MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 302193 příspěvků |7309 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 79 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 14.10.2019 07:57  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Rám ČZ 125 T versus ČZ 125 B   19.01.2009 / 252
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat,jaký nejhorší stav kdo renovoval?Pokud....   12.07.2010 / 183
    Rada k ČZ 150 C   04.03.2010 / 155
    Elektroinstalace cz 125 b   05.01.2016 / 151
    ČZ 125 B   12.12.2016 / 135
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3147      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 5 / 129      Příspěvků Příspěvků: 29329
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/210 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

OLEJ


 ZDRAVÍM
VLASTNÍM ZETKU 125T A CHTĚL BYCH SE ZEPTAT, JAKY OLEJ PŘIDÁVAT DO BENZINU.MOTOR JE V SOUČASNÉ DOBĚ V ZÁBĚHU A MAŽU OLEJEM M2T. HODNĚ SE MI ZANAŠÍ VÝFUKY KARBONEM. NAPIŠTE PROSÍM , ZDA JE LEPŠÍ POUŽÍT SYNTETICKÝ OLEJ NEBO POLOSYNTETIKU.TAKY JSEM VIDĚL OLEJ EXTRA M2T. NAPIŠTE PROSÍM, DÍKY RUDY.    [Rudy125] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.10.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Používám u všech moto polosyntetiku Mogul TSF v hustém poměru 1:25(všechno mám na bronzových ojničních pouzdrech) a spokojenost. Nevýhodou je vyšší cena oproti běžným M2T a také nejsou často dostupné na čerpacích stanicích, pro ušetření kupuji desetilitrové kanystry a pro delší jízdy 500ml odměrku vozím sebou.    [Martin Štindl]   13.10.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Vratidlo brzdových čeľustí


 Posím Vás kolegovia kde by sa dalo zohnať toto vratidlo - ono sa to volá aj kľúč brzdy 15mm. https://www.motoren.sk/kluc-brzdy-15mmm10---cz-125150-e3570
V celom šírom internetovom svete som to nenašiel. Nedá sa ani nahradiť z iných motocyklov lebo ten tisíc hran je o dosť väčší.    [vlastoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.10.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Klíče jsou shodné na předním tak i na zadním štítu. Pokud nemáte zájem o celý štít, zkuste si dát poptávku na Bazos nebo na FB jenom na klíč.    [fikuscz]   02.10.2019
Odpověď  Ďakujem za ponuku, ale prijal by som radšej na prednú brzdu    [vlasto] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.10.2019
Odpověď  Katalogově se to nazývá rozpěrný svorník, 15mm je průměr pro brzdy 125/150C. Také jsem to nenašel na netu tak asi nezbývá než sehnat origo. Kompletní štíty jsou ještě stále k sehnání za celkem snesitelné ceny.    [Martin Štindl]   01.10.2019
Odpověď  Můžu nabídnout celý zadní brzdový štít originál po GO včetně toho klíče s nově nachromovanou brzdovou pákou.    [fikuscz]   01.10.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 125 t - "patinovka"


 Obracím se na místní znalce s dotazem. Skládám dohromady ČZ 125 t, rok výroby 1948. Motocykl byl rozebrán na prvočinitele téměř padesát let a původní majitel chtěl provést dobovou úpravu a namontovat zadní tlumiče z céčka, k čemuž naštěstí nedošlo. Motorka byla rozházená na různých místech a během doby se řada věcí poztrácela, chyběly třeba blatníky. Kartery opět naštěstí jsou a číslo sedí s číslem rámu. A nyní k mému dotazu. Věci které byly uskladněné na půdě, jsou v celkem slušném stavu, ale věci, které byly ve sklepě napadla rez a to tak, že velmi a nyní i po konzervaci a retuši vypadají ve srovnání se zbytkem jako pěst na oko. Jednou z těchto věcí byla i schránka na nářadí, která má úplně sežraná dvířka. Zajímalo by mě, jestli jsou dvířka na b/t shodná s dvířky na neodpruženém céčku. Nějak se mi nedaří sehnat pěknou schránku z téčka a těch céčkových je mezi lidmi dost, ale bohužel zrovna v mém okolí není nikdo, u koho bych to porovnám. Děkuji.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.11.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 77 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Tady je také:
https://moto-boxer.com/product_info.php?products_id=1355    [J]   26.09.2019
Odpověď  Dobrý den, moc Vám děkuji za odpověď :). Polaško    [Ján]   26.09.2019
Odpověď  Dobrý den, samolepku jsem kupoval přes ebay.de. Není to úplně přesná kopie, ale přišlo mi to lepší než tam mít Bosch. Odkaz zde: https://www.ebay.de/itm/STICKER-AUFKLEBER-BATTERY-Batterie-Akkumulator-DKW-NSU-ZUNDAPP-BMW-BOSCH-VARTA/263147811736?hash=item3d44d4f398:g:kzwAAOxy14VRU0WM , druhý pak tady: https://www.ebay.de/itm/Varta-Aufkleber-55-mm-Oldtimer-Batterie-Autobatterie-Motorradbatterie/123390092046?hash=item1cba9f630e:g:7vcAAOSwjE1bq0d7 .    [ st11]   26.09.2019
Odpověď  Otázka na uživatele st11: Dobrý den, kde jste prosím sehnal tu samolepku Varty? Já jsem psal dokonce do firmy Varta, kde sem čekal asi půlroku na odpověď, která byla ve výsledku negativní. Prostě nemají archiv s tímto logem. O měsíc později jsem narazil na jejich "nové" retro baterie Varta. Mám Logo Varta ze staré baterie, ale není to vyfocené tak dobře, abych to mohl použít. Děkuji, za odpověď, Polaško J.    [Ján]   22.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Prvních skoro dvacet pět kilometrů ujeto. Zatím bez poruchy. Pumpičku musím ještě trochu doladit.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.07.2019
Odpověď  Výfuky jsou původní. Tlumiče jsou pěkné, byly obalené mastnotou a špínou a po očištění a vyleštění krásně prokoukly. S koleny je to trochu horší, na fotkách to není moc vidět, ale byly docela orezlé a pobouchané, ale i ty se mi podařilo docela rozleštit.    [st11]   30.06.2019
Odpověď  Ohledně těch výfuků.... Jsou to originály, nebo repliky? Vypadají opravdu skvěle na svůj věk.    [BarryRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.06.2019
Odpověď  Průchodka je jediná původní věc na cestě od zapalovací cívky k hlavě válce, ta s hliníkovou převlečnou maticí. Vyměnil jsem svíčku kus za kus a celkem úspěšně jsem startoval už i za tepla. Ještě se podívám pak na pístní kroužky, to cinkání jde z válce, vždy když je motor ohřátý...    [st11]   24.06.2019
Odpověď  jo kope to pěkně :-) tak jedině zkusit ještě N19 a potom by to mohla být i ta průchodka, je nová nebo původní?    [meela]   24.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě pár detailů, pro inspiraci.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.06.2019
Zobrazeno 10 z celkem 77 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (77) 
Zodpovězené téma  

ČZ 125T převodník rychlosti


 Zdravim potřeboval bych se zeptat nevíteli jestli někdo vyrábí převodník rychlosti na čz 125 t. dík za odpověď.    [Libor]   19.09.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  ČZ 125 T se vyrobilo celkem cca 25 - 30 ks :-), takže na takto extrémně vzácné motocykly je těžké sehnat originální převodník, nejlépe hned. Nejlepší by bylo dělat celé motory v replice. To by jich jezdilo! Kde jsou ty časy, kdy repliky neexistovaly..., a nebyl internet. Zajímavé je, že jsem teď našel jeden převodník za 1200,-Kč a jeden motor i s převodníkem - ten je za 1500,-Kč. No, těch motorů by bylo víc. Když vezmu cenu převodníků kol. 1000,-Kč..? Tak o co jde? Blbost? Lenost? Nebo doměnka, že replika bude o dost levnější? Je na tom hodně strojařiny a rozdílné materiály, takže Montyho cca 3000,- Kč jsou ještě "při zdi". Nemá cenu se zabývat replikami u těchto typů, pokud to není nezbytně nutné, jako např. u gumových dílů.    [J]   21.09.2019
Odpověď  myslím, že nikdo. Protože to nikdo nebudete chtít zaplatit.

Taková věc by na pultě Eshopu stála odhadem 3000,-    [Monty]   21.09.2019
Odpověď  To by ma tiež zaujimalo.    [Jozef]   21.09.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

spojka 125T - problém po zahřátí oleje


 zdravím pánové,

Konečně jsem dodělal 125T, r.v. 1948 (Foto 1 :-) ).odhaduji, že byla cca 15 let mimo provoz, předtím dle původního majitele jezdila bez problémů. Kontroloval jsem mimo jiné válec a píst, převodovku a spojku jsem nerozdělával. Dal jsem nový olej do převodovky (SAE 90) První nastartování a jízda cca 6 km super. Během dalších testů po cca celkem 10 km začala zlobit spojka (myslím si to) Řazení zlobí, zejména směrem dolů, v podstatě nejde dát jednička a po zahřání bloku už nejde ani nastartovat (páka sklouzne bez odporu) Po vychladnutí zase OK. Vypustil jsem olej - byl čistý. Další problém nastal, když jsem chtěl sundat víko - nejde přetáhnout přes tisícihran startovací páky. Nechci to nějak páčit a ani obrušovat hroty ozubení na tisícihranu.(foto 2 červeně problémové místo).

Mám dva dotazy : Jak stáhnout víko - nejde ani "silou". musím mírně obrousit ozubení? V manuálu je "opatrně stáhneme"
a zatím, aniž bych viděl stav spojky - co by mohlo být příčinou problému - setkal jste se někdo s podobným?.
Děkuji za příspěvky    [DrkaprRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.09.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  OK, děkuji za vyjádření - asi nic jiného nezbude:-(    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.09.2019
Odpověď  U funčního řadícího mechanismu se rychlosti usazují "hladce", normálně by za jízdy mělo jít bez verglování řadícím pedálem zařadit z dvojky první rychl.stupeň. Tento popisovaný problém při řazení jedničky má většinou na vině prasklá pružinka kyvné západky u mladšího provedení mechanismu, ale u tohoto výr.čísla by měl být z výroby namontován starší typ(čtyři západky). Bohužel bez rozpůlení motoru nejde zjistit co je příčinou a ani jaký řadící mechanismus tam vlastně je.    [Martin Štindl]   16.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak se k problému hlásím ještě jednou:
Vypláchl jsem spojku a primár kerosinem a nalil jsem nový olej - zkušební jízda cca 20 km . I po zahřátí startování bez problémů. To by bylo v pořádku. Bohužel mi zůstal problém s řazením jedničky dolů z dvojky. Empiricky jsem našel cestu - trochu přizvednu řadičku do polohy dle fotografie a pak to jde. Nemám žádné zkušenosti z jiných strojů, zda to "normálně" jde hladce jako z trojky na dvojku.    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.09.2019
Odpověď  Jo, taky to nemusí být příčina, ale nejprve by se tam mělo nalít to co tam patří a na co ty spojky léta fungovaly(a bylo napsáno, že snad měla před tím jezdit bez problému) a pak to řešit dál. Je to ta nejjednodušší cesta...Závady mohou být i jinde ale určovat "diagnózu" neposlušného stroje na dálku, přes PC je věc ošemetná:-)    [J]   09.09.2019
Odpověď  Pro J,v prvom momente som mu chcel napísať to čo vy,ale v prípade nevhodného oleja nevypína spojka,nejde radiť,ale štartovanie nepreklzuje.Tak som radšej nič nenapísal.J    [Joski]   09.09.2019
Odpověď  Přeji dobrou noc i za odpověď na připravený dotaz, jestli by se primár a spojka nedaly něčím "vypláchnout".

časem dám vědět, jak jsem dopadl. :-)

Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.09.2019
Odpověď  Díky za odpověď, ty tlumiče jsou upravované(standartně jsou nerozebíratelné)ale podle fota to je precizní a důmyslná úprava. Hezké a šikovné řešení..
Podle v.č. 164 774 je to začátek roku 1948(nebo konec 1947?), v motoru by měl být starší typ řadícího mechanismu a ty jsou většinou spolehlivější. Takže přednostně se pokusit zprovoznit tu spojku, stejně po tom propláchnutí(na čistící výplach je vhodný kerosin) bych zkusil sundat to víko a pro jistotu zkontrolovat sestavu spojky - osinkové i plechové lamely a stejnoměrné zvedání přítlačného kotouče při vymáčknutí spojky.    [Martin Štindl]   08.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 3    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 2    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto tlumiče 1    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.09.2019
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Zodpovězené téma  

Náhražka tlumivky a selenového usměrňovače


 Zdravím, potřeboval bych poradit, zda lze tlumivku a selenový usměrňovač nahradit tímto https://eshop.vape.cz/z56-regulator-r64..a jak to správně zapojit..dále jsem se chtěl zeptat na schéma zapojení bez baterie, jestli už tu někde ve vlákně nebylo..díky    [Adamos]   12.09.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ta součástka v odkazu je regulátor pro sestavu VAPE a pro magneto ČZ 15W či 25W to použít nelze.
Jako náhradu za tlumivku prý(neověřeno) se dá použít stabilizátor napětí pro Babettu.
V případě že se uvažuje s provozováním motocyklu bez baterie tak stačí použít běžné schéma zapojení(vyjma ČZ 125B/T do výr.čísla 168 837) a z něj jednoduše vyřadit obvod tlumivky s usměrňovačem a akumulátorem. Jestli ale jde o to aby schéma bylo funkčí i pro zapojení akumulátoru tak pro provozování bez baterie stačí vyjmout pojistku 1A z přepínače ve světlometu.    [Martin Štindl]   12.09.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Řadící hřídel ČZ125T


 Ahoj, ma otázku ohledně řadící hřídele čz125t.Nevím jestli je jenom ta hřídel stejná jako u céčka mužetemi poradit.    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.09.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  dík    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.09.2019
Odpověď  ČZ 125T má od výr.čísla 205 671 řadící mechanismus stejný jako mají mladší 125/150C(s kyvnou západkou) ale obě provedení řadících mechanismů mají samotnou hřídel stejnou.    [Martin Štindl]   03.09.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Volnoběh a chudá směs 2918HC 150C


 Zdravím všechny, chtěl bych poprosit o radu s problémem chudé směsi u 150C.
Při přeplavení karburátoru a následném nastartování motoru běží motor výborně do doby než se poprvé vyčerpá hladina plovákové komory. Potom směs schudne motor není schopen udržet volnoběh. Při opětovném přeplnění se vše opět vrátí do normálu. Zkoušel jsem i jiný kraburátor. Předpokládám, že stejná závada na obou karburátorech je nepravděpodoná. Už jsem vyčerpal všechny možnosti. Karburátor vyčištěný ultrazvukem, motor po komplet renovaci(v záběhu). Předstih 4,5 před HÚ, tryska 85, jehla 3 zářez, šroub bohatosti 1/2 až 3/4 otáčky, palivo z nádrže teče. Zkoušeno s filtrem i bez filtru. Tipoval jsem výšku hladiny plovákové komory, ale porovnání dvou různých plováků a jehel bylo totožné. Nenapadá prosím někoho něco? Předem moc děkuji.    [butchisRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  je to karburatorem a nejde to opravit, zpusobuji to netesnosti mezi telesem karbu a vlozkou. Shanejte karburrory a zkousejte s kterym bude motorka 100 procente fungovat za tepla a studena, pokud ne je v spatnej. Predpoklad je ze mate elektriku a serizeny zapalovani nezchybne.    [Radič]   03.09.2019
Odpověď  Ahoj, vycisteni volnobezne trysky docela pomohlo. Ale porad to neni uplne ono. Mam pocit, ze po zahrati motor zacne nekde prisavat vzduch a smes opet zchudne. Ale je to o dost lepsi.    [butchis] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.09.2019
Odpověď  Ahoj, zadařilo se vyladit volnoběh ? Kde byl problém ? Řeším nyní stejné symptomy a už nevím z kudy kam. Díky    [Yeti] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.09.2019
Odpověď  není to klasická našroubovaná tryska, ale volnoběžný okruh je přímo v té vložce a bez rozebrání se dost špatně čistí. Když jsem ho měl ucpaný tak se motor choval stejně jako píšeš. Vložka jde vyndat když odšroubuješ spodní matku, potom jí shora opatrně vyklepneš    [meela]   07.07.2019
Odpověď  Ucpán asi nebude, ale o té volnoběžné trysce v šoupátkové komoře jsem nevěděl. Člověk se pořád učí :D Díky. Vyčistím a dám vědět. Vložka šoupátkové komory lze nějak šetrně vyrazit?    [butchis] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2019
Odpověď  Jak to, že nemá volnoběžnou trysku??? Tryska je ve vložce šoupátkové komory - 0,45mm.
Funguje při zavřeném plynu (šoupátku) a neznamená, že byl vyčištěn, že už není ucpán.
I když bude problém jinde. Ještě mne napadá překontrolovat kohout - průchodnost vzduchové trubičky a funkčnost odzvzdušnění nádrže (dírka ve víčku nádrže).    [J]   06.07.2019
Odpověď  Karburátor je vyčištěn dobře. Karburátor 2918HC volnoběžnou trysku nemá. Chudá směs je stále i při jízdě. Pokud by karb někde nasával vzduch, tak by dle mého názoru kolísaly otáčky a špatně by padaly dolů. Problém si myslím bude v hladině benzínu nebo dotékaní benzínu do plovákové komory. Všechno jsem překontroloval a je to průchozí. Benzín z hadičky teče proudem. Akorát při přeplavování karburátoru jdou do hadičky bubliny směrem k nádrži což by mohl být ten problém.    [butchis] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2019
Odpověď  Tak znovu vyčistit a profouknout karb. - může být ucpaná volnoběžná tryska. Jinak chudá směs je, že karb. nasává víc vzduchu, než by měl a to se musí nastavit jak bohatost na šroubku, tak překontrolovat jestli to nenasává falešný vzduch (přetěsnit). Předpokládám, že akorát nedrží volnoběh, jinak když se rozjedeš, tak funguje(pod plynem).    [J]   06.07.2019
Odpověď  Jehlu jsem zkoušel. Snížením jehly na druhý zářez směs ještě více ochudím. Problém je, že po vyjetí karburátoru nejsem schopen seřídit ani volnoběh a bez přidání plynu motor zhasne.    [butchis] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2019
Odpověď  Zkus jehlu na druhý zářez. Na zajetí stačí nižší poměr oleje a benzínu, seřídit bohatost podle opálení na svíčce. Já to také zajížděl na druhý zářez a bez problému.    [J ]   06.07.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 125T SPÍNAČKA


 Zdravim, potřeboval bych poradit zda se dá spínač CŽ 125/150C zapojit na 125T.
Protože vím že už se nedá koupit spínačka na Téčko tak jsem koupil Céčkový, ale nevím jestli se dá tato spínačka(céčková) zapojit aby se doleva rozsvítily světla a do prava aby svítila parkovačka.Dík za odpovědi.    [RUSTYRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  01.09.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Taková možnost se tu doposud neřešila, ale aby se změnili funkční pozice přepínače tak předpokládám že bez násilnějších úprav desky či zámku přepínače to nepůjde.    [Martin Štindl]   01.09.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Čz 150 C zapalovací cívka pomilionté.


 Pánové, mám 2 nové zapalovací cívky. Jednu převinutou od pana Urbánka, jednu fungl Taiwan.
Na obě motor po zahřátí vždy zdechne. Kupodivu někdy vyndám ale svíčku a jiskru hází. Zkusím třeba taky jinou svíčku, také hází. Tak ji našroubuju do motoru, startuji a nic. vyšroubuju a najednou zas nehází, někdy hází dál. Zřejmě ale nehází jiskru ve válci. Celé zapalování repasoval pan Urbánek, akorát jsem mu neposlal magnety na zesílení. Už jsem do toho nacpal tolik peněz, že na vape už nemám ani pomyšlení. Navíc na Céčku to Vape prostě není ono. Co zkoušet dál? díky    [Babula]   04.06.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den, nabízíme naše služby viz. naše stránky www.jawadynama.cz
VN cívky převíjíme včetně výměny pertinaxové kostry a obou vinutí, tedy primárního a samozřejmě vysokonapěťového sekundárního. Po renovaci nastavujeme magnetický odtrh, což bude Váš problém. Dále je magneto odzkoušeno skutečně v reálných podmínkách, tzn. při proměnlivé zátěži a proměnlivých otáčkách na elektrickém plynulém zkušebním stavu. Při špatném magnetickém odtrhu magneto nepravidelně vysazuje při různých otáčkách. Na venek to vypadá jako špatná karburace. Za funkčnost magnet po naší renovaci si plně ručíme a poskytujeme záruku.    [Karol1Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.08.2019
Odpověď  Tak omyl, teď jsem proměřil funkční cívku Taiwan na ČZ 150C a ta vykazuje na multimetru odpor vinutí cca 7,85 kiloohmu. Menší odpor má replika cívky DKW made in Poland(dokonce jen 3,01 kiloohmu)    [Martin Štindl]   05.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Slabé magnety asi nebudou příčinou, ty se většinou projevují na chodu motoru po zapnutí světel.
Kromě toho popsaného níže(neosazovat prvky s odrušovacím rezistorem, dobře převádějící VN snímač) není třeba odlomen kousek bakelitu u VN snímače? Ono stačí aby byl odpružený kontak směrem k magnetu "na holo" a výboj pak přeskakuje právě v tomto místě.
Jaký mají teď ty cívky odpor na VN vinutí??? Původní cívky mají měřitelný odpor okolo 7 Kiloohmů, cívky Taiwan mají menší(teď to nezměřím ale bylo to asi tak okolo 4 Kiloohm) a převinutá od pana Urbánka bude mít nejspíše větší rezistenci než původní(mám od něj převinutou cívku DKW kde je odpor od dost větší než mají původní). Vadné cívky u těchto magnetek mají ve většině případů odpor nezměřitelný.    [Martin Štindl]   04.06.2019
Odpověď  Pokud pan Urbánek dělal repas celýho magneta, tak by za to měl ručit, a snad dal i dobrý kondenzátor a kontakty přerušovače, ne?
Můžete mít jen velkou vzdálenost kontaktů na svíčce, špatnej kabel vysokonapětovej, špatnou fajfku(s odporem) nebo cokoliv dalšího............

Napětí pro jiskru venku za normálního tlaku a teploty je zlomek toho, kolik musí zapalování dát za tepla a pod tlakem ve válci.    [Monty]   04.06.2019
Odpověď  pro Monty: nebylo to z důvodu šetření pár stovek, ale mojim lemplovstvím. Prostě jsem poslal zapalko a pak jsem zjistil, že se společně dají také zesílit magnety. Bylo mi ale řečeno, že to není problém. Pak si protiřečí Vaše slova - je to magnetama nebo špatnou cívkou, když říkáte reklamovat. Proč pak zlobí obě 2 cívky. Co jsem tu četl, tak lidem ten taiwan poměrně funguje. Zesílení magnetů je tedy možná příčina? Venku a za studena hazi jiskru jako blázen.    [Babula]   04.06.2019
Odpověď  teoreticky by mohla být špatná i vysokonapěťová průchodka...    [meela]   04.06.2019
Odpověď  Kondenzátor a velikost odtrhu.    [lipcaa]   04.06.2019
Odpověď  Reklamovat Urbánkovi, a nechat i zesílit magnety - nějak vůbec nechápu, proč jste šetřil pár stovek zrovna za zesílení magnetů,fakt důležitou věc.    [MOnty]   04.06.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zodpovězené téma  

Renovace tachometru


 Hezký večer,

Kde necháváte renovovat tachometry na zetky?

Díky, Tonda    [Tonda]   06.08.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  a kde renovujete německé tachometry?    [hurt]   23.08.2019
Odpověď  Tachometr ti zrenovuje Montyjawa. Už jsem jich u něho měl více.    [Milan]   22.08.2019
Odpověď  Tachometr mi renovovaly v Novém městě nad Metují. Tel 608784319
Nevím jestli dělá pan Veltz Praha5 Prosluněná5 tel 606711114    [Oťas]   22.08.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Prasklá pružina startování ČZ 150/352


 Dobrý den, prosím o radu. Praskla mi startovací pružina. Našel jsem si tady staré příspěvky a tam píší, že je potřeba povolit šroub s levým závitem vzadu na karteru, který vypíná startovací segment, aby šla namontovat nová pružina a nastavit předpětí startpáky. Ale jak se k němu dostat, máte někdo nějaký grif nebo se musí vyndat kolo, rozebrat podsedlové plechy a blatník. Nebo se musí vyndat motor. Díky za radu, abych zbytečně něco nerozebíral.    [Jirka]   13.08.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  To M.Š.: Tak jsem sehnal jinou pružinu od pána z garáže, prý ještě z Mototechny. Šla tam úplně normálně bez jakýchkoliv problémů. Předpružit páku a zašroubovat šroub. Za deset minut hotovo, pěkně se vrací. Díky moc za rady, dělal jsem to poprvé, příště už to půjde líp.    [Jirka]   19.08.2019
Odpověď  nebo je repliková pružina blbá. tomu bych se nedivil.......    [Monty]   17.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Hlavně žádné násilnosti na karteru nebo na pružině, je možné že řadící mechanismus není vymezen a tím je startovací hřídel tlakem pružiny unašeče trochu zasunutá do motoru - nejdřívě ji zkusit tahem kousek povytáhnout ven(foto). Vratná pružina má mezi zahnutími celkem osm celých závitů a vyjma zakončení do karteru je její délka cca 22-23mm.    [Martin Štindl]   16.08.2019
Odpověď  To:M.Š.-Díky moc za rady. Zkoušel jsem to tím šroubovákem, ale bez výsledku. Je tam strašně málo místa a je to opruz. Nakonec jsem sundal levý podsedlový plech (taky to nebylo bez problémů, je to orezlá stodolovka) a povolil jsem to plochým bitem a stranovým klíčkem. Podle rady jsem polohu startpáky označil, ale stejně je zase problém. Když nasadím novou pružinu do karteru, tak ten zobáček pružiny nejde do startpáky, protože kouká jen malý kousek díry. Zbytek je schovaný pod pružinou. Pružina je prostě širší. Tak zkusím sehnat jinou nebo ubrousím kousek hliníkového karteru pod pružinou nebo zkrátím pružinu o 1 závit.    [Jirka]   15.08.2019
Odpověď  U malé kyvky bez rozebírání zadní části to jde s pomocí delšího plochého šroubováku - hlavně je obtížné šroub povolit a pak dotáhnout protože šroubovák nelze posadit do drážky v ose ale pouze se sklonem. Běžnou malou ráčnu(1/4") s plochým bytem použít nejde protože přímo proti vypínacímu šroubu je čep zadní vidlice a ten volný prostor(cca 3-4 cm) není dost velký aby ráčnu s bitem šlo nasadit.
Nevím jestli by šla použít mikroráčna nebo kombinace ráčnového klíče 8mm s plochým bitem - nezkoušel jsem to ale třeba...
Důležité je před samotným povolováním vypínacího šroubu si na startovací hřídeli vyznačit polohu startovací páky(stačí lihový fix) z toho důvodu že když už se podaří vypínací šroub povolit tak je potřeba vědět v jaké poloze je přibližně volný prostor drážky v unašeči - v tomto případě vypínací šroub se nevyšroubuje celý(!!!v tak malém prostoru je doslova pakárna šroub nasadit zpátky do závitu!!!) ale jen o cca 4,5-5 mm(hloubka drážky v unašeči je 4mm) a při aretování je nutné vědět do jaké polohy natočit startovací hřídel před zašroubováním vypínacího šroubu.    [Martin Štindl]   14.08.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

ČZ 150c výr.číslo


 po šesti letech se chystám na tech, prohlídku a zapomněl jsem, kde je výr. číslo a nemohu ho najít. Poradíte mi, kde hledat? Děkuji    [mirek]   13.08.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Záleží na roku výroby. Většina má číslo vyražené pouze na štítku. Až někdy kolem roku 53 se začalo razit číslo na krk řízení. Rok výroby některé rámy měly vyražené na výztuze pod držáky stupaček.    [fikuscz]   13.08.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Barva na nádrž čz 150 C kominíček


 Nádrž má černé boky a uprostřed šedý pruh. Můžete mi poradit číslo( RAL) té šedé barvy ? Díky za každou radu.    [Zdenek]   04.08.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Monty má jen poloviční pravdu a to v tom že ta šedivá barva nemá přesné číslo v RALu, jinak RAL existuje od třícatých let.    [Jack]   04.08.2019
Odpověď  ral 7035 používám. Není to nic origonálního,ale v roce 1951 o značení RAL nikdo ani neslyšel,takže žádný přesný číslo RAL prostě NEEXISTUJE.    [monty]   04.08.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

jehla šoupátka karburátoru 2916


 Dobrý den, je rozdíl mezi jehlami karburátorú 2916 a 2914 ? dekuji za odpoveď.    [majco]   28.07.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jehly mají i další e-shopy, ale jestli jsou tyto díly identické s originálem já nevím...
http://motokramek.eshopomat.com/detail-produktu/jehla-soupatka-cz-125-b-t    [Martin Štindl]   31.07.2019
Odpověď  Jehla je v nabídce na motoveterandily.cz
http://www.motoveterandily.cz/g341.Jehla+05,555+a+550+pravostrann%FD+karbur%E1tor,+%E8z+125+B,T.html    [Martin Štindl]   31.07.2019
Odpověď  zdravím pánové,

bohužel nejsem schopný odpovědět na tuto otázku - ale pokud se ozve někdo fundovaný : zmizela mi jehla šoupátka ke karburátoru 2916 (Téčko)nechápu to ale je v pr... Nevíte, čím ji nahradit(jestli se dá ještě koupit?) nebo případně mi jednu prodat ze zásob?

Díéky

Franta    [DrkaprRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.07.2019
Odpověď  Přímo je porovnat nemohu ale co jsem koukal do katalogů(2914 HZ a Jikov 2916) tak by měli jehly šoupátka být stejné - značení 4-65-008, šoupátka už mají značení odlišná.    [Martin Štindl]   28.07.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
 Strana 1/210 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 14.10.2018)
Nezodpovězené téma 

Rozteč mezi kluzáky čz 150c odpružená


 Ahoj, skládám postupně céčko. Jelikož je to kompletně skládačka tak jsem narazil na problém. Když poskládám včechny komponenty (loziska, mezikusy atd.) na zadní osu tak se mi to nevejde mezi kluzáky. Sestava komponent je cca o 5-8mm širší než mám rozteč mezi kluzáky. Byl by někdo ochoten mi změřit tuto vnitřní rozteč (v místě zadní osy) než se pustím do roztahování rámu. Sestavu komponent mám určitě dobře, přesně dle katalogu. Kdyby to nebylo jasné co potřebuji změřit tak to vyfotím. Děkuji všem    [gomez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.08.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Prave viko se zkratovačem čz 150,


 Zdravim,schanim prave viko se zkratovačem na čz 150.    [vasek2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.08.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Středy kol u vývozní verze


 Zdravím, chtěl jsem se zeptat, zda byly středy kol u vývozní červené verze vždy lakované červeně? Mohly být lakované i stříbrnou? Nebo to majitelé dříve přelakovávali? Moje zetka po dědovi měla středy natřené stříbrnou stejně jako dekl zadní brzdy a rozeta, nyní renovuju a přemýšlím, zda ty středy nalakovat červenou jak je to všude na netu, nebo ne.. díky    [Adamos]   15.05.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

čz 150


 Ahoj potřebuji vědět šířku linky čz 125 a 150.Dik za info.    [david]   01.03.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Oprava vidlic.


 Včera mi přišel balík s vidlicema z Otrokovic.Musím podotknout,že odvedená práce
vynikajicí i jednání fírmy.Více takových řemeslníků.Ještě jednou jim chc
poděkovat. Oťas    [otas]   16.10.2018
   Přidat odpověď 

 Strana 1/210 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006