MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 304121 příspěvků |7400 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 123 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 1 | Diskusní téma 18.2.2020 17:32  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

PÉRÁK LIDOVKA


 Zdravím, už se tu několikrát řešilo, jestli lidovka či chrom. V chromu vypadá samozřejmě dobře, ale vyráběly se lidovky už od začátku výroby nebo se začalo se stříbřenkou později. Dík.    [grif] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.11.2013     Přidat odpověď  
Zobrazit fotografiiOdpověď  já sem včera ohledal lidovou nádrž co mám se stříbrnými boky (někdo přetřel na stříbrno), foto sem dával níže. A opravdu pod tou stříbrnou je červená a zlaté linky, kde se to loupe můžu nafotit detail, ale opravdu původní pod tím je červená a zlaté logo. Leckde je to odřené na kov, žádný chrom ani stříbrná dole není. Jak bude čas tak na to vezmu aceton a pak sem vložím fota, ale sem přesvědčen, že je pod tím originál lak celočervený.    [Libor]   19.01.2020
Odpověď  děkuji za cenné info.    [Libor]   19.01.2020
Odpověď  Pérák s celou červenou nádrží se vyráběl v roce 1953.Říkal jeden známý ,že si jeho děda v tom roce kupoval nového péráka a měl červenou nádrž a jeho známý to měl na péráku to samé,že prý v Jawě měli v tom roce problém s chromovnou tak je stříkali na červeno.Párkrat jsem se s tou nádrží sestkal na prodej a viděl jsem ji i na dvouch strojich také z roku 1953    [David K]   19.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  6 - pokud se někdo setkal či má fota taky nádrže v tomto provedení tak určitě budu rád.    [Libor]   17.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  5    [Libor]   17.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  4    [Libor]   17.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  3    [Libor]   17.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [Libor]   17.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  další fota 1    [Libor]   17.01.2020
Odpověď  děkuji za odkazy, to sem již přečetl, ale mě jde převážně o tu celočervenou nádrž v lidovém provedení.    [Libor]   17.01.2020
Odpověď  Doporučuji si projít tohle : http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=114&idtop=213699

Moje nádrž "lidovka" - http://www.veteranforum.cz/photos/2012/0329022001358946980.jpg

3/1954 - nové stroje - http://www.veteranforum.cz/photos/2012/0307817001359016890.jpg    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2020
Odpověď  chtěl bych se zde ještě zeptat, zdali mi to s touto lidovou nádrží projde veteránskou testací?    [Libor]   15.01.2020
Odpověď  J: je to číslo 164 (2) z 28.1.1954, poslední stránka.

Souhlasím že tam je určitě hra světla a stínu, ale podle mě to vypadá na celostříbrné    [meela]   13.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  v neposlední řadě mám jednu nádrž, kterou někdo přelakoval na lidovku s šedými boky, ale barva se loupe a pod ní je červená jawácká a logo zlatě, pokusím se to vzít acetonem jestli se na tu "původní" lépe dostanu.    [Libor]   13.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  y    [Libor]   13.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  x    [Libor]   13.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  plus pár nahodilých fot volně dostupných na internetu, jejichž originalitu ovšem nemůžu nijak potvrdit ani vyvrátit    [Libor ]   13.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 4    [Libor]   13.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 3    [Libor]   13.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 2    [Libor]   13.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  známý tuto červenou má a dle něj je lak originál i linky viz. následná fota    [Libor ]   13.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  celostříbrnou s červeným logem a linkami sem též parkrát viděl a věřím v její originalitu. Nyní mi spíše jde o celočervenou se zlatými linkami a logem, která je na knize A. Tůmy    [Libor]   13.01.2020
Odpověď  Já bych zase řekl, že pruh na nádrži mají všechny, akorát podle barvy zadních blatníků, jsou ty stojící v řadě, od toho třetího světlejší v odstínu barvy, takže ten pruh splývá se stříbrnými boky nádrže... Mohl bys mi prosím sdělit číslo, nebo měsíc konkrétního časopisu tohoto ročníku? Podíval bych se na tu fotku v reálu. Dík.    [J]   13.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak zde jedna je, určitě není nachromovaná, ani ve stříbrné.    [P.]   13.01.2020
Zobrazit dokumentOdpověď  Mám doma svázaný svět motorů z roku 54, celostříbrná nádrž je tam vidět na více fotkách takže myslím že mohla být z výroby, třeba na téhle fotce z prodejny to vypadá že zadní stroje takovou nádrž mají... celočervenou jsem zatím neviděl...    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.01.2020
Odpověď  Můj názor je, že se celostříbrné dělaly jako náhradní díl. Přímo na motocyky z výroby se nemontovaly.    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.01.2020
Odpověď  Celostříbrnou s červenou linkou mám v archivu několikrát, jak na dobové foto, tak fotky origo nádrže reál. Ale celočerevnou tedy nevím. To sem zatím neviděl.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.01.2020
Odpověď  Červenou jsem kdysi viděl snad na poštovním motu a na aukru se prodávala taková celostříbrná nádrž s červenou linkou, a myslím si, že to byl původní stav a cca nový díl, možná bych našel někde i fotku.    [P.]   12.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  jde mi o ujištění , že se v tomto lidovém provedení "celočervená se zlatýma linkama" nádrž opravdu dělala. Já sem přesvědčen, že ano, ale pokud někdo máte stroj či nádrž takto originál, tak budu za fota rád.    [Libor]   12.01.2020
Odpověď  chlapi má někdo fota originál nádrže či celého stroje péráka v lidovce s celočervenou nádrží se zlatýma linkama a zlatým logem? Jde mi především o tu celolakovanou červenou nádrž.    [Libor]   11.01.2020
Odpověď  Zbytek chrom.    [Petr]   13.10.2017
Odpověď  A kola, nádrž, a víčko nádrže a tak?    [vonderka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.10.2017
Odpověď  Středy kol a rozeta ve střibřence určitě jo měl jsem to.1948.    [Petr]   09.10.2017
Odpověď  Taky by mě zajímalo jestli se na Péráku Zbrojovka r.v.48 vyskytovala lidovka, nebo to bylo až u komunisty.    [vonderka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.10.2017
Odpověď  v podstatě viz. níže foto od kataklysm666] ač lidový pérák tak tyto prvky má chrom-hliník. I to vypadá celkem dobře. pokud by takových bylo víc a v původním stavu a dalo se to brát jako regulerní důkaz tak proč ne. Proto sem se na to ptal. Když už mám ty chrom-hliník díly původní , že bych je využil.    [Libor ]   03.10.2017
Odpověď  mě též zajímalo jestli náhodou nebyla i možnost lidového péráka s chrom-hliníkovými těmito díly. čili ne plastovými. Pokud toto prokazatelně bylo a i takto se to dělalo, tak bych měl hnedle klidnější spaní a mohl to tam dát takto. Proto sem se zde ptal. S ohledem na dnešní lepší informovanost. Je to něco jako pérák jednopáka ke konci výroby, dříve to sem napsat před lety tak to bylo jako sprosté slovo a dnes už každý ví, že se ke konci dávali i jednopáky. Jinak je mi jasné , že lidovka plast, a chromová vezre hliník a chrom.    [Libor ]   03.10.2017
Odpověď  Nevím teda jak vy, ale nejlepší je to hned udělat pořádně, tak jak to má být. Jakmile něco dokončíš, už se ti nebude chtít k tomu znovu vracet. Ale tlumič pérování je skutečně velmi snadno vyměnitelný, tedy pokud se jedná jen o něj tak tady nejspíš žádný problém nebude.Jak jsi s pérákem daleko? Pokud ho teprve dáváš dohromady, tak do dokončení by se ti original bakelitový mohl povést sehnat. Každou chvíli jej vidím v inzerci. Není to žádná vzácnost ani drahá věc. I já jej sám mám navíc.    [PS]   03.10.2017
Odpověď  prodávat to nebudu. Je fakt, že tyto trotlovinky bych mohl časem popřehazovat. Chtěl sem to dát sice dokupy z jedný vody na hotovo, ale toto se asi dá celkem rychle a bezbolestně přehodit.    [Libor ]   03.10.2017
Odpověď  Taky nechapu proc to resis? Budes ho zitra prodavat, nebo posilat na vystavu? Dej tam co mas doma a ty bakelitovy dily namontujes az je sezenes casem. Nebo v tom vidis jeste nejaky jiny problem?    [takysportkar]   03.10.2017
Odpověď  taky bych pockal na originaly jde to snadno prohodit az sezenes vymenis    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.10.2017
Odpověď  A co sehnat original bakelitový? Každou chvíli je na prodej. A budeš to mít OK. Chce to jen trochu trpělivosti    [PS]   02.10.2017
Odpověď  to chápu, ale já řeším jestli dát replikovej bakelit nebo původní hlíník-chrom. na lidovku. Toi je to oč tu běží. Přeci jen ty repliky nejsou hnědý bakelit, ale černý plast. Na první pohled to vypadá jinak.    [Libor ]   02.10.2017
Odpověď  bud se pridas k 90 procentum peraku co maj dily co dum dal plus polovina dilu z kejvy(nic proti tomu je to kazdyho vec) nebo se to pokusis dotahnout tak jak to ma byt a das tam bakelit    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.10.2017
Odpověď  Však jsem poradil, mě by to opravdu nevadilo. A s ironií jsem dodal, že zastánci echt původního stavu můžou být proti. A rozhodnout se musí Libor sám:)
Jezdec je pro bakelit, takže zatím 1:1.    [čoud]   02.10.2017
Odpověď  to sou rady chlapi. Fakt dík za ně. Hned se mi renovuje líp. Až budu na sraze a budu to mít blbě tak se na vás odkážu, aby nadávali všichni vám.    [Libor ]   02.10.2017
Odpověď  Třeba chce poradit, protože nechce složit dalšího bastarda, na bílých je tvoje slátanina určitě možná, na zelených by si třeba připadal jako ten tvůj blbec.    [jezdec]   02.10.2017
Odpověď  To je dilema, to ti teda nezávidím:)
Dej co máš, mě to vadit nebude a ušetříš a na funkci to též vliv mít nebude a na STK s tím v pohodě projdeš. A když tě budou kamenovat veteránisti, tak se vymluv na blbce, kterej ti takhle blbě poradil(to jako na mě:))!    [čoud]   30.09.2017
Odpověď  chlapi, chtěl bych se zde zeptat, zdali na pérákovi lidové verzi (nádrž v laku, kola v laku,...) možno použít ružici na ztažení tuhosti místo bakelitovou chromovou, taktéž mohlo být na lidovce šroubení na budce na světlo též hlínkové místo plast? taktéž špunty zadních tlumičů. Jde mi o to , že tyto věci mám původní a pokud bych tam dával (pravděpodobnější plastové tyto díly) musel bych je koupit v replice. Tak jestli radši nemám použít originál ty co mám, ač na lidovku , kdo ví... ? co myslíte? díky za radu    [Libor ]   30.09.2017
Odpověď  Hezke fotky krasny perak, klidne pridej dalsi☺    [ladic]   11.04.2016
Odpověď  Děkuji to mě stačí.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.04.2016
Odpověď  jednomaznicové vidle a výrobní číslo 32..    [kataklysm666] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.04.2016
Odpověď  kataklysm666 - a poslední dotaz. Jaké je výrobní číslo. Stačí řada (15000), nemusí být celočíslo (15208).
Náš je 16900 rok 1947 a nevím jestli dvoumaznicové nebo jednomaznicové vidle.


Děkuji    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.04.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  v.č.32..    [kataklysm666] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.04.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  lak    [kataklysm666] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.04.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  střed    [kataklysm666] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.04.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  lak s linkou    [kataklysm666] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.04.2016
Odpověď  můj 47. v.č.cca. 14000, má nádrž chrom a kola stříbřenka moto mám v původním stavu včetně dokladu o koupi, pán co ho prodával měl 92r.    [ladic]   11.04.2016
Odpověď  Děkuji. Kola jsou chrom - středy/bubny teda jako myslím.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.04.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Rok 1947, 40 let provozka,pak minimálně provozované.Výměna pneu - uplně bez vzorku,lanka - polámané,gumy rukojetí - rozpadlé a prošoupané,přepínač - rozlomený,páčky zrezlé - oloupaný chrom .    [kataklysm666] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.04.2016
Odpověď  Děkuji. Celkovou na komplet moto/nebo torzo nemáš???    [dolin]   11.04.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  fj v laku    [kataklysm666] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.04.2016
Odpověď  Nějaký posun ve zjištěních o "lidovkách FJ"???

KOlega mě psal že lakovanou FJ nádrž a ráfky nez chromu měl v ruce,....    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.04.2016
Odpověď  A Zbrojovka se už dělala v "Lidovém" provedení ? ?
Máte někdo něco k tomu ? ?    [radek]   13.01.2014
Odpověď  Co se týče komunistické výroby, není pochyb. Ale i v případě FJ ? Ještě jsem se nesetkal s věrohodným důkazem lakované FJ nádrže ..    [Honza]   04.11.2013
Odpověď  Svět motorů, č. 213-14 (25-26), 15. prosince 1955, odpověď ministerstva dopravy, hlavní správy odbytu, týkající se problematiky přidělování nových motocyklů prodejnám v jednotlivý okresech: ....."Pokud jde o chromované motocykly, nelze nikdy předvídat, jaké procento jich přijde v příští zásilce. Dostane je vždy pochopitelně ten zákazník, který je právě na řadě. Smaltované motocykly jsou přiměřeně jevnější. Smaltu se nepoužívá z důvodů úsporných nebo proto, že by se nebral zřetel na přání zákazníků, nýbrž z toho jediného důvodu, že při zvýšené výrobě nových strojů není dostatečná kapacita zařízení na chromování dílů, a proto může být zatím chromována jen část výroby."    [Franta]   04.11.2013
Odpověď  [vana-hb] kupodivu stavím lidovku i přesto že mám doma asi 15 nachromovaných nádrží. Důvodem je třetí věc a to originalita původní motorky,...

Ale myslím, že hlavním důvodem byl v padesátých letech nedostatek chromu, ne zrovna vychytaná technologie a podobně. Cena u chromové a lidové verze (mimochodem se to takto nenazývalo) byla víceméně stejná. Platí to i pro kývačky (možná více jak pro péráka).    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.11.2013
Odpověď  Podle mě jsou v dnešní době pro "lidovku" dva důvody - chudý renovátor a nebo díly poškození tak že na chrom nejdou.

Ale docela by mě zajímalo, co byl hlavní podmět v Jawe? Vyráběli barvené motorky kvůli torchu nižní ceně a nebo tak maskovali nepovedené díly?    [vana-hb]   03.11.2013
Odpověď  Mám pocit že v knize Jawa Californian je tak nějak popsáno, že zákazníci v USA nebyli již od počátku spokojeni s tím, že jim místo chromek chodily nechromované, ale lakované péráky,...    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.11.2013
 Přidat odpověď   (68) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006