MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306995 příspěvků |7542 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 179 | Přihlášených: 2 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexAutomobily od roku 1945 | Diskusní téma 27.9.2020 19:09  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Octavia Super 1962


 Potřeboval bych vědět jaké má mít rozměry stahovák bubnů na Octávii. Dostal jsem totiž vyrobený stahovák asi na MB 1000 ale není svařený. Takže bych ho jen upravil .    [Michal]   10.04.2016     Přidat odpověď  
Odpověď  Argusi ty jsi ale blb, to tvé spamování je otravné, Octavka není chlazená vzduchem:-))    [Petra]   27.10.2016
Odpověď  M6A JE AUTOOLEJ A NEMÁ PARAMETRY PRO VZDUCHEM CHLAZENÉ MOTORY ěkolení v odkazech technika www.bsa.zde.cz    [argus]   13.10.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jak jsem psal.Záčínám. A na některé věci se radši ptám, zde u zkušených. Protože literatura, kterou mám nebo jsem našel není někdy moc podrobná.Takže za všechny připomínky a odpovědi k mým telecím dotazům děkuji.
Auto má na tachometru 37 000 a nějaké drobné..Jestli je to pravda nebo to je 137 000.Těžko soudit. Bylo už dvakrát lakováno a myslím, že se moc neudržovalo. Protože na motoru je pěknej nános. Prokazatelně patřilo jen dvěma lidem a u druhého majitele jezdilo málo(měli radši vlak:))...podle dědice.Ale stav není dezolátní.
U toho filtru myslim, že by stačilo aby se dvakrát nevyčistil a bahno je na světě. Když jsem vzdal sundavání vložky olejového fitru a rozřízl jí tak uvnitř byla překvapivě celkem čistá.
K tomu okruhu mazání. Ptal jsem se tak hloupě protože mě nenapadlo, že toto auto nemá plnoprůtokový filtr oleje..myslel, jsem, že se čistí vždy všechen olej..
Každopádně udělám kontrolu všeho co bylo zmíněno..nebo spíš výměny. A uvidíme.
Každopádně do větších akcí se pustím s mechanikem ;) .    [Michal]   11.05.2016
Odpověď  Jak situaci (závadu) vyřešit? Tak nějak jsem z dotazů vycítil, že nejlépe by bylo svěřit ten vůz někomu, kdo tomu aspoň trošku hoví a ví "co a jak". Např. je schopen diagnostikovat, proč to vlastně nemaže, změřit či nastavit tlak oleje, prohodit čidlo za dobré atd., atd...
Z odpovědí na dotazy by se potom jinak dala sestavit servisní instrukční knížka ;-).

Jinak do motoru rozhodně nelít olej AD, pokud není 100% jisté, že již v motoru byl. Nalití "ádéčka" do motoru, provozovaného na olej A = jeho smrt. Propláchnot čímkoliv řídkým, neádečkovým. Ideální je jakýkoliv neaditivovaný ložiskový olej, hlavně bez detergentů! Ale s ním, protože je i studený řídký jak voda, to už nebude pravděpodobně mazat vůbec, pokud nemaže studený se správným motorovým olejem.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.05.2016
Odpověď  Ještě poznámka k těm "ujetým" kilometrům na tachometru řešeného vozu. "37" může znamenat 37 000, ale taky 137 000, nebo 237 000. Osobně se přikláním k jiné variantě, než k té první. Mít přespadesátileté auto se 37 000 na kontu, to by bylo docela terno. Na tom autě (= d. f. novém autě) by to muselo být přece znát. A i ten filtr by po těch 37 000 vypadal asi lépe, než ten na fotce, i kdyby se ho nikdo ani nedotknul ;-).    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.05.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  přesně tak. na foto zmíněná vnitřní trubka. Z předválečného populáru, ale funkčnost a popis stejný jak na octávce.    [orf] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.05.2016
Odpověď  Omyl - plstěné vložky se praly! V tomto smyslu hovoří i firemní návod k obsluze těchto vozů. Otázkou je, s jakým efektem... Nečistitelné jsou vložky papírové.
A ještě dovětek, důležitý! Uvnitř té vložky je děrovaná trubka, kterou nutno vydolovat ven (velmi příjemná práce ;-)) a navléknout po očištění do vložky nové. Nebo novou trubku vyrobit. Bez této trubky filtr jako celek nefunguje správně, protože "prázdná" vložka se tlakem středového šroubu a tlakem oleje deformuje a olej za provozu uniká okolo vložky nečištěný. Vliv má i správná délka této děrované trubky. Správně má být olej protlačován od obvodu vložky dovnitř a z jejího vnitřku vytéká do motoru. Opět stačí nastudovat schéma mazání...    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.05.2016
Odpověď  Jen ještě jeden dodatek, olejový filtr se nečistí a vždy se mění za nový!    [HonzaBK]   11.05.2016
Odpověď  Filtr, resp. jeho stav, by neměl mít na chování kontrolky žádný vliv. Je to filtr obtokový, tedy jen to množství oleje, co propustí bokem redukční ventil, jde do filtru. Paradoxně (při nesprávně nastaveném redukčním ventilu) může mít ucpaný filtr naopak vliv blahodárný - zvýší tlak oleje v motoru, protože v jistém smyslu zastoupí nesprávně na nízký tlak nastavený redukční ventil. Pakliže má čerpadlo schopnost dostatečný tlak vyvinout, nebo pokud tlak "neuniká" jinde. Stačí se jen trochu zamyslet nad systémem mazání tohoto motoru a respektovat obecnou platnost Pascalova zákona (Tlak je ve všech místech objemu (stlačované) kapaliny stejný...).
Ale jak jsem psal již výše (resp. níže), chyba v signalizaci nedostatečného tlaku oleje je jinde, v příčinách, které jsem popsal. Ne ve filtru. Tlak mizí bohužel jinudy (nejspíš). Nebo švidluje čidlo.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.05.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem sejal vyčistit olejový filtr a na něm není co čistit. Ten je na výhoz. Možná ta kontrolka zlobila kuli tomu zahnojenému filtru.
Vyplachoval někdo motor olejem mezi výměnama? A kdyžtak jakým?(ložiskový olej B2 který je v příručce jsem sehnal jen celý sud:/)    [Michal]   10.05.2016
Odpověď  Děkuji za obsáhlou odpověď. Začínám tak se radši ptám na vše.
Co je za olej v motoru nikdo neví(majitel umřel už před několika lety a dědic neví..) Váhám jestli ho vyměnit za M6A nebo M6AD( prej by se mohly uvolnit usazeniny a neco ucpat ). Protože jsem byl před startem zabořenej v manuálu. Ta kontrolka mě zmátla. Píšou, že by měla zhasnout po zvýšení otáček..což jako udělala...no jak jsem psal. Auto má na tachometru 37 tkm. Takže motor a jeho součásti by měly být snad v pořádku...i celkem pěkně chytá a běží...ale dlouho to stálo. Jinak u vahadel ventilů je to celkem čisté..
Takže vyčistím olejovej filtr, vyměním olej.A uvidíme. Ještě se zeptám jak se seřizuje tlak olej čerpadla? ( v manuálu psaly přitažením šroubu u čističe a tím to zhaslo :/ )
Do převodovky, rozvodovky, a převodu řízení se dává olej PP44?
Ještě otázka. Až budu měnit olej chtělo by zahrát motor. Ale když to moc nemaže? Co poradíte?    [Michal]   03.05.2016
Odpověď  Dávka z výfuku neznamená nic.
Kontrolka nesmí(!!) svítit, zvlášť u studeného motoru (= hustého oleje). Max. může problikávat po ohřátí na (pomalý) volnoběh.
Příčiny, proč svítí:
- nevhodný (příliš řídký) olej
- nízký nastavený tlak obtokového ventilu
- celkové opotřebení motoru, zejména olejového čerpadla, hlavních a klikových čepů / pánví klikového hřídele
- nefungující / špatně fungující snímač tlaku (pokud stéká olej hojně po vahadlech ventilu a vše se jinak zdá OK)
- ucpané sací sítko oleje olejového čerpadla
- uvolněná některá zátka olejového kanálku )ale to by tekl olej ven...)
Chce to jít od jednoduchého ke složitému....
Voda po hřídeli vodní pumpy = vadné těsnění hřídele. Běžná závada. Nutná demontáž "srdce" vodní pumpy a výměna těsnění.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.05.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  To bylo za autem :/.    [Michal]   01.05.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Děkuji.
Mám zase další otázku. Dneska jsem to konečně natočil. A nezhasínala mi kontrolka mazání. Na druhý start se sytičem po pridání plynu zhasla ale při jak jsem ubral sitič tak zase začala problikávat. To se opakovalo i při dalším startu když už se motor trochu ohřál. Nechal jsem to bežet vždy tak minutku. Protože jsem si řikal abych to nedodrbal. Jinak oleje v motoru bylo dost ale pak jsem si všim že co mi vyletělo z výfuku.
A ještě jedna věc. Tekla mi z toho voda někde z podhřídele větráku :/.    [Michal]   01.05.2016
Odpověď  1962 - střed s vylisovanými žebry a šířkou 4´. Po přechodnou dobu se dodávala i stejná kola s žebry, ale šířkou 3,5´. Ta údajně nebyla vzduchotěsná, a tudíž vhodná pro bezdušové pneumatiky. Všechna kola vždy stejná na celém autě.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.04.2016
Odpověď  Ještě dotaz na kola. Jaké disky patří na Octavii super 1962 s prolisy u děr na matky nebo s hladkým středem? Mám totiž na autě dvě a dvě. A myslel jsem, že ty s prolisem mají být v předu.    [Michal]   29.04.2016
Odpověď  Já jsem právě myslel, že to je tlumex speciál. Ale nenašel jsem nikde obrázek jak to vypadá natřené. Zdá se mi to jako dobrá varianta na ošetření podvozku. Protože cokoli měkkého asfaltového se v blatnících rychle odluče od kamínků.    [Michal]   26.04.2016
Odpověď  Možná Tlumex Special s přídavkem hliníkové barvy Aluna? Bývalo to i v návodu na plechovkách Tlumexu, ale nevím, jestli to tak je i dnes.    [Karel]   26.04.2016
Odpověď  Že by Tlumex speciál? Výrobce VD Detecha Nové Město nad Metují.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.04.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dotaz. Moc by mě zajímalo co je tohle za nátěr. Mám s tím natřený blatník na pionýru ale viděl jsem tím napajcovanou Octívii a škodu 100. Tedy spadky těchto aut..    [Michal]   25.04.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem to přeměřil a můs tahovát tak nějak sedí +- 3 mm na výšku jen má menší díry 13,3 ale to nebude problém převrtat.    [Michal]   17.04.2016
Odpověď  To Ota: Praxe skutečně moc nemám - okolo Octavií a dalších škodovek jsem začal dělat až od roku 1980. Ale jak jsem již napsal - nikomu nic nevnucuju :-).    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.04.2016
Odpověď  Děkuji moc. Čitelné to bude asi dobře.    [michal]   15.04.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Snad ty kóty budou čitelné.    [Tomáš S.]   14.04.2016
Odpověď  Michale,zítra se pokusím oměřit nějaké základní míry origo stahováku. Host,teorie a praxe jsou naprosto rozdílné veličiny. Ovšem ani jednou jsem nezpochybnil Tvůj příspěvek a ani žádnou literaturu. Z posledního příspěvku ale vyplívá spíše větší znalost teorie. To ale samozřejmě neznamená, že je to špatně. Popsal jsem své zkušenosti a postřehy a nevydávám je za jediné správné. Víc hlav víc ví.Ota    [Ota]   14.04.2016
Odpověď  To Ota:
- Dělá to 20 let a dělá to 20 let blbě (stačí si o tom cokoliv přečíst).
- Nikde jsem nepsal, že matice náboje je utahuje dlouhou pákou, ale velkým momentem (viz dostupná servisní literatura)a následně pro odražení kuželů je potřeba pevný stahovák a dlouhá páka k jeho stahovacímu šroubu.
- Princip přenosu Mk (= točivého momentu) mezi poloosou a nábojem zadního kola je u zadoškodovek i Octavií naprosto stejný - kuželové plochy s POMOCNÝM vloženým drážkovým perem, které ovšem jako přenosový člen neslouží. Přenos sil se odehrává výhradně mezi kuželovými plochami třením (resp. přesněji třecí silou), které je úměrné vzájemnému míře "natažení" kuželových ploch do sebe, a to je úměrné utahovacímu momentu matice poloosy (opět je dobré se něco dočíst v teorii).
- Jediný funkční rozdíl v uložení zadních kol zadoškodovka / Octavia spočívá v tom, že embéčko má tzv. neodlehčenou poloosu (veškeré síly od kola přenáší ona a její volný konec), Octavia odlehčenou (resp. přesněji poloodlehčenou) poloosu; poloosa přenáší pouze Mk a klopné síly (přesněji momenty) způsobené "vyvracením" kola - bočními silami na kolo. Radiální síly od kola se přenáší přes ložisko kolového náboje (teorii a podrobný popis lze opět lze dohledat v příslušné literatuře).

Ale k tématu už končím, nechť si to každý dělá, jak chce. Je to jeho auto, jeho názor a jeho dílna / zákazníci. Ovšem jak jsem uvedl již několikrát, objektivní pravda se dá zjistit dostupné literatuře (kterou asi ovšem, jak to tady čtu, psali samí i***ti).    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2016
Odpověď  http://www.sbazar.cz/bazikbazik/detail/15095795-pr odavam-stahovak-bubnu-na-skoda-100-110

tohle přesně mám jen nesvařeno.    [Michal]   13.04.2016
Odpověď  Děkuji za dobré postřehy. Ale potřeboval bych stále vědět jaké rozměry má stahovák mít. Jak jsem psal. Mám ho nesvařený a hodil by se mi obrázek s pár kotami.    [Michal]   13.04.2016
Odpověď  Mně to takto funguje už léta. Matku utahuji prstýnkovým klíčem a ne dlouhou pákou. Popisováný způsob používám u Škodovek Š-100-120. Tam to bez stahováku opravdu nejde,ale tam je to konstrukčně trochu jinak. Jedna zajímavost na konec. V 80 letech si u nás v dílně nechal jeden zákazník udělat zadní brzdy u Š-1000MB a vyloženě trval na tom že si poloosy utáhne sám. Utahoval je systémem předních ložisek a říkal mi,že to tak dělá už 20 let a nemá žádný problém. O utažení na fest nechtěl ani slyšet a říkal, že by nám za to nafackoval. Ota    [Ota]   13.04.2016
Odpověď  HOST - plně souhlasím s tebou, chtěl bych ho vidět jak to tím kladivem sundává!!    [HonzaBK]   13.04.2016
Odpověď  To Ota: No tak tohle bych tedy rozhodně nikomu nedoporučil, leda tak z nouze někde na cestě a ještě s nezaručeným výsledkem. Pokud totiž je náboj a poloosa uložena vzájemně tak jak má (= natažené spolehlivě na kuželi), žádným lehkým klepnutím se tento spoj neuvolní, často ani pořádnou ránou palicí (kterou ovšem nevydrží závit na konci poloosy, byť by byl chráněný maticí(obrácenou)). To, že velmi často je za provozu tento spoj uvolněn, kuželové plochy odlehlé, vydřené a celek drží jen na vloženém peru, je fakt. Fakt, který často provází vrzavé zvuky z náboje při rozjezdu a které vyvrcholí ustřižením klínu či roztržením a ukroucením konce poloosy. Ale to principiálně špatně (proto se také předepisuje bezvadný stav kuželů, velký utahovací moment matice poloosy a opakované dotažení po montáži.
A to vůbec již nehovořím o rázech, které se od ran kladivem dostanou do polonápravy přes kuličky a oběžné dráhy ložisek kol...
Věřte mi, že správně utažený kužel je obtížné povolit / rozmontovat i mohutným stahovákem přes dlouhou páku.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.04.2016
Odpověď  Na zadním náboji stačí vyndat závlačku. Povolit matici poloosy a klepnout na ni lehce paličkou nebo kladivem. Poté povolit za štítem čtyři matice m-10 a náboj jde sundat bez stahováku po uplném vyšroubování matice poloosy. Kolíbka by měla pasovat. Eventuelně by se jenom mohli zvětšit díry na kolově šrouby pokud by nešla nasadit. Octavie má větší průměr kolových šroubů. Ota.    [Ota]   11.04.2016
Odpověď  Stahovák je potřebný na zadní náboj, ten sedí na kuželi, nikoliv na zadní buben (bubny jsou od náboje odděleny na obou nápravách, jak psáno níže).
Rozteč šroubů kola zadoškodovek a Octavie je stejná; Octavia má větší průměr kolových šroubů. Tedy stačí jeden stahovák s většími otvory pro oba druhy vozů. I embéčkové matice těmi většími otvory pro Octavii neprojdou.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.04.2016
Odpověď  Samozřejmě že na zadní kola stahovák potřebuješ - tazatel určitě myslel stáhnout včetně náboje kola, protože jinak je tam z pr**le přístup.    [HonzaBK]   11.04.2016
Odpověď  Aha :o. Tak vyřešeno. No já žil v tom, že se to stahuje z kuželu. Mám auto teprve měsíc. Takže zjišťuji co a jak.

Pasuje kolibka ze stovky i na Octávku?    [Michal]   10.04.2016
Odpověď  Na Octavii žádný stahovák nepotřebuješ. Povolíš dva pojistné šrouby do náboje a buben jde sundat. Ota.    [Ota]   10.04.2016
 Přidat odpověď   (36) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006