislav150c] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.06.2020
Odpověď  Já to mám opsané ze seznamu renovace 150C-ZP, pro jistotu ale vzít posuvku a u té rozety přemeřit šířky od segrovek.    [Martin Štindl]   21.06.2020
Odpověď  děkuji moc, moc mi to pomohlo    [Vladislav150c] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.06.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  I když se osadí krytá ložiska tak prachovky(nebo gufera) zabrání vnikání nečistot a vody k ložiskům. Především u brzdových bubnů je dost prachu z brzdových paken.
Gufera: u předního kola by měli sedět 2ks 22x35x7, u zadního kola 2ks 28x40x7 a u rozety 2ks 30x52x7.    [Martin Štindl]   21.06.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Řidítka 125 B??


 Dobrý den,
koupil jsem na inzerát komplet řitítka, prodávajíčí neměl připojení k internetu a tak jsem kupoval trochu zajíce v pytli. Podle prodávajícího to mají být origo z Bčka, ale pochybuji, že jsou vůbec z čízy. Máte tušení z čeho vůbec jsou? Jsou jinak pěkné mají stejný tvar zako zetkovské, kovové páčky a dokonce i dekompresor a pouze povrchovou rez...ale myslím si, že je zase pošlu dál.    [Michal_150CT]   08.03.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobré ráno stará mama, po deviatich rokoch sa dakto zobudil. 😘😘    [. ]   17.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takhle vypadají originál 125A, myslím že jsou stejná.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.07.2020
Odpověď  řidítka jsou čz 125A mam ji doma.    [milan]   16.07.2020
Odpověď  Dobrý den, myslím, že řidítka jsou z JAWA-Robot.
Bohouš 720254713    [bohuslav]   16.07.2020
Odpověď  budou z Áčka    [michal]   08.03.2011
Odpověď  ČZ B/T to nejsou a Manet 90 taky ne.    [Dan]   08.03.2011
Odpověď  taky bych řekl čz 125a    [aldafiny]   08.03.2011
Odpověď  A čo tam Manet M 90.    [M.]   08.03.2011
Odpověď  Z ČZ 125B/T to určitě nejsou,nejspíše ČZ 125A.    [Martin Štindl]   08.03.2011
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zodpovězené téma  

zapalovaci civka


 Zdravim
nevite nekdo prosim presne hodnoty oreginal zapalovaci civky čz125t vyndane z motoru?Kolik kilo ohmu ma mit odpor?
Diky Rudy    [rudy]   11.07.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  mně připadá 180 kiloohmů už moc. Třeba 18 by mohlo být dobrý,ale 180 ne.
Pokud to nechcete hned montovat, tak aspon do trouby na 75 stupnu, nechat půlhodinu, a znovu změřit. Když se odpor změní, je to špatný, cívka má někde přechodový odpor, a nebude dobře jezdit.    [Monty]   11.07.2020
Odpověď  Odpor 180kOhm na VN vinutí je oproti originálům docela dost, ale klidně už se může jednat o později převinutou cívku a tento značný rozdíl lze zdůvodnit odlišným průměrem drátu/celkovou délkou a materiálem stejně tak odlišnou izol. fólií mezi vrstvami závitů atd...
Tou nejspolehlivější metodou je jak uvedl Monty funkčnost cívky prostě zkusit na motoru - pokud odjede na jeden záběr cca 30km (hlavně na II.rychl stupeň s nějakým delším stoupáním) bez potíží tak lze brát že je funkční.    [Martin Štindl]   11.07.2020
Odpověď  Martine kamos mi vymontoval zapalovaci civku a ma odpor 180kiloohmu.Teda nekolikrat vice nez tvoje.Mereno multimetrem fluke 289,fluke 175.Co to znamena je taky dobra?Soucastne to nemohu vyzkouset na sve motorce.Udajne motor behal bez problemu.Diky za odpoved Rudy    [Rudy]   11.07.2020
Odpověď  Hlavně je to uplně jedno- změřit hodnoty je jedna věc, ale skutečná funkčnost cívky v motoru s tím moc nemá společnýho - prostě teplo, vibrace a vysoký napětí dělá svoje. I když cívka při měření na stole bude OK, tak nemusí v motoru funvat.    [Monty]   11.07.2020
Odpověď  Odpor VN vinutí originální zapalovací cívky je povětšinou mezi 6,8 až 7,8 kiloOhmy. Když to vezmu konkrétně tak na funkčním původním zapalování ČZ 125T v.n. *178 334*(r.v.1948) má odpor VN vinutí přes multimetr 6,90 kiloOhm.    [Martin Štindl]   11.07.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Víko spojky 150c


 Zdravím, je nějaký rozdíl ve víku na spojku mezi 125 a 150? Měl jsem to rozdělené a když jsem to dal dohromady, tak šrouby z per to víko brousí, nevíte co s tím?    [Vladislav150cRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.07.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Můžou být matky delší, anebo špatně složená spojka a matky nejsou dotažené do konce závitu.    [vintera]   03.07.2020
Odpověď  Matice se dotahují na trnech až k osazení, pružiny jsou od 125B až po kyvku 351,352 stejné ale rozdílnost pružin na tento problém nemá vliv - víko je prostě z nějakého důvodu blíž ke spojce(chybí těsnění, výše podložený spojkový koš, víko je z výroby nízké atd.)    [Martin Štindl]   03.07.2020
Odpověď  Tedy pružiny by měli být až na dotaz a je možné ze bych tam měl pružiny z jiné Moto?    [Vladislav150c] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2020
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [Vladislav150c] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Typ C má všechny díly shodné až kromě sestavy válce a převodníku tacho, pružiny spojky ale stahují matice(na dotažení). Jestli matice škrtají o vnitřek víka tak je potřeba použít silnější těsnění pod víko - MERAKO nabízí těsnění 0,5mm https://www.merakoshop.cz/cz-150-c-1.html pokud by nestačilo tak vyrobit z 0,8mm nebo 1,0mm.    [Martin Štindl]   02.07.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

CZ 125t problem se zapalovanim


 Zdravim,
pred nekolika lety jsem si zrenovoval CZ 125t. Bohuzel mne neustale pronasleduje problem se zapalovanim. V okamziku kdy se motor vice ohreje prestane hazet jiskru a tento stav vetsinou trva do okamziku nez trosku pochladne. Casto pomohlo kdyz jsem prohodil svicku, pak bylo mozne nastartovat a pokracovat v jizde. Nepomaha to vsak vzdycky. Vzhledem k tomu jak se to chova jsem se rozhodl vymenit zapalovaci civku za previnutou (v CR). Kdyz uz jsem mel zapalovani rozhozene tak jsem prohodil i kondenzator (uplne novy BOSCH). Bohuzel problem je zde stale. Zkousel jsem i ruzne svicky... N14C, N15C, N17C.... Jedine co jsem jeste nezkousel menit je VN vyvodka na bloku(aktualne tam mam z Cecka) a kabel ke svice. Jinak aktualne pouzivam benzin VERVA 100 a olej LIQUI MOLY pro dvoutakty - a to kvuli pretrvavajicim potizim s biosr..kama v benzinu a bordelu M2T oleje ktery se vsude usazoval.

Nemate s touto zavadou prosim nekdo zkusenost?
Predem vsem dekuji za konstruktivni odpovedi!    [ladis1510Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.06.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  R. Duchac, Cerveny Kostelec....    [ladis1510] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.06.2020
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [ladis1510] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.06.2020
Odpověď  a kdo tu cívku převíjel?    [a]   28.06.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Rozeta CZ 150C


 Mám tu další dotaz, je možné někde pořídit, nebo z ceho to mám vyrobit? Jedna se o nyty, nebo čipy na rozetě? Myslím to jak je spojené s kolem viz. Foto    [Vladislav150cRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.06.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Já mám právě origo rozetu, ale bez čepů, tak jestli se ty nedaj někde sehnat, jinak tam vložím nějaké vyrobené doma    [Vladislav150c] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.06.2020
Odpověď  Prodává se nová rozeta. Před lety jsem nechával také čepy opravovat, protože jiná nebyla. Ono, když jsou čepy už v háji, tak ani ozubení nebývá nic moc.    [vintera]   25.06.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Řadí při nakopávání


 Ahoj lidi,

moje Céčko mi při nakopávání občas zařadí dvojku (startovací páka hýbne pákou řadicí), čímž zpravidla neomylně střihne klínek. I když páky "rozsadím" a pořádně utáhnu, časem se k sobě zase sklouznou. Máte někdo tuhle zkušenost? (ve starších příspěvcích jsem hledal, ale asi špatně).

Dal bych asi nějaký distančí kroužek, ale chtělo by to alespoň něco kruhového průřezu. Nějaký tip?

Díky    [OndraKRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.06.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Děkuju moc za tipy. Novou startovací hřídel asi dám, když už se bude zase půlit motor kvůli podložce. Sice tam mám radši originální díly, ale představa, že budu zase půlit kvůli hřídeli...    [OndraKRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.06.2020
Odpověď  Asi skutečně bude chybět podložka u hřídelky ukazatele, ten posun 3mm je příliš.
https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=157970
K tomu ten stav tisícihranu na hřídeli také není zrovna nej, hřídel už lze zakoupit i nově vyrobenou
http://www.motospicka.cz/37-startovaci-hridel-cz-125-150-b-t-c-351-352.html    [Martin Štindl]   23.06.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  S tou podložkou hřídelky je to možné (ale nevím to, motor jsem si nechal složit). Pravda je, že vůle mezi hřídelemi je asi 3 mm, což asi nebude normální, že? (Viz foto - řadící hřídel se dá do startovací zasunout cca o 3 mm).    [OndraKRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.06.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Startovací i řadící hřídel se v motoru nijak nevymezuje - nezapomělo se náhodou na podložku pod hřídelku ukazatele zařazených rychlostí? Je zbytečné se tahem snažit oddálit páky od sebe protože je vymezuje vybrání pro šroub na hřídelích. Bez půlení motoru je teď jediná možnost na pákách stěny trochu ubrousit. Normálně by ale měla být mezi pákami až 1mm mezera.    [Martin Štindl]   22.06.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

zadni zarovka


 zdravim
nevite nekdo jakou zarovku dat do zadniho osvetleni?Zarovka puvodni co tam ma byt ma hodnotu 6v-3w tak praska a moc dlouho nevydrzi.Kdyz jsem dal silnejsi 6v-5w tak to sviti malo jak zadni tak i predni svetlo ktere ma 6v-15w.Magnetodynamo vyroby 18w a ja z neho cerpam 15+5w.Bylo by vhodne dat do zadni svitilny LED zarovku?A jake hodnoty?Treba 6v-1w?Nebo nejakou jinou zarovku napr.kriptonovou atd.Diky za odpovedi.zdravi Rudy    [rudy]   14.06.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Viz Martin, nechat spíše nabudit magnet. LED je víc problémů, než užitku. Tyto stroje postrádají stabilizaci, napětí kolísá s otáčkami a v soustavě je střídavý proud. Musel bys řešit usměrnění a stabilizaci. Obojí má danou účinnost a tak už mizerný výkon (na ty 2 žárovky postačující) alternátoru ještě více snížíš. Případně dej do předního světlometu slabší žárovku, pochybuji, že jezdíš za nocí..    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.06.2020
Odpověď  Zadní lampička je napájena střídavým proudem tak ta polovodičová LEDka není zrovna vhodná - při opačné půlvlně by tak zatěžovala vlákno ve světlometu. Pokud tedy Béčko/Téčko s kombinací 15W-5w svítí málo tak bude něco se světelnými cívkami nebo slabým magnetem.    [Martin Štindl]   14.06.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

korkove tesneni do palivoveho kohoutu


 Zdravim
Nevite nekdo prosim vas kde lze koupit korkove tesneni do palivoveho kohoutu nechal jsem si ho vytocit pred cca dvema lety na soustruhu. Kohout sel tahat pomerne stuha ale uz prokapava asi je ze spatneho materialu.Jakou ma asi tak ten korek zivotnost diky za kazdou radu.Rudy    [Rudy 125]   19.04.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Základem je hladké vnitřní vedení, korek z opravdového korku, nikoliv drtě (špunty od vína). Korek stočit na průměr o cca 1-2mm větší, pak namočit a nechat nabobtnat, potřít mýdlem, aby lépe klouzal a je to napořád. Když zacne trochu sáknout, přitáhne se středovou maticí na táhle.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.06.2020
Odpověď  Jo, kvalitní kohoutek Jikov.., tím to začíná, potom ještě přidat vhodný filtřík z PVC, kadmiované šrouby na regály, potom Vape, akrylátovou barvu, linky všude možně i kde nebyly, vše komplet pochromovat a máme veterána jako vyšitého...    [kříž]   14.06.2020
Odpověď  Doporucuji korky z e-shopu nekupovat. Všechny co jsem koupil měly dost nekvalitní porézní korek, který sáknul. Doporučuji kvalitní zátku, která je zrnitého na tvrdo lisovaného korku. Ne z rostlého. ten bývá přirozeně rozpraskaný. Dobré bývají zátky ze sektu, protože se do nich nevrtá vývrtkou a bývají lepší než koupené nové zátky. Kohout se rozebere a navleče se na hřídelku nahrubo ořezaný rozněr, dotáhne matičkou a ve vrtačce obrobí. Kupodivu to jde krásně pilníkem a dohladí šmirglem. Doporučuji udělat korek delší. Dotažením se v kohoutu stlačí a jde pak i časem dotahovat. Práce na půl hodiny a kohout krásně těsní. Každopádně klíčem k úspěchu je co nejkvalitnější korek.    [Nerd] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2020
Odpověď  Přeleštit vnitřní díru, jestli není něčím poškrábaná.
Novej korek, a případně kus KVALITNÍ gumové benzínové hadice.    [Monty]   20.04.2020
Odpověď  Jinak ty korky jsou běžně na E-shopech, většinou na Motex v délce 14 mm, nevím jestli je to stejné, nebo pak upravit.    [J]   19.04.2020
Odpověď  Tyto "tahací" palivové kohouty jsou kapitola sama pro sebe. Měl jsem dva původní ČZ, které samozřejmě protékaly a jediné co na chvíli pomohlo, že jsem ho v práci projel kuželovým výstružníkem, zalapoval a starý, nebo nový korek, utahoval šroubek na roztažení korku - fungovalo to jen chvíli.
Pak jsem koupil repliku za nějakých 900,- Kč a stále stejné, chvíli těsnil a pak ať jsem dělal co dělal, tak nešel doladit. Pod motorkou druhý den kaluž oleje (benzín se odpařil). Jsem strojař a nervoval jsem se s tím. Z konstrukčního hlediska je to paskvil. Nakonec jsem se těch kohoutů zbavil a dal tam klasický otočný JIKOV s gumičkami a mám klid - sucho pod motorkou spolehlivě. I za cenu, že to není zrovna orig. Pro mne je důležitější funkčnost. Už je nechci ani vidět:(    [J]   19.04.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Elektroinstalace čz 150C


 Zdravím, neporadil by mi někdo, jak přesně funguje vysokonapěťová průchodka? jak se zapojuje, nebo jak to má být?. mám totiž jednu 150tku a do teď to bylo řešeno indukční cívkou z jiné moto. Dále by mě zajímalo, zda by šlo svorkovnici ve světle nahradit čokoládou, přeci je jenom problém dnes sehnat původní stav. Poslední věc co by mě zajímala je čím by se dnes dalo nahradit tlumivka a usměrňovač, přeci jen ty staré nemusí být funkční. Všechny dotazy jsou totiž k tomu, že bych chtěl zapojit elektro podle původního plánku(stavu). předem všem děkuji za odpovědi, moc mi to pomůže    [Vladislav150cRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.06.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  VN průchodka, jak její název sám napovídá, je jen průchodkou. Spojuje konec VN kabelu s kontaktem na VN cívce. Montuje se zašroubováním do karteru. K dotazu dva.. projdi si toto, sát to znova asi nemá smysl.. http://jawarmaniak.wz.cz/technika/selen.html    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.06.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Motor cz125T


 Mam dotaz. Rozebiram motor a klika v karterech vakla asi 1 mm smerem vodorovne. Svisle kdyz vezmu za pist je to dobry. Jak velky je to problem. Dekuji za odpoved.    [Ladislav Kulik]   20.11.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Axialní pohyb ojnice na klice je naprosto normální. Celá klika je špatně    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.06.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
 Strana 1/213 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 8.8.2019)
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

blatníky čz


 nevíte z čeho jsou tyto bletníky?Konkrétně ten nahoře?    [radek.bolomRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.07.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Obnova potisku na štíku


 Je možné na originálnom pôvodnom štíku, kde vyrazené čísla sú zachovalé, obnoviť potisk ktorý je totálne "vygumovaný". Na C-ku je pôvodný štítok dôležitý lebo na rám sa nerazilo    [vlastoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.11.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Rozteč mezi kluzáky čz 150c odpružená


 Ahoj, skládám postupně céčko. Jelikož je to kompletně skládačka tak jsem narazil na problém. Když poskládám včechny komponenty (loziska, mezikusy atd.) na zadní osu tak se mi to nevejde mezi kluzáky. Sestava komponent je cca o 5-8mm širší než mám rozteč mezi kluzáky. Byl by někdo ochoten mi změřit tuto vnitřní rozteč (v místě zadní osy) než se pustím do roztahování rámu. Sestavu komponent mám určitě dobře, přesně dle katalogu. Kdyby to nebylo jasné co potřebuji změřit tak to vyfotím. Děkuji všem    [gomez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.08.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Prave viko se zkratovačem čz 150,


 Zdravim,schanim prave viko se zkratovačem na čz 150.    [vasek2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.08.2019
   Přidat odpověď 

 Strana 1/213 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006