MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307015 příspěvků |7542 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 147 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexŽivot kolem veteránů | Diskusní téma 29.9.2020 02:21  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

jaký plech


 rád by jsem se zeptal na názor, který z těchto (či jiných prodávaných stejnou firmou) plechů, je nejvhodnější k tvorbě karoseií http://www.ferona.cz/cze/ katalog/detail.php?id=229 14 ...nejraději používám plech, který má minimální tvarovou paměť a je krásně tvarovatelný vyklepáváním, "měkký". Ovšem zdroj došel, a nevím, co to bylo za typ. Svařuji v atmosféře CO. Díky za radu    [berni]   09.12.2011     Přidat odpověď  
Odpověď  Používám 11321.21 což je v nové normě DC 01. Používám 1mm, protože se tvaruje lépe než plech 0,8mm. Vlákna mají kam zalést a srovnat se. U plechu 0,8mm dojdete k bodu kdy už není ten plech kam nacpat a tvoří se vlna. Stále mluvím o tvarování, že ten plech je zpracováván tak, že je stále měkký. Žádné, že vezmeš kladivo a stylem "já ti dám", ne, ohýbáš a posíláš ho tam kam chce on a teprve potom zkracuješ vlákna a protahuješ kontury. Poslední poznámka pokud uděláte oblouk, nejde vrátit. Tak opatně s oblinami opatrně se přibližujte k požadovanému rozměru. Předvídejte, kam to vyroste.
Měl bych zájem o ten plech z automobilky. zak-mail@volny.cz    [Jaroslav]   22.10.2019
Odpověď  Zdravím. Můžeme si tady radit, ale proč se nezaptat karosářů, které plech živí a mají bohaté zkušenosti. Kdo jiný by měl poradit? Myslím, že v Tobě nebudou hledat konkurenci a prozradí jaký plech používají. Před lety mě dělali chladič páni Stauchvé v Líšnici. Moc seriozní a příjemní lidé. A dělají moc krásnou karosářskou práci. Určitě Ti poradí. http://www.stauch.cz/gale rie_chladice_I.php?lang=c z    [mirapt]   19.01.2012
Odpověď  Plech by měl být hlavně ve stavu žíhaném na měkko, což určuje doplňková číslice 3. Např. 11 321.3 (11 301,11 311,11 331...) V těchto malých tloušťkách se většinou dodává ve svitcích.Zkuste najít prodejce,kde tento druh mají a potřebnou délku vám ustřihnou.
Běžné dostupné tabulové plechy do tl. 3mm jsou tvářením za studena zpevněné a nejsou ideální ke složitému tvarování.    [Tomáš S.]   19.01.2012
Odpověď  Pokud vím, tak 11373 je naprosto běžný materiál.    [Honza l]   19.01.2012
Odpověď  vracím se po nějaké době k tématu hlobokotaženého plechu...poptal jsme se v Brně ve Feroně a zde mě byl nabídnut plech 11373, tedy dle specifikace odlišný od 11300 či 11305 , které mě byly doporučeny...tahat se s ním domů a pak zjistit, že není tolik tvárný se mě moc nechce, má někdo reference, zda je použitelný...(svařovatelný by měl být, toho se nebojím, na omak, co jsem zkoušel přímo ve skladu na rohu plotny, se mi materiál zdál také dobrý, nepružil...)    [berni]   19.01.2012
Odpověď  Berni my taky používáme 0,8, když tak ěm napiš, a já se zeptám odkud ho máme. Meila na mě myslím máš. (Blansko)    [HonzaBK]   15.12.2011
Odpověď  děkuji za rady, tedy ocel s označením 11300? Bohužel, k MB mám docela daleko, neví, nezná někdo nějaké prodejce v Brně či okolí, co prodají kusově a ne po celých vagonech??    [berni]   14.12.2011
Odpověď  http://www.valcovna-nh.cz /hlubokotazne_a_konstrukc ni_oceli.php    [host]   14.12.2011
Odpověď  Jak psáno níže- je potřeba hledat tzv. hlubokotažný plech z ocelí třídy 11, viz např.: http://www.valcovna-nh.cz /hlubokotazne_a_konstrukc ni_oceli.php.
Podle zkušenosti mých rukou je 1 mm příliš velká tloušťka, běžně se (dříve) používal na karosářské díly plech tl. 0,8 mm. V současnosti i méně, ale to už je většinou "papír". Já osobně bych sáhnul po 11 305 v 0,8 mm tloušťce. Ty dvě desetiny jsou sakra znát. Dělal jsem a dělám z něho vše na plechařinu. Je pravda, že jsem tzv. stará škola a svařuju vše autogenem; s CO2 nevím, jak by si rozuměl (aby se nepropaloval).    [host]   14.12.2011
Odpověď  Kdyby jste byl z okolí Mladé Boleslavi tak můžu zajistit hlubotažný plech z automobilky. Různé síly a rozměry.    [Pavel]   14.12.2011
Odpověď  opravdu tu není nikdo, kdo se vyzná v označení plechů?? Ono je docela nanic, přijít do kanclu, říct že by jsem si potřeboval prvně plechy ohmatat a pak že zadám objednávku:c))    [berni]   13.12.2011
 Přidat odpověď   (11) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006