MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 302698 příspěvků |7334 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 83 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexAutomobily do roku 1945 | Diskusní téma 17.11.2019 19:32  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Archivní foto


 Zdravím. Prohrabal jsem starým domácím fotoarchivem a narazil jsem na řadu fotek s auty která kdysi prošla naší rodinou. Některé jsem bezpečně poznal (např. babičino "legendární" Desoto6 ), ale u jiných si nejsem jistý typem případně ani značkou. Zajímám se totiž spíš o historické motorky a auta nejsou mojí silnou stránkou. Chtěl bych poprosit zda by mi tu někdo z vás znalejších nepomohl určit přesnější typ aut na fotkách, případně období v jakém se vyráběly.
Na této první fotce je pro mě neznámý vúz, podle jednoho kolegy by se mohlo jednat o Opel, nepoznáte ho někdo?    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2010     Přidat odpověď  
Odpověď  Dobrý den,karburátor s potrubí by se mi hodilo,je to karburátor Amal,rád bych ho od Vás zakoupil.603440521    [Josef Brožek]   12.04.2016
Odpověď  Taky bych měl o stěrače zájem (meil z6hurvinekzavináčseznam.cz) pokud je budeš dávat třeba na aukro, tak to sem napiš!    [HonzaBK]   20.01.2016
Odpověď  Ty stěrače se třeba používaly na Velorexech. Měl bych o ně zájem. kynzlici zavináč seznam.cz. Děkuji.    [aja287]   19.01.2016
Odpověď  Myslim, že ano, ty přídavné trubky jsou uvnitř černé od výfukových plynů. Nejsem na tohle vůbec odborník, ale nenapadá mě jiná funkce, než že to mělo ohřívat ten litinový blok nad karburátorem...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.01.2016
Odpověď  Ale ten Amal 26 "napovídá" více na T-57.    [radek]   08.01.2016
Odpověď  Ty přídavné trubky by měly být předehřev (jestli se nemýlím) . ..
http://www.tatraportal.sk/data/popisky/t75/t75_14. jpg    [radek]   08.01.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Současně s tím karburátorem vyplavaly i tyhle mini stěrače, je na nich značka PAL. Na co se asitak mohly používat?    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.01.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vzhledem k tomu že to vypadá na nějakého čtyřválcového boxera, tak mě taky napadla jako první Tatra. Ale zatím jsem neobjevil fotku motoru s úplně stejným sáním. trochu jsem ten karbec očistil a podle toho co je vyraženo na přírubě by to měl být AMAL 26 VD, je tam i pár dalších čísel. Nemohla by to být Tatra 57A ?    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.01.2016
Odpověď  No spíš T-75    [radek]   07.01.2016
Odpověď  Tatra 57 ?    [radek]   07.01.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  jsou k tomu i dvě další trubky    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.01.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  ještě detail karburátoru    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.01.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Při úklidu jsem objevil toto sací potrubí s karburátorem Amal. Podle tvaru je to nejspíš na nějakého boxera. Nepoznáte někdo z čeho to pochází?    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.01.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Po delší době bych se vrátil ke svému starému tematu s další prosbou - nepoznáte někdo značku vozu na této fotce ? Je sice poměrně ostrá, ale po zvětšení detailů jsem nenašel žádný čitelný nápis, kromě značky pneumatik "PETERS AUTO PNEUMATIC", jinak nic.

Ještě pro zajímavost k De Sotu 6, které jsme to probírali - dopátral jsem se k tomu, že s pravděpodobností hraničící s jistotou takto karoserie vypadala od nova (otevřená ale s masivními předními sloupky dveří)a zhotovila jí firma Patera ve Vrchlabí...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.08.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Díky za typ, přikládám ještě foto téhož auta ze strany...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.05.2013
Odpověď  Zdravím, bude to větší Pragula = Mignon či Grand. Michael    [Michael]   03.05.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dostalo se mi do ruky několik dobových fotek zdejších dobrovolných hasičů, tak se po nějaké době vracím k tématu. Nedokázal by někdo identifikovat jejich tehdejší vozidlo?    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.05.2013
Odpověď  Dobrý večer,
tatrovka je typu T-12.    [Michael]   06.04.2013
Odpověď  T-30 ? kolem roku 28 ? vysoký práh u dveří ? ?    [radek]   06.04.2013
Odpověď  Vzduchem chlazená Tatra, typ 54??? Tatrováci poznají....    [Pepa]   06.04.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  ještě jedna toho samého vozu    [Pavel]   06.04.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  ahoj mohl bych taky poprosit o ochotu identifikovat tento vůz    [Pavel]   06.04.2013
Odpověď  Ještě jednou všem děkuji za informace o autech na mých rodinných fotkách a doplním, že na první fotce nahoře je Opel 18B z roku 1930 (za určení typu děkuji příteli feudalovi... :) )    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.03.2013
Odpověď  Michale14 prosím napiš mi na e-mail danielpesek@seznam.cz , rád bych se tě na něco zeptal.
Díky
Dan    [deny] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den pánové, mám jednu foto šlapacího autíčka a nejak nemohu nikde zjistit o co se jedná...neví někdo něco? Předem díky za jakoukoliv informaci na email.
Standa    [Standa]   13.02.2013
Odpověď  Ahoj Michale...
zaujaly mně Tvé příspěvky...bohužel až nyní jsem se k nim dostal;)
Mohu na Tebe získat email?
S pozdravem Tomáš Dvořák    [Tomáš Dvořák]   19.04.2012
Odpověď  Díky, to jsem nečekal že z té fotky půjde něco poznat.
Jinak podobných rodinných fotek s autama a v menší míře s motorkama mám poměrně dost. Vždycky si myslim, že už všechny znám a pak někde nečekaně vyplavou další. Jen těch který jsem si už naskenoval je něco málo přes stovku. Ale opakujou se na nich víceméně pořád dokola stejný vozy. Asi nejvíc je toho s tim DeSotem, ale i s Rapidem a BMW je jich pár... nemá ale asi cenu to tu zahlcovat pořád podobnýma fotkama, nehledě na to že některý nejpovedenější nebo nejosobnější bych si rád nechal pro sebe :)    [Michal14]   07.12.2011
Odpověď  Ahoj, po dlouhé době se vrátím k té fotce Pragy Baby, podle té druhé fotky je to na 99% bejbina z 1.-4. série, tedy rok 1934 až 1. polovina 1935. Z přístrojovky toho moc nevidím, ale poznat se to dá podle vnitřní kličky dveří:-) Modernější bejbiny měly kličku z boku zámku a byla jen z jednoho kusu, tahle prochází horní lištou dveří a je montovaná z několika kusů. Takže bejbina měla určitě i půlené zadní okénko, malý tachometr v přístrojovce, malou rozteč kol a nejspíš neměla diferák. Jinak všechny ty fotky jsou hodně zajímavý a moc pěkný a můžeš si být jist, že takovýhle auta neměla jen tak nějaká každá druhá rodina v tý době... Můj děděček z tátový strany si v roce 1937 pořídil jízdní kolo Ogar (dodnes ho máme:-)) a jaká to byla událost v naší rodině! Pradědeček z máminý strany byl podstatně bohatší, měl dílnu na nábytek, ale vlastnil pouze auto pick-up, aby měl čim vozit zboží... To vaše De-soto, to je opravdu nádhera... Je hodně pravděpodobný, že je to česká karoserie, přivést kompletní auto z ameriky (a nejen z ameriky) tenkrát vyšlo na ranec - za prvé doprava a za druhé bylo hrozné clo (kvůli zvýdnění českých výrobců). Na samotný podvozek se však toto clo nevztahovalo. Postavit zakázkovou karoseri v ČSR vyšlo daleko levněji, kvalita byla perfektní a ještě si člověk moh "nadiktovat" přesně co chtěl a vložit i svoje vlastní nápady, představy...
Jinak ten popelník určitě z auta je, montovalo se to normálně před spolujezdce vrutama do palubky:-)
Jestli máš ještě další foto, pošli sem, nebo na můj mail, tohleto bádání je, podle mě, na veteránech nejzajímavější;-)    [Petr]   10.11.2011
Odpověď  Neviem z čoho ten popolník je, každopádne ho mám na prístrojovke velorexu. Kto a kedy ho tam namontoval už sa nedozviem.    [Alex]   27.09.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  V garáži jsem našel i tenhle popelník. Ale nějak se mi nezdá že by byl z auta. Nebo jo? Je na přidělání na svislou plochu dvěma vruty. Co znamenají ty písmena HOR nevim...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Prohlížel jsem znova ty staré fotky a taky myslím, že je to nejspíš ono. Na několika z nich je vidět ta obruba přidělaná na chladiči, i rozmístění těch patentků odpovídá. Asi jsem tedy skutečně objevil dečku z chladiče dědečkova rapida :). Tady je výřez z jedné takové zimní fotky.    [Michal14]   23.09.2011
Odpověď  Skutečně to vypadá jako chladičová dečka na Rapida...    [Pepa]   22.09.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě jedna fotka na které je vidět jak se to rozepíná. Je to ušité z černého pogumovaného materiálu (něco jako koženka) a podšito šedým filcem. Filc je ve skutečnosti světlejší, teď je to zmoklé. Obruba je z podobného, ale tmavošedého materiálu, možná je v ní nějaká výztuha. Ten prostředek se dá celý odepnout a sundat.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.09.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tah tohle je fotka toho krytu. Myslíte že by to mohlo být to co si myslím?    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.09.2011
Odpověď  Vracím se opět k tomuto mému starému tematu... Minulý víkend jsem opravoval střechu na staré garáži, ve které kdysi parkovala i některá auta z fotek, na které jsem se tu kdysi ptal. Když jsem tam dělal pořádek, našel jsem něco, co vypadá jako zimní kryt na chladič. Má to obrubu s pásky na přidělání a na ní je sundavací výplň přidělaná takovými těmi otočnými patenty. Nejdřív jsem typoval na to BMW, ale tvar nesedí. Nakonec jsem usoudil, že tvarově to nejblíž odpovídá Rapidu. Když jsem se teď znovu podíval na zimní fotku s tou sněhovou koulí (viz níže) tak na chladiči je podobná obruba přidělaná, jen se sundanou výplní. Dřív jsem si toho vůbec nevšiml. Zkusím sem dát fotku toho nálezu, jestli by to mohlo být co si myslím...
Pak se tam krom jiného válel nějaký popelník, možná je taky z nějakého auta, ale možná taky ne, třeba je to z vlaku nebo co já vím... Je z kovu a mléčného skla, jsou na něm písmena HOR. Kdyžtak ho taky vyfotim    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.09.2011
Odpověď  Zdravim, tak knihu uz mam doma, fotky jsem nasel.. Bohuzl tam vice o slapaci Aerovce neni..Pokud by jsi tedy jeste nasel nekale jine dalsi fotky ,budu za ne urcite vdecny..
Diky Jirka    [Jirka Tlustoš]   23.09.2010
Odpověď  Jde o knihu "Automobily Aero a jejich doba", myslím že je stále bez problému k sehnání.    [Michal14]   18.09.2010
Odpověď  Michale14, prozatim Ti moc dekuji, za fotky v lepsim rozliseni budu vdecny... O jakou knihu od p. Jicinskeho se jedna, da se jeste dnes nekde sehnat?? Prosim o zaslani fotek na mail. Jeste se zeptam, nahodou neznas tehdejsi hodnotu auticka?? :) Shanim cokoliv o tomto aute.. Zatim moc diky Jirka    [Jirka T]   18.09.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě jedna fotka vypůjčená od p. Jičínského s autíčky rozváženými do hračkářství na dvoukoláku.    [Michal14]   11.09.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zatím jsem našel se šlapacím autem jen tuhle jednu, ale je možné že časem ještě něco vyplave.
O autíčku jsem zatím zjistil, že to byl seriový výrobek firmy Aero, který vyráběla jako doplňkový program někdy v letech 1938-39. To by sedělo, fotka se srejdou je pořízená právě v této době v Praze na Hanspaulce.
O šlapacím autě se zmiňuje ve své knize i p. Jičínský - viz přiložené foto.
Jediné co pro tebe můžu udělat je poslat tu fotku v lepším rozlišení.    [Michal14]   11.09.2010
Odpověď  Michale14, prosim nemel by jsi nejake dalsi fotky maleho slapaciho auticka, ve kterem je vyfoceny Tvuj strejda?? Mam stejne auticko, chystam renovaci, zatim shanim jakekoliv podrobnosti o voze.. Barevne provedeni, doplnky... Dekuji predem. Muj mail je jirka.tlustos@centrum.cz Diky Jirka    [Jirka T]   09.09.2010
Odpověď  Jo a s nimi stojí (a salutuje) na zahrádce BMW i řidič šlapacího auta z poslední fotky...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2010
Odpověď  Ještě poznámka k fotce s téčkem - možná jste si všimli, že oba "jezdce" co sedí na motorce je možné vidět i na fotce č.6 na zahrádce BMW... :)    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na některých fotkách mám i zajímavá bezmotorová vozidla. Co třeba říkáte na tohle dětské šlapací auto... je vidět, že stýček v něm byl ve svém živlu... :)    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak tady je alespoň to téčko, co přišlo po roce 1948 po prodaném BMW...
Mimochodem ta garáž v pozadí vypadá pořád stejně, jen ty stromy okolo trochu povyrostly. Téčko mám taky, tak mě napadlo že byh mohl udělat s odstupem 60 let uplně stejnou fotku... :)    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.06.2010
Odpověď  Nějaké fotky motorek jsem už asi někam dával, ale do příslušných rubrik. Tady jsem se bál, aby mi někdo nenadával, že míchám jabka s hruškama :). Ale fotek s motorkama není zdaleka tolik jako těch s autama a jsou to hlavně motorky poválečné (pérák, téčko, céčko...), ale je tam třeba i dědova předválečná ČZ175 special na které sedí moje matka coby malé škvrně (bohužel z motorky toho moc vidět není) a strýcova Jawička, podle všeho jedna z prvních Viliersek. Dokonce jsem objevil v jednom albu i foto nějakého řemenáče (zřejmě), ale fotka je to zrovna hodně špatná a rozmazaná...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.06.2010
Odpověď  No jo,zlá to byla doba...líbí se mi, že máš tokyvý přehled o Vaší rodině...já se taky snažím sestavit rodokmen, ale nějak se mi to nedaří. a nechceš sem dát i nějaké foto motocyklů?    [reichel]   16.06.2010
Odpověď  No já myslim, že něco podobného asi bylo v každé druhé rodině, jen já mám zrovna to štěstí, že jsem našel tolik motoristických fotek (teď jsem si dělal pořádek v archivu abych se v tom vyznal a fotek s autama a motorkama je hodně přes stovku, ale většinou se na nich opakují stále stejné vozy).
Jinak jak asi tušíš, nic se nedochovalo, alespoň ne v naší rodině. Předpokládám, že předválečná auta nejspíš začátkem války zrekvírovali němci. Mimochodem nejen auta - dědečkovi co je na fotkách s Rapidem zrekvírovali v roce 1941 i pražskou vilu ve které si udělali úřadovnu gestapa. Dlužno ale říci, že mu za ní něco vyplatili, takže si mohl pořídit nový dům - ten už se nám dochoval... :)
Cvíli po válce zas přišel rok 1948 a tím byl konec s úspěšným podnikáním většiny majitelů aut na fotkách. To BMW pak dědeček musel prodat a koupil místo něj ČZ125T (taky je na fotkách). Když přišla měnová reforma, prodal i motorku a zbytek života už chodil pěšky...
Prastrýc, který vlastnil Pragu baby (viz foto) byl zase mlynář, který si po válce vzal nadšeně hypotéku a přestavěl a zmodernizoval celý mlýn. Sebrali mu ho dřív, než ho stačil spustit, ale hypotéku mu nechali. Přišel z toho o rozum.
Druhý prastrýc, vysokoškolský profesor, co je na fotkách s Pragou a poté Tatrou 57B, měl židovské předky, takže za války nesměl vlastnit ani řídit žádné vozidlo. Válku přežil jen díky své ženě, která měla řádný "árijský původ" (stojí na fotce vedle tatry 57B) a přes naléhání gestapa se s ním odmítla rozvést, takže byl "jen " internován v Terezíně. Celý zbytek jeho početné rodiny to štěstí neměl a skončil v plynové komoře.
Tak asi tak...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.06.2010
Odpověď  Bohatá automobilová historie ve vaší rodině. Jen pro zajímavost, dochovalo se nějaké auto? Můj děda měl zas strašně moc motorek, jenže dřív se s tím kšeftovalo za stovku nebo flašu ruma...jinak sem měl třeba Saloréu, 350 zetku předválečnou, o zahraničních motorkách ani nemluvím. Škoda že jsem to všechno poznal jen z vyprávění, bohužel ted už mi to děda ani vyprávět nemůže. ale poslouchalo se to pěkně.    [reichel]   13.06.2010
Odpověď  To bude dobový tuning...    [Pepa]   05.06.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Díky, to jsou zajímavé informace.
ještě mě zaujaly ty tři chromované lišty na předních blatnících Rapida. U jiných renovovaných jsem to neviděl. Je to normální, nebo je to jen nějaký dobový tuning?    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Trochu o DeSoto 1929 obecně...    [Pepa]   30.05.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Troch o DeSoto 1929 obecně...    [Pepa]   30.05.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mě zase zaujal ten pevný kus dveří a masivní sloupek u předního okna, že pojmul i blinkr. Jestli ona ta karosérie nebyla původně zavřená, (dvoudveřový sedan nebo kupé například) panty to má na stejném místě a karosář si ušetřil trochu práce...    [Pepa]   30.05.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na téhle fotce mě zaujal detail vyklopené směrovky (opět DeSoto) ...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.05.2010
Odpověď  Ale jinak různé jiné zajímavé informace se z toho určitě vyčtou. Například to, že pod starší bílou SPZ bylo DeSoto registrované na děděčkovu sestru, takže patrně původně patřilo jí, což jsem nevěděl. Podle nové čené SPZ zase "feudal"naprosto přesně trefil dědečkovo tehdejší povolání - SPZ totiž bylo v registru uprostřed bloku čísel služebních vozů fy. Berkel jejíž byl obchodní zástupce (kdo četl nebo viděl "Obsluhoval jsem anglického krále", tak ví.. :) )
Na vysvětlenou - auto se na různých fotkách vyskytuje s dvěma různými SPZ - starším bílým provedením s černými čísly a novější černou tabulkou s čísly bílými. Na některých novějších fotkách má navíc doplněný prostřední přídavný reflektor a nejspíš má i zcela nový lak, který vypadá tmavší ale hlavně už chhybí ten světlejší ozdobný pruh...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.05.2010
Odpověď  S kolegou feudalem jsem v kontaktu. To DeSoto v evidenci opravdu našel. O karoserii se tam ale asi nic nevyčte...    [Michal14]   18.05.2010
Odpověď  ... s tím SPZ to je dobrý tip, existují předválečné registry automobilů, ovšem podle mé velmi kusé znalosti jsou vedeny podle majitelů (tj. na vyhledání konkrétního vozu podle tovární značky je potřeba enormní úsilí), ale v tomto případě by to podle majitele snad šlo. Kolega "Feudal" s tím má i praktické zkušenosti, možná by poradil či pomohl. Viz http://www.feudal.cz/spz/html/impressum.htm    [Pepa]   17.05.2010
Odpověď  Je fakt, že muj tchán párkrát vzpomínal jak jako kluk vídal řidiče jak sedíc na dřevěné bedně převážejí samotné podvozky od výrobce do karosárny. Už jsem zapoměl proč, buď bydlel poblíž automobilky, nebo karosárny, už nevím. Zeptat se ho bohužel nemůžu, už je pár let po smrti (byl ročník 1913)...    [Michal14]   17.05.2010
Odpověď  V 30 létech bylo dost běžné,že se koupil podvozek luxusního vozu bez pneumatik a ostatní véci se udélali doma včetné karoserie.Vyšlo to lacinéji,mnohokrát karoserie byla kvalitnéjší než originál.Je nutné dohledat doklady,nebo pťečíst štítek,nebo dohledat údaje podle SPZ.Pro Michal 14 DE SOTO.    [S.V.]   08.05.2010
Odpověď  Monty má pravdu, viděl jsem předválečné bicyklové pláště s nápisem "Michelin Bohemia".    [Pepa]   29.04.2010
Odpověď  Já myslím,že Michelin měl v čechách továrnu . potom bylo běžný,že český auta měly pneu Michelin    [Monty]   28.04.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě k tomu rapidu - všiml jsem si že byl obutý do pneumatik Michelin. Na některých fotkách to jde na těch gumách celkem jasně přečíst - viz např. tento výřez. Bylo to u škodovek normální?    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.04.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď   http://www.hassinen.eu/1929desoto.jpg    [Pepa]   26.04.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...nebo tenhle Walter...    [Pepa]   26.04.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...srovnej...    [Pepa]   26.04.2010
Odpověď  ...je to jednoznačně kabrio evropského střihu, čalouněná střecha a linka na dveřích je úplně jiná než u standardního výrobku Chrysler Corp. Ovšem zjistit, kdo konkrétně karosérii postavil, bude oříšek, pokud nenajdeš nějaký papírový doklad (účet....) nebo na nejaké fotce nerozluštíš štítek pode dveřmi.    [Pepa]   26.04.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady ještě Desoto z druhé strany a s nataženou střechou. Myslíte že je opravdu možné, že je karosované u nás?    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.04.2010
Odpověď  Díky moc. Tak vida, pdole těch zapuštěných předních světel apod. jsem čekal že je to něco novějšího a ona je to taky předválka...    [Michal14]   13.04.2010
Odpověď  Michal - na fotce je Opel Olympia 1300 SV,první model 1936 -38, snad první opravdu samonosná karoserie v Evropě,podle licence americké firmy AMBIBUD.

Měl ji muj děda.    [Monty]   13.04.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tohle bych zas typoval na strýcova Minora, je to možné?    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.04.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mám tu i nějaké poválečné fotky, možná to už patří do jiné rubriky, ale nechci zakládat nové téma. Nepoznáte tohle auto? Mohl by to být Opel? Je to foceno v Malé Úpě u roubenky, která bohužel zanedlouho díky neopatrnosti při opravě střechy shořela na prach...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.04.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě k té "babyně" - tady na té fotce je trochu vidět na tu palubní desku, ale nic moc zřetelného, takže pochybuji že se podle toho něco pozná. Ale třeba přece...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.04.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Díky. Naši předkové se naštěstí zjevně rádi fotili, takže zajímavých fotek se mi zachovala spousta. Jako nadšence do starých motorek mě jen trochu mrzí, že jezdili hlavně auty, i když i nějaká ta zetka, pérák apod se v rodinném archivu taky najde.
Přikládám ještě pro zajímavost jednu z mnoha fotek babiččina automobilu DeSoto, o kterém jsem se zmiňoval. Fotky s tímhle Desotem mám asi nejradši. Mělo by se snad jednat o šestiválec z roku 1930. Podle Pepy má nejspíš zakázkovou karoserii, možná místní české produkce. Pokud byste někdo o tomhle voze a karoserii věděl něco bližšího, budu taky moc rád...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.03.2010
Odpověď  To jsou perfektní fotky! Máš díky svým předkům nádhernou sbírku, ze které by pomalu mohla být zajímavá kniha... U rapida mě zaujaly ty zadní světla na šťopkách, to jsem ještě neviděl:-) A jen si troufnu doplnit (jako pragobejbiňák nadšenec), Pragovky Baby byly bezsloupkové všechny (1934-37), jen dodávky a pickupy měly kratší dveře a normální sloupek. Škoda, že není z fotky vidět třeba zadní okno, kolo bez poklice, nebo přístrojovka, to by byl rok výroby poznat hned. K ostatním tipům nemám výhrad, perfektní, obdivuju...    [Petr]   25.03.2010
Odpověď  Pohřební Praga nemusí být nutně nákladní, takový Grand nebo Mignon je velký dost.... Praga Baby 1934/37, tahle patří k těm straším, s bezsloupkovým provedením zadního okna....    [Pepa]   05.03.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tohle je zase fotka pohřebního průvodu, co říkáte na ten pohřební vůz Praga? To je odvozeno z nějakého náklaďáku?    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.03.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Díky, typoval jsem taky Škodu.
Tohle je jedno z aut, které jsem poznal. Na fotce je sestra druhé babičky se svou Pragou Baby. Foceno je to v Heřmanově Městci. Dá se poznat rok výroby?    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.03.2010
Odpověď  Laurin & Klement - Škoda 110 nebo tak něco, prostě Škodovka z Mladé Boleslavi vyvinutá ještě za L&K. Některé (starší) exempláře měly velký nápis Laurin&Klement přes chladič spolu s oválným znakěm Škoda.    [Pepa]   02.03.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tahle fotka je na rozdíl od ostatních hodně vybledlá. Znak na chladiči je nečitelný i při velkém zvětšení. Nepoznali byste přesto i tohle auto?    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.03.2010
Odpověď  Teď mi došlo, že ta Praga na fotce č. 11 je podobná, jako ta na foce č. 3. Má ale třeba na předních blatnících prolisy, které na fotce č. 3 nejsou...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jestli teda nevadí, že sem těch fotek dávám tolik, tak tady je ještě jedna - foto 11. Babička jakožto mladá holka na ní sedí na stupačce nějaké Pragy. Nepoznáte někdo opět typ a rok výroby? Nevím bohužel kdy a kde je to foceno, ale podle věku babičky bych nejspíš typoval na nějaké 20. léta...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2010
Odpověď  hmm škoda bejt to dýl tak sem je potkal :D    [Jirka Blažek] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.02.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Když se ten rapid tak líbil, tady je ještě jedna jeho fotka, která ukazuje, že i na kabriolet s plátěnou střechou nebylo problém namontovat zahrádku s lyžema a saněma :). Foto má na rubu popis "Výprava do hor, před Trutnovem, dne 13.2.1938"...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2010
Odpověď  Jak tak na to koukám, #1 nebude Š422, ale spíš Fiat 508 Ballila, či snad Walter Junior, i když kola a blatníky mi nějak pořád nesedí.....    [Pepa]   28.02.2010
Odpověď  když už jsme utěch dobovek...tohle je moje babička(malá uprostřed) co to je za auto? http://cezetmaniak.wbs.cz/tatra_a_babicka.jpg    [Jirka Blažek] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.02.2010
Odpověď  hm,to je práda.kam se to dneska ty auta dostali?takový šišatý hnusy.hlavně ten rapidek je dost rajcovní.to seš asi bohatýho původu,v 30.letech,to můj rod ještě chodil určo pěšky.    [jaromir-noskov]   28.02.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady je zas vidět zadní část s chromovaným rytem kola.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady je pro zajímavost lépe vidět maska toho rapida...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2010
Odpověď  Jinak ten rapid na fotkách má vzadu i kompletně chromovaný kryt náhradního kola    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.02.2010
Odpověď  Mám jich spousta :)... jinak všem moc děkuji za informace    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.02.2010
Odpověď  Ještě doplním sám sebe:

#2 - Essex je opradu 1925
#5 - Studebaker 1934
#7 - ad Rapid - nu vida, velký výkonostní skok se zavedením vrchového motoru; překvapuje mě ta celochromovaná maska, vždycky jsem to považoval za "přerenovované" provedení. Neměl jsem po ruce Králíka k nahlédnutí :)
#10 - Packard Super Eight 1937, 15. series

Máš nějaké další fotky?    [Pepa]   27.02.2010
Odpověď  Jenom doplnění-
3. Určitě Alfa, rok 1926-27
4. SuperPiccolo, rok 1932
8. Tady fakt nevím, jestli Alfa, nebo spíš Piccolo. Rok bude 1929-1930. Vypadá to na otevřenou karoserii Kellner, mřížka chladiče je dobová frajeřinka.
Roky prosím berte s rezervou, Pragovky se lišily v seriích, které mohly být tak tři do roka a rozhodně se můžu plést.
Fotky jsou to nádherný!    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.02.2010
Odpověď  Pepo 42hp a objem 1580 měl Rapid OHV od roku 1938.    [JIM]   26.02.2010
Odpověď  Super fotky, nemá chybu.

#1 - Podle mě Škoda 422
#2 - Má li to na náboji napsáno Essex, tedy je to Essex, americký produkt. Tenhle je tak kolem roku 1925. V případě zájmu Ti zjistím přesněji, i nějaká data bych našel. Podobné auto stávalo a nejspíš ještě stojí u jednoho sběratele na plzeňsku.
#3 - Tipuji Praga Alfa, rok tak 1927. Znalci jistě poznají lépe. Na "pikolu" mi to připadá dost velký vůz.
#4 - Tohle je podle mě "americká" pikola, rok 1930/31, znalci mě jistě opraví.
#5 - nějaká amerika, rok tak 1933/34. Zkusím zjistit.
#6 - BMW 315, 1934-37
#7 - Rapid 1937 podle mě sedí. Objem motoru 1398ccm by seděl, výkon by ovšem byl 32HP, 1558ccm a 42 HP nemůžu u škodovek nikam přiřadit...
#8 - Praga, řekl bych Alfa, rok tak 1930/32
#9 - Tatra 57A
#10 - americký Packard, tak 1936/37, v případě zájmu zjistím blíže...

Kdybys mi fotografie mohl poslat na mail ve většímm rozlišení, byl bych povděčen. Nebudu je nikde publikovat, čistě pro soukromé účely.    [Pepa]   26.02.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jště foto č. 10 a už toho nechám :). Foceno je to až koncem padesátých let při svatbě rodičů a vůz na fotce je pro mě opět naprosto neznámý.

Předem děkuji za jakýkoliv postřeh o vyobrazených automobilech.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto č. 9 a tentýž prastrýc v o něco pozdější době. Hádám správně že tentokrát jde o Tatru 57 ?    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na další fotce č. 8 je prastrýc se svou pragou, nepoznáte někdo typ, případně opět období výroby? Bohužel mám všechny fotky tohoto vozu jen takto zepředu.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2010
Odpověď  Jinak předchozí fotka je focena koncem 30. let v Brně v ulici Trávníky, dnes to tam vypadá vpodstatě stejně.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na fotce č. 7 by podle mě mohla bý škoda rapid, kterou dědeček vlastnil koncem 30. let, je to možné? Také od tohoto auta mám pojistku, je z roku 1937, je v ní uveden typ Škoda Rapid, obsah motoru 1398ccm a 22HP, na druhé straně jsou ale perem vepsané jiné údaje - počet válců 4, obsah 1558ccm, 42HP...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2010
Odpověď  Jinak pokud by to nebylo zepředu poznat, mám i fotky toho BMW z různých jiných úhlů    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na fotce č. 6 je BMW ale nepoznáte někdo typ, případně období výroby? Foceno je to po válce. Podle dobového pojistky, která se mi zachovala mělo obsah motoru 1479ccm, nic víc tam ale napsáno není..    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  U této fotky č.5 nemám opět nejmenší tušení o jaké auto by se mohlo jednat.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto č. 4 a další trochu jiná Praga...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na fotce č. 3 dědeček opravuje nějakou Pragu, přesně řečeno podává nářadí :). Nepoznáte někdo přesný typ?    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Auto na téhle fotce č.2 taky vůbec nepoznám. Je to foceno někde v Brně a podle věku dědečka by to mohlo být někdy na přelomu 20. a 30. let. Při velkém zvětšení jde na nábojích kol rozluštit nápis ESSEX.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2010
 Přidat odpověď   (106) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006