MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 303121 příspěvků |7349 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 75 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexAutomobily do roku 1945 | Diskusní téma 14.12.2019 20:14  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Praga Piccolo 3. serie


 Přátelé můžete mi někdo poradit kam v rozdělovači připojit kondenzátor? Nemám originál, myslíte že je možné použít kondík třeba z kývačky? Stejně tak se mi nedaří sehnat ani origo indukční cívku, lze dočasně použít třeba 6V z trabanta, nebo motorky? Předem díky za rady.    [KobletRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.02.2019     Přidat odpověď  
Odpověď  součástí rozdělovače je kondenzátor, který je zamontovaný v těle rozdělovače. Není tedy potřeba řešit připojení dalšího kondenzátoru.    [praga]   24.04.2019
Odpověď  Monty: Tak přesně tenhle z aukra jsem právě koupil. Ale jinak jsem ho nikde nenašel co to auto skládám. :-)    [Koblet] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2019
Odpověď  kondík může být kdekoli na trase kladívko - cívka.    [vintera]   15.03.2019
Odpověď  https://aukro.cz/kondenzator-bosch-kondik-auto-moto-veteran-zapalovani-nd-6942912292 tady je další jetý,a jistě se dá BOSCH koupit i jako replika    [Monty]   15.03.2019
Odpověď  Přátelé díky všem za rady a názory. Bohužel se mi nepodařilo nikde sehnat jiný kondík, který by se vešel do rozdělovače. Budu muset vymyslet kam ukrýt nový, aby nebyl moc vidět.    [Koblet] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2019
Odpověď  u starého kondenzátoru bych byl opatrný, může dělat problémy, mám s tím bohaté zkušenosti. A změřit jeho bezvadnou funkci není úplně jednoduché.    [vintera]   15.03.2019
Odpověď  Zrovna tady si zakládáte na problémy a starosti.
Pokud má auto jezdit, tak takovou věc, jako kondenzátor a cívku dávám nový,nejlépe značkový. Dovnitř nevidíte, a specielně kondenzátor prostě věkem degraduje, a není spolehlivý.

Do auta na dívání v salonu dobrý,ale na ježdění(i občasný) bych dal kondík novej prostě.

PS: a nedá se koupit novej stejnýho provedení někde v Německu?    [Monty]   15.03.2019
Odpověď  Pokud snaze udělat to co nejblíže originálu říkáte hledání problému, pak máme asi každý jiné vnímání pojmu "renovace".    [KobletRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.03.2019
Odpověď  Vy nehledáte řešení, vy hledáte PROBLÉM...........    [-a-]   14.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pamětníci mi tvrdí, že do rozdělovače patří tento kondenzátor, nicméně nikdo z nich ho nemá. Povedlo se mi ho sehnat, dokonce je po změření v pohodě, ale nemohu ani za boha přijít na to, jak ho do rozdělovače vsadit. Tvarově sedí skvěle, ale na výšku bych řekl že mu tak 2mm přebývají a nejde pořádně nasadit palec. Máte s tímto kondíkem někdo zkušenost?    [KobletRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.03.2019
Odpověď  Není třeba se bát připojit kablík od kondenzátoru ke kabelu, který vede napětí po zapnutí klíčku (třeba bošáku) do rozdělovače. Pokud není dírka s průchodkou extra do rozdělovač, tak jak někdo již přede mnou psal, tak odizolovat kousek kabelu pro přívod napětí do rozdělovače a tam připojit kondenzátor. Obal, neboli vnějšek kondíku spojit s kostrou. Stačí třeba objímka z motocyklového kondenzátoru a připevnit pod šroubek na rozdělovači na Pragovce. Kondík slouží jen pro tzv. pohlcování opalu-jiskření při rozpojování pohyblivého kontaktu v rozdělovači a potom se napětí u svitků nebo elektrolytiku v kondíku vybíjí do kostry.    [EduardRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Proč ho cpát dovnitř? Sice nevím, kde byl u tohoto rozdělovače umístěn, ale může být kdekoliv, pokud Vám jde pouze o zprovoznění vozu, jak jsem z textu Vašeho dotazu vycítil.
Tedy - tělo kondenzátoru kdekoliv ukostřit a jeho vývod připojit kamkoliv do elektrické cesty mezi vývodem od kladívka z rozdělovače a jedné ze dvou bočních svorek na cívce (ta druhá (jedno jaká) jde na "živý" vodič od spínací skříňky/akumulátoru). Pokud se kondenzátor nevejde do rozdělovače, může být kdekoliv, pokud bude jeho zapojení ctít to, co jsem napsal v předchozím svém příspěvku. Bohužel na obrázku není vidět ten elektrický vývod z kladívka, nebo tam ještě nejspíš není nainstalován. Měl by být cca v místě, které je označené šipkou na obrázku. Sem přijde připojit ten drátový vývod z kondenzátoru. Ten vývod z kaldívka, z jeho pružiny, musí být izolován od kostry vhodnou průchodkou.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.02.2019
Odpověď  Nemáte někdo zkušenost s instalací kondíku právě do tohoto rozdělovače? Našel jsem na netu pár fotek, ale na žádné kondík nevidím.    [KobletRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.02.2019
Odpověď  Obojí je bez problémů možné. Kondenzátor se zapojuje odjakživa pořád stejně, mezi kladívko a kostru.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.02.2019
 Přidat odpověď   (14) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006