MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 303646 příspěvků |7373 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 81 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexVýpis všech témat a příspěvků 19.1.2020 03:00  
Nové fotografie    
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    STADIONY S 23   13.12.2008 / 1154
    Zdravím všechny příznivce starých kombajnů claas.Vlastním kombajn claa....   06.01.2008 / 932
    JAWA 250 PÉRÁK FJ 1946   16.10.2009 / 873
    Tipy z inzerce   14.02.2013 / 818
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 774
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 31833      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 15 / 4735      Příspěvků Příspěvků: 303646
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/2123 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

PÉRÁK LIDOVKA


 Zdravím, už se tu několikrát řešilo, jestli lidovka či chrom. V chromu vypadá samozřejmě dobře, ale vyráběly se lidovky už od začátku výroby nebo se začalo se stříbřenkou později. Dík.    [grif] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.11.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 66 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Pérák s celou červenou nádrží se vyráběl v roce 1953.Říkal jeden známý ,že si jeho děda v tom roce kupoval nového péráka a měl červenou nádrž a jeho známý to měl na péráku to samé,že prý v Jawě měli v tom roce problém s chromovnou tak je stříkali na červeno.Párkrat jsem se s tou nádrží sestkal na prodej a viděl jsem ji i na dvouch strojich také z roku 1953    [David K]   19.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  6 - pokud se někdo setkal či má fota taky nádrže v tomto provedení tak určitě budu rád.    [Libor]   17.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  5    [Libor]   17.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  4    [Libor]   17.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  3    [Libor]   17.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [Libor]   17.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  další fota 1    [Libor]   17.01.2020
Odpověď  děkuji za odkazy, to sem již přečetl, ale mě jde převážně o tu celočervenou nádrž v lidovém provedení.    [Libor]   17.01.2020
Odpověď  Doporučuji si projít tohle : http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=114&idtop=213699

Moje nádrž "lidovka" - http://www.veteranforum.cz/photos/2012/0329022001358946980.jpg

3/1954 - nové stroje - http://www.veteranforum.cz/photos/2012/0307817001359016890.jpg    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2020
Odpověď  chtěl bych se zde ještě zeptat, zdali mi to s touto lidovou nádrží projde veteránskou testací?    [Libor]   15.01.2020
Zobrazeno 10 z celkem 66 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák)    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (66) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Sraz JAWA 500 OHC


 Téma věnované srazům JAWA 500 OHC, novinky, diskuze.    [DrahonovskyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 676 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Milane, taky bych sel nahodou kolem 😃, ale asi nebudu mit na cem, tak doufam, ze se letos zavis (zastavite i ve vice lidech), jak jsme to planovsli 25.12. po telefonu ;-). M.    [500ohc]   18.01.2020
Odpověď  Míro,kamaráde, no jistě. Bez tebe bych si to nedovedl ani představit. Už se moc těším.    [Milan(OHC)]   18.01.2020
Odpověď  Milane můžu jít taky náhodou kolem?    [Mira]   17.01.2020
Odpověď  To si vůbec nepamatuji Milane ale věřím Ti :-))))    [jwm]   17.01.2020
Odpověď  :-))    [ED250]   17.01.2020
Odpověď  Hele Oldo, u vás je to takové vymakanější, ale my tam máme něco nebo respektive tolik, co je na úrovni pojízdné palírny. To pak může Martin přijít klidně i s bráchou a nevznikne problém nedostatku. Musíš uznat, že v tom jsme lepší.    [Milan(OHC)]   17.01.2020
Odpověď  Josefe fajn, připomeň se předem. Martine, na návštěvu musíš ale přijít k nám, Milan tam má stanoviště s týlovým zabezpečením všeho co mu chutná?:-)))    [jwm]   17.01.2020
Odpověď  Milane, přijdu na návštěvu.. :-)    [ED250]   17.01.2020
Odpověď  Tak "Pospa klub" je také přihlášený a ubytování jsem zajistil vedle Oldy - doufám, že se snesem.    [Milan(OHC)] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.01.2020
Odpověď  Ahoj oldo jasan tu kuželku diky    [Josef Pacal]   15.01.2020
Zobrazeno 10 z celkem 676 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (676) 
Zodpovězené téma  Cau,
Poradi me nekdo jak postelovat karburator na 350/362?mam tam 2926/17b namisto 2772 sbdm...vse mam nastaveny dle Dockala...trysky..trysku volnobehu apod.ale presto me to prijde nejaky divny...za studena motor sotva bezi...kdyz se ohreje tak docela dobry ale pak zacne strilet do karburatoru...
Nemam tam klasicky filtrbox,ale vrapovou hadici s framem...nemuze byt problem prave v tomhle? Diky vsem za rady    [Calif]   07.12.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zdravím, mohl bych poprosit Pana Petan69, jestli by vyfotil i horni záves uchyceni lyzarskeho pásku? Dekuju.    [jaro639] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.01.2020
Odpověď  To už se tu někde řešilo, filtr.vložka Fiat 600, karbec jak píšete,hlavy s jiným číslem odlitku, těsnění pod válec 0,4, pod hlavu 0,4 -0,5, mělo by být i jiné časování - tedy o 1mm zvýšený výfuk.kanál, krátké - 15cm píšťaly a přepážky v tlumičích výfuku poskládané 3 vzadu, 1 vepředu s širším průměrem (normálně - jak to dělá Hadrava jsou všechny 4 v zadní části). To je USA verze.    [genx] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.01.2020
Odpověď  No.. pro USA trh, tzn. vyšší výkon - byly určené hlavy s vyšší kompresí. Číslo odlitku si už nepamatuju, pohledej ve starších příspěvcích. Pokud tam máš evropské hlavy s menší kompresí, otevřený filtr nebude pro chod motoru, resp. naladění to pravé.    [Jarek]   12.12.2019
Odpověď  Hele ja ho kupoval normalne v cechach...nedokazu posoudit...dole pod nadrzi bylo jmeno nevo jak Van der gra....takze to bylo asi holandsko....jinak tam byli klasicky veci pro evr trh...jak poznam rozdil na motoru? Tam vim,ze byl rozdil ve vykonu,ale nevim jak to poznat    [Calif]   11.12.2019
Odpověď  Je to původní calif z USA? Ten měl jiné hlavy - menší spalovák..    [Jarek]   10.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  2926 je správně, (2924 je pro sací otvor 24mm).
Hlavní tryska až 118 a volnoběžná je 50.
Mělo by to fungovat s hadicí ze splachovače záchodu a filtrem z Fiata,
Některý starý karburátory na pohled bez poškození se mi taky nepodařilo nastavit a to byly natryskovaný jako fungující. Zkusil bych jiný 2926, pokud bych si byl jistý, že to nesaje někde falešný vzduch, svíčky, předstih a kondenzátory jsou v pořádku

tady chytrá tabulka http://jawarmaniak.wz.cz/technika/karburatory.html    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.12.2019
Odpověď  Omlouvám se, patří tam 2926SBDM 2772 u 00 - hl. tryska 120/ u 02 - hl. tryska 102.
2774 u 00 - hl. tryska 90 / u 02 - hl. tryska 118
ale fitrbox je zásadní věc. Čím více vzduchu, tím víc je ochuzená směs. Pokud je tam jiný filtr chce to "poštelovat" karburátor k daným podmínkám.    [J]   07.12.2019
Odpověď  Patří tam 2924SBDM, nebo 2776. Spíš bych chybu viděl ve fitrboxu. Karburátory byly dělané na daný filtr.    [J]   07.12.2019
  Exportní typy československých motocyků    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

MOTOR PAŘEZ 550 LITÝ DO PÍSKU


 Zdravím,nemáte někdo foto víka spojky motoru 550 co byly první lité do písku?Mám motor,ten je jasný, víko je tam sice také ale,jen si nejsem jistý zda je to,to správné ,nebo už novější.Lišili se třeba vnitřně? Rada že to poznám podle struktury je na nic ,víko je pro škodu silně vyleštěné a to i zevnitř,Byl bych rád viděl foto hlavně vnitřní stranu víka.Díky.    [dido] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady je    [PS]   18.01.2020
  Malé motocykly Jawa 50 a ostatní padesát    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 175 Villiers zapalování


 Dobrý den,
skládám motor z Jawy Villiers, který se ke mě dostal již rozebraný. Nevím jakým způsobem je připevněna deska statoru zapalování ke skříni motoru. U Speciálky si vzpomínám, ze toto bylo vyřešeno třemi šrouby ve středu desky. Tady ale nejsou díry pro šrouby ani v desce, ani v pravém karteru. Deska jde nasunout na pravé pouzdro klikové hřídele, ale nikde nevidím, jak byla zajištěna proti pootočení.
Věděl by někdo? Děkuji    [Knoxville634] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.04.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Byla tam taková plechová příchytka ke šroubu, který drží motor v rámu.    [Mik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.01.2020
Odpověď  Mám stejný problém může někdo prosím poradit?    [Vladan Žůrek]   18.01.2020
Odpověď  To se toho za 20 dnů dozvěděl :-(. Kde jsou všichni odborníci, když někdo položí konkrétní dotaz?
¨Zapalování není anglické, ale starší typ Jawáckého.    [erik zubek]   28.04.2018
Odpověď  pokud mate karter bez děr na šrouby, tak to bude podle mě ještě na starší typ zapalovaní anglického-ten měl jeden šroub z boku odlitku myslím    [hopik honza]   28.04.2018
Odpověď  dobry večer.tiež mam ten isty problem ako vy,ak by ste to vedel dajte vediet pripadne kto vie poradit.vdaka    [robert]   26.04.2018
Odpověď  Nemáš naopak stojan?    [lipcaa]   26.04.2018
  Předválečné motocykly Jawa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Chromovani Koprivnice Tatra Galvanko


 Tak jsem si nechal nachromovat v Koprivnici veci na me Bcko a byl jsem mile prekvapen hlavne cenou. Bo kdyz jsem tam chtel nachromovat nadrz tak chteli 8500.- coz je garda. Za veci viz foto i s lestenim pouhych 900kc ;)    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  jak to dopadlo v kopřivnici? Musí se díly nějak připravovat nebo to posílaš tak jak je sundáš z motorky?    [david]   18.01.2020
Odpověď  Ahoj. Díky za příspěvek i následné reakce. Po delší době hledám, kde nachromovat přední světlo na Stadion S11 a pošlu to do Kopřvnice. Zítra tam musím zavolat a domluvit podrobnosti :o)    [Marconi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.01.2020
Odpověď  robmaister: taková prosba se mine účinkem, sklopnou startovačku ČZ 125B/T lze sehnat obtížně(snadněji jde sehnat pevná) a i nabídka výměnou za nově nachromovanou sklopku z Céčka asi nebude dost.
Inzeráty ale dávat na inzerci v motomagazínu nebo i-veterán.    [Martin Štindl]   01.03.2015
Odpověď  Tak tedy prosim tady veteranisty jestli nemaji start paku z B za vymenu za mou co tu mam na fotu nove zrenovovanou a peknou dekuji    [Rob]   01.03.2015
Odpověď  Kdyz kouknu o par radku nize tak jsem si nevsiml ze bych psal neco o tom ze by jsi neco zleho napsal ty o me ;) ja napsal svou zkusenost a ty tvoji a mas ji vetsi ja to uznavam nic vic nic min. Co se tyce te paky dekuji za upozorneni ze to neni origo. A laik jsem a o studovani mas pravdu clovek by se mel predem seznamit s dannym problemem a pak cinit ;)    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2015
Odpověď  To o těch reakcích píšeš o mě? Copak jsem proti tobě někde napsal něco špatného? Pouze píšu o kopřivnici to, co mám zkušenost já. Mám známého, co tam dělá, tak to vidím trochu objektivněji.. A že jsem tě upozornil na chybné použití páky? Proti renovaci nic nemám, ale než nadšeně začneš něco renovovat, tak by sis měl v prvním kroku něco o daném motocyklu nastudovat. Není nic horšího, než člověk, které o svém stroji nic neví. Teď to neber na sebe, píšu všeobecně. Ber to jako radu do budoucna. Už to, žes přiznal, že sis myslel, že Béčka byly i v lidových provedeních znamená to, že by sis měl danou problematiku nastudovat z kvalitních zdrojů a ne jen hledat fotky více, či méně zdařile provedených renovací.

Nerez spojovák není dobrá volba. Nejen, že k tomu nepatří, ale taky není dobré dávat nerez matce na nerez šrouby. Kousne se to.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.02.2015
Odpověď  Presne tak i ten spojovaci material mam take komplet nerez ;) ale jo kazda rada dobra poskladam to tam i s nepuvodnima dilama a jak se nekde naskytne origo na Bcko koupim vymenim a nepuvodni prodam. Akorat az za 14 dni budu skladat tak mam strach sem dat fota bo nekteri reaguji jak Byk na cervenou barvu a pritom bychom se mohli radovat ze se dochoval a zrenovoval dalsi kousek historie ;))))))))    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2015
Odpověď  Já mám tuhle Céčkovou na Téčku taky, stejně tak mám i nachromované excentry + nerezový spojovací materiál, nachromovaná osa předního kola atd... ;-) moje druhá renovace bez dostatku informací a také spoléhání na rady samozvaných "expertů".    [Martin Štindl]   28.02.2015
Odpověď  Koukal jsem na google a mas pravdu start paka je z Ccka ;(    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Starpáka je najisto sklopná montovaná na Céčka od roku 1951, právě tato většinou nahrazovala původní sklopnou popř. pevnou startpáku na starších strojích, zatím nejlépe zachovalá ČZ 125B je zdokumentována tady:
http://www.motomagazin.cz/index.php?action=cz125t& amp;menu=14&pos=cz125b1947
Napínáky opravdu nebyly s výroby v chromu - zpravidla jsou černěné.    [Martin Štindl]   28.02.2015
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly ČZ 125/150    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

jawa pérák 46 po renovaci,snad to není špatný?


 tak jsem dokončil svojí renovaci 250 ,a dneska jsem se chtěl jet projet,a ejhle.do motoru jsem si koupil dva replikový díly,a oba dva byli špatný,nejdřív to byla hřídel řazený,a když jsem jí namontoval,tak jsem zjistil ,že díry na kolíčky jsou vyvrtaný tak cca o čtvrt díry jinde,takže při řazení ,mi páčka automatu vyskočila nad vačku řazení,takže rozebrat,vyvařit ,vyvrtat správně.no a dneska ,když jsem to složil,že se projedu,tak jsem zjistil,že nevystavuje spojka,po celodením hledáním příčiny,jsem zjistil,že replikový díl,co jsem si dovolil koupit,tak je špatný.jednalo se o to kluzný pouzdrou co se nasune na hřídel a nato se pak zasune spojkový koš,to pouzdro bylo o 1mmkratší než original,a tím pádem ,kdysž jsem dotáhnul unašeč spojky,tak to bylo natvrdo utáhnutý k spojkovýmu koši?tak snad zítra se projedeu.to jsou všechny repliky tak špatné?? jinak si dovolím dát sem pér fotek na ukázku,jestlis emi to povede,a video péráka komouše co jsem se nechal ukecat sousedem,at mu to udělám,když viděl ,že si dělám sobě renovaci.jinak musím říct,že mě to fakt bavilo,renovace péráka,když je to hotové,je to krásnej pohled na motorku. http://www.youtube.com/watch?v=ru6LNW50T9M    [romansixtaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.11.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 38 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Někde jsem to viděl. údajně se jenom řešilo uložení vačky. Jinak se s rotorem nemuselo dělat nic.    [fikuscz]   18.01.2020
Odpověď  Snad se najde někdo, kdo to umí převinout? Potom vzít normální velkej rotor, ubrat pár plechů,a převinout?
Jenom nápad....... Budu řešit stejný problém, ulovil jsem stator, ale rotor není.    [Monty]   18.01.2020
Odpověď  Ahoj nevíte z čeho by se dal použít rotor na čtyřpolové dynamo někde jsem četl, že by to šlo upravit z DKW (jaký typ) nevíte co to obnáší?    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2020
Odpověď  dobry den, mohl bych se zeptat, vyfukova kolena jsou odlisneho vyrobce? jake jsou prosim na te 46ce? diky    [Jirka123]   12.01.2014
Odpověď  Nádhera,radost pohledět,pérák je prostě nej motorka.at slouží.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.01.2014
Odpověď  mazničky jsou správně, prošla mi rukama už hromada péráků. A u zbrojovek , fjček v ve věrohodných původních stavech jsou často vidět mosazné mazničky. Ale ty plechové páčky na FJ / zbrojovku původně určitě nepatří, ty patří na část posledních péráků s "kolečkem - na komunisty". Těch plechových je totiž suverénně nejméně a tak se z toho hlavně dříve stal výborný prodejní artikl s tvrzením, že se jedná o vzácné FJ páčky. Dnes už se naštěstí tyto páčky vyrábí i za pár korun v replice, tak už z toho taková senzace dělat nejde. Bohužel se to už dříve natolik rozšířilo, že dnes je hromada renovaných FJček s plechovýma páčkama. :(    [Honza]   12.01.2014
Odpověď  ještě přidám video,jak si blafe na volnoběh.
http://www.youtube.com/watch?v=w6SHtaFTJng    [romansixta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.01.2014
Odpověď  sedadla jsou šitá ve Zlíně u firmy tuším RKK,nebo tak nějak ,je tady na tu firmu někde doporučení.mohu jen doporučit,jednání a rychlost a kvalita jsou super.    [roman sixta]   12.01.2014
Odpověď  Zdarec.Chci se jen zeptat,jestli tenhle odstín kůže na sedadlech máš doma,nebo jsi koupil celé sedadla?    [HappyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.01.2014
Odpověď  motor není stříbřenka,ale pouze opískovan balatinou.Jinak co se týče detailů,tak jsem absolutní amatér ohledně Péráků,takže jsem čerpal drtivé info o detailech a podob tady na forum nebo u fikuse(za to mu patří moje poděkování),ale co se týče páček na řídítka a mazniček,co tam opravdu na jaký rok výroby patří,je tak velká nejednota v názorech,že by to tu vydalo na knížku,takže jsem se rozhodnul tak nějak podle toho,co se mi líbilo.Snad to nikoho neurazí.    [romansixta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.01.2014
Zobrazeno 10 z celkem 38 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák)    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (38) 
Zodpovězené téma  

plavání velorexu


 Zdravím. Objevil se mi problém na velorexu, při vyšší rychlosti " honím " hadráka od strany ke straně. Poradí někdo, kde může být problém ? Díky    [Petr]   09.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Petr píše že mu plave, ne že to má nabouraný a táhne na stranu, to je rozdíl. Že to neumíš vyrovnat aby to jelo rovně je už bohužel tvoje věc...    [Tonda]   18.01.2020
Odpověď  protože už 15 let jezdím ve velorexu, kterej je nabouranej a byl kdysi špatně svařenej po havarii, takže mě sice neplave, ale zatáčí hodně doleva. i když mám sbíhavost Ok a zadní kolo uprostřed mezi předníma    [HonzaBK]   17.01.2020
Odpověď  Ještě že tě tady máme a můžeš mě zavčas opravit.    [Tonda]   16.01.2020
Odpověď  nebo nabouranej rám kdysi a špatně svařenej, Ložisko v rozetě na to vliv vůbec nemá, jen v kolech.    [HonzaBK]   16.01.2020
Odpověď  Špatná sbíhavost na předních kolech ( 2-5 mm se mají dbíhat)
Nebo zadní kolo není v ose jízdy ( jde změřit dlouhými laťkami kdy je dáš s rovinou zadního kola, a změříš rozníl mezi předními koly) poslední varianta je špatné ložiško v zadním kole, případné i rozetě.    [Tonda]   16.01.2020
  Lidová vozítka, vozítka Velorex    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Pérák 250. Koncové dvojčíslí není rok výroby, ale Modelový rok


 Pérák 250, Hledá se nejvyšší v.číslo dochovaného motoru s dlouhým žebrem u karburátoru, zda nový motor odpovídá i změně víka na dva nýty od č. 11-7390-52
Pro zpřesnění definování "modelů" Janeček/Zbrojovka/Komunista do připravované knihy JAWA hledáme nejvyšší a nejnižší v. čísla motocyklů s autentickým znakem na nádržích Jawa/FJ, Jawa/Z, Jawa/O
U 350 ccm Ogar, Jawa/Z a Jawa/O

Pokud sem nechcete dávat celá v.č., tak aspoň bez posledního dvojčíslí, celé č. pak třeba na můj mail libor.marcik@volny.cz

Shodně jako jsem uvedl v tabulce u 500OHC, i motocykly 250/350 dostaly od 1.7.1951 nové číselné značení začínající vždy od poloviny roku č. 1 a končící za pomlčkou dvoučíslím udávajícím Modelový rok - rok následující! Tedy vždy půl roku se toto číslo neshodovalo s rokem skutečné výroby.
Bylo jistě kuriozní, když si někdo šel v říjnu roku 1951 zaregistrovat motocykl a vepsali mu tam, že bude teprve v roce 1952 vyroben...
Libor Marčík.    [Libor]   02.08.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 48 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  do kdy se vyráběly 350tky, mám motor s označením 56- že by i v tomto roce? přijde mi to jako dost vysoké číslo    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Fotka motora..    [Tommib] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nazdar. Mám motor so 7 rebrami a je tam rok výroby 53, je to možné?    [Tommib] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2019
Odpověď  To je náhradní motor z mototechny označený písmenem N. Klidně se mohl v tom roce koupit a dát do motorky.    [fikuscz]   29.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto    [Marian ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Natrafil som na takýto perácky motor.Bohužiaľ mám iba motor.Modelový rok 56 a predsa sa už robili kyvačky?    [Marian ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.09.2019
Odpověď  Zdravím mám výrobné číslo 7400 s dlhým rebrom,v Tp 3.3.1952
Prepinac prvý typ,zadný blatník bez vzpery,ako nový predany vo svajciarsku a je tu dodnes no čoskoro pojde do svojho rodiska.    [Ján Čurilla Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde    [libor]   13.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dalším číslem s dlouhým žebrem je 11-07685-52, pravda poslední dvoučíslí trochu ledabyle ražený...    [Libor]   13.09.2019
Odpověď  Stejně zachovalýho má kamoš v garáži- rok 1947. POkud si dojedeš do Brna, není problém ofotit a prozkoumat.    [Monty]   11.09.2019
Zobrazeno 10 z celkem 48 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák)    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (48) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Stříbrná barva na válec


 Ahoj můžete mi poradit značku stříbrné barvy na válec péráka, nějakou, kterou máte odzkoušenou, že drží a je barevně stálá. Bude lepší použít v plechovce nebo sprej? Aby se barva dostala mezi žebra. Dík    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.12.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 36 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  250tka má sice jinou, ale hodila by se mi i dvěstepadesátková mám na svém motoru 250 v katastrofálním stavu, je na tebe nějaký kontakt?    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2020
Odpověď  pokud je stejna jako na 250-tku tak bych mel. V 90letech, kdyz jeste fabriky fungovali v "komancskym rezimu" mi jich kamos udelal par do zasoby. S perakama jsem z trucu seknul jiz pred lety, ale ty hridele vim se jeste na pude valej. Jsou i zakaleny.    [takysportkar]   08.01.2020
Odpověď  nechci nekomu delat reklamu ale motoantik tusim prodava jeste puvodni dily s replikama skusenosti nemam    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.01.2020
Odpověď  ještě dotaz od koho koupit startovací hřídel na 350tku péráka?, mám i mizernou start páku tu asi nikdo neopraví? v minulosti se tu řešili problémy s nepasující pákou na hřídel    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.01.2020
Odpověď  Citace: "... ale pokud ji dovymezite tak muzete papir vynechat"

... tak ono je to právě naopak. Čím silnější papír, tím víc se musí logicky vymezovat.    [.]   03.01.2020
Odpověď  Aby ses néééééééposr-l. Když ten přebytek co vyleze otřeš tak tam zůstane slabá červená čárka která se zašpiní a v tom spoji si ji nikdo ani nevšimne.    [.]   03.01.2020
Odpověď  néééé, červený néééé, není nic horšího, než když je na motoru vidět červený silikon! :)    [fikuscz]   03.01.2020
Odpověď  mám červený s názvem Gasket je do 300 stupňů, ale jestli odolá benzinu nevím    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.01.2020
Odpověď  tam kde podle vyrobce patri papirove tesneni ho davam kvuli spravne vymezene prevodovce ale pokud ji dovymezite tak muzete papir vynechat
takze myslim ze perak ho tam ma mit tak ho davam na panelku uz papir nedavam a nikdy sem stim problem nemel jen pozor silikonu staci jen tenka vrstvicka aby zbytky neucpaly mazaci kanalky k klice. a pouzit silikon ktery odolava benzinu ne jen oleji.    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.01.2020
Odpověď  Do středu motoru jsem papír nikdy nedával. Vůle hřídele v převodovce je akorát. Hermetik oproti silikonu stojí za pendrek, těsní 2 roky, potom ztvrdne, popraská a može se to dělat znovu. Výhoda hermetiku je snad kombinace tepelné odolnosti a tvrdosti, takže se hodí případně mezi hlavu a válec. Tam vydrží. Za prvé: těsní na velké ploše a za druhé: případné praskliny dotěsní karbon.    [donkomposto]   03.01.2020
Zobrazeno 10 z celkem 36 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák)    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (36) 
Zodpovězené téma  

Lozisko na kliku


 Zdravim ,povedlo se mi sehnat lozisko na kliku puvodni ulozenku ale ma broznovou klec. Bude to vadit ?

Dekuju    [Vinkovic]   21.11.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 21 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ja mam na pravé strane 6305C3 koyo leva strana NJ305P63 ČSSR uloženka, stejne záleží na presahu oceľového uložení v jaké presnosti je udelane... Videl sem motor kde bylo 6305C3 a kousalo se takovy presah že po nalisovani zmrštilo ložisko, sem si myslel ze je špatné ložisko vylisoval sem ho a šlo krásne,nahral sem blok dal nové a po schladnuti bloku presne to samé... Ocelové pouzdro bylo až moc tesne,po výmene oceľového pouzdra a nalisovani nového ložiská.za tepla aj za studena točí jak má.pravdepodobne nekdo delil nové a udelal tam veľký presah    [Lotr ]   17.01.2020
Odpověď  Abych pravdu řekl, tímto jsem si hlavu nezatěžoval, protože zdroj byla většinou fabrická údržba, ale myslím si, že když půjdeš koupit toto ložisko, tak C3 je standard. Já má třeba na pravé straně 6305 C4. Je to INA a prodali mně je za cenu ZVL, protože byly pro někoho na objednávku a ten si je pak nevyzvedl.    [Milan(OHC)]   17.01.2020
Odpověď  Milane ohc, diky ještě sem chtěl s jakou vůli normalni nebo C3 nekde sem tu vyčetl že stači normalni Diky    [milda]   16.01.2020
Odpověď  Dej tam NJ. Je tomu již mnoho let, když jsem v podstatě s OHC začínal, se mně u ložiska NU posunul vnitřní kroužek(malý přesah) a zakousl se do pouzdra. Výsledkem bylo vytržení pouzdra z karteru a poškození čepu klikovky. Oprava byla dost náročná.    [Milan(OHC)]   16.01.2020
Odpověď  Zdarvim, po rozpuleni motoru je na klice lozisko NU 305 nebo NJ 305 ja tam mam ložisko NU 305 ale vnitrni kroužek ložiska je NJ305 Tak nevim psano je NU305 mužete mě poradit nebo je to jedno ktere tam bude Diky    [milda]   15.01.2020
Odpověď  Ne,ale zápich a ostatní míry jsem jednoduše odečítal podle tloušťky nového ložiska.Žádnou vědu v tom nehledej,podstatné je,že to jde.Potom je to už jenom o práci.    [kuba]   14.12.2016
Odpověď  Dobrá informace, díky. Náhodou jsi si ty rozměry upravených dílů nepoznamenal, co?    [fikuscz]   14.12.2016
Odpověď  Určitě se to tam vejde,protože na to jezdím.Mám na tom na svoji 01 naježděno 3 sezony a cca 6000 km.Zápich jsem po vzoru originálu dodělal,jenom se musí upravit prachovka a ten vymezovací kroužek.Rozeta potom nemá tendenci se naklápět jako na jednořadém ložisku.    [kuba]   14.12.2016
Odpověď  Kdo vi, jestli to nebude jenom chyba při psaní popisku v katalogu. Nebo tu rozetu s dvouřadým ložiskem někdo má?    [fikuscz]   14.12.2016
Odpověď  Podle mych zkusenost se tam dvourade nevejde. Dosud se mi kdesi vali, pamatuju jen ze se spatne shanelo a bylo dost drahe.    [JzK]   14.12.2016
Zobrazeno 10 z celkem 21 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (21) 
Zodpovězené téma  

rozborka a čištění hlavy


 Zdravim, chystám se poslat hlavu na generálku ale rád bych jí před tím zevnitř vyčistil. Nemá někdo recept jak to udělat nejsnadněji? Pokud bych to chtěl poslat na chemické čištění musel bych demontovat vačku a hřídelky vahadel, mohl by někdo poradit s demontáží? Doufám že jsem to nepřehlídl už v probíraném tématu.Dík    [zendrich]   07.09.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Uložení p7/D8 je tzv. zemědělská vůle. Z vysoka bych se vykálel na nějaký broušení tvrdochromu. Pokud stávající oska není šišatá a sedí ve svém uložení, stačí maximálně vyfutrovat vahadlo a přestružit na potřebnou vůli. Stavitelným výstružníkem nebo lépe rozpínacím. Jiné způsoby jsou vyhazování peněz.    [Milan z Brna]   17.01.2020
Odpověď  Já bych Ti ty hřídelky doručil a pak nechám na Tobě, jaké budou časové a kapacitní možnosti. Prostě až to bude, tak to bude. Jak jsem psal, řeším asi 1000 + 1 problém s motorem, takže to zase tak nehoří. Spíše jde o to, že něco bude už vyřešeno. Já Ti když tak zavolám, pošleš-li číslo. Můj telefon je 602 258872. A díky ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2020
Odpověď  Jasně,komplet, jedna sada navíc žádný problém. Kdyžtak napiš a dohodneme se jak na to spěcháš.    [jwm]   17.01.2020
Odpověď  Když jsou vymačkaná pouzdra ve vahadlech, je vymačkané i uložení čepů ve vahadlové skříni.Změříš v kraji průměr starého čepu a přidáš 0.02-0.03 mm a je to vždy OK.    [jwm]   17.01.2020
Odpověď  Jééé, moc děkuju:-)) A ty bys dokázal zajistit i ten tvrdochrom? A pak to dobroušení na průměr těch 12,02 mm? Já bych Ti to všechno osobně přivezl, abychom se i poznali, jestli by Ti to nevadilo ....    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2020
Odpověď  I v tom Ti mohu pomoci ale není to hned, kamarád brusič má i jinou práci, než ty zatracený půllitry..    [jwm]   17.01.2020
Odpověď  Neporadíš prosím, kde by to udělali??? Já se nikdy ničemu takovému nevěnoval, proto teď nevím. Když by se osičky nachromovaly na průměr 12,02mm, neměl by být problém je natlačit do vahadlovky, větší průměr by asi dělal problém, co myslíš?? Ty moje osičky ale nemají vnitřní závit M8, kdoví, kdo je dělal. Vyříznout ten závit závitníkem jsem nezkoušel, je to dost tvrdý materiál. A proto nejdou vytáhnout přípravkem a musím je vyklepávat, což není dobré. Navíc ty ségrovky ve vahadlovce mají ulomená očka (možná právě kvůli tomu vytloukání), musím nějak pořešit jejich vyndání a nepoškodit při tom otvor a zápich.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2020
Odpověď  Milane z Plzně, nové hřídelky je zbytečné vyrábět, stačí staré podbrousit a dát tvrdochrom a pak s přídavkem, podle potřeby, obvykle + 0,02- 0,03 mm na čisto přebrousit.Stará bronzová pouzdra jsou vytemovaná, zhutněná, ty stačí lehce prostružit a nechat být.Když dáš nová bronzová pouzdra do vahadel a nové čepy, tak po 50 km jsou tam opět vůle, jak se bronz vymačká.Toť má rada.    [jwm]   17.01.2020
Odpověď  Díky za informace. Já dnes mluvil s panem Šátkem a příští týden za ním jedu. Pro mě je nemožné si sám vystružovat poudra a přebrušovat vahadlové osičky, já ty možnosti nemám. Zřejmě by mi to u nich udělali, možná i vyrobili nové osičky a pouzdra a spasovali to do sebe se správnou tolerancí. Namontovat to pak zpět do vahadlovky jsem již schopen. Ale díky ....    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.01.2020
Odpověď  Z těch fotek to není úplně vidět, ale nevypadá to nějak špatně. Stačilo by jen přeleštit včetně vačky. Pokud se týká motoren, tak v takových funkčně důležitých dílech bych se mu zdaleka vyhnul. On ten díl vypadá neškodně, ale na výrobu je to celkem "špek",musí na to být přípravky. Málokdo také ví, že není symetrický.
Pokud se jedná o ten čep a pouzdro vahadla, tak tam není z fotky nic poznat jak je to udělané. Jinak uložení tohoto uzlu je výkresově - čep 12p7 a pouzdro 12D8(najdi si to v tabulkách). Těch 12D8 je po zalisování pouzdra do vahadla. Takový výstružník(pokud to nebudeš mrvit stavitelným) normálně neseženeš resp. můžeš si ho nechat udělat u specializované firmy,ale je to "paleta".Já to řešil přebroušením standardního ručního(delší vedení) výstružníku 13H7.    [Milan(OHC)] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.01.2020
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (20) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Tipy z inzerce


 Pojďme diskutovat nad motocykly, které jsou aktuálně nabízeny v inzercích.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.02.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 818 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ale,co je největší průser, má uřezanou horní kapotu za zpětnými zrcátky.    [Babka]   17.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Legendární GSX-R 1100 z roku 1990. Jenže má pro našince asi moc najeto. A nemá originální výfuky. Chudák motorka. V Německu by už byla prodaná.

https://www.motoinzerce.cz/motorky/suzuki/1057210-gsx-r-1100.html    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  17.01.2020
Odpověď  https://www.motoinzerce.cz/motorky/yamaha/1058886-xt-500.html
Taky hezké i když cena je už ta reálná ale kopit si to v situaci že třeba šetřím na čz enduro tak mám za polovic ceny něco co má šarm a funguje .    [honďas]   17.01.2020
Odpověď  No jak píšu často, kdo chce tak dnes má možnost koupit krásný kus techniky v dokonalém stavu za pár korun.    [honďas]   17.01.2020
Odpověď  Osobně se mi XJ 900 vždycky líbila a líbí, a taky i technicky. Dost nechápu proč tolik lidí touží po Hondě boldorce, přitom stejně krásný XJ má i jiné přidané hodnoty, např. kardan. Kdysi jsem měl možnost jezdit na obou a Honda byla nedotáčivá, a jestli se dobře pamatuji tak Yamaha padala do zatáček sama.
Kdo uvažuje o stroji tohoto kalibru tak ty níže uvedené tři nabídky v inzerci vypadají za ty prachy luxusně. A abyste se nedivily, je docela možné že za pár měsíců stoupnou na ceně a v nabídce zbudou jen drahý jebky. Historická zkušenost.    [tusakvlastaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ok s tím lze souhlasit. Ale nejlepší je asi začít vždy každý u sebe. Já to tak mám.

Apropo : Co stroj jako je tento, tedy XJ900. Mně se to moc líbí a cena je dosti,...dobrá, řekněme. Líbí se mě ty starší 1986-1988...

1 - https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=289458042

2 - https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=284926724

3 - https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=291850511    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.01.2020
Odpověď  Díky za reakci. Já to ale myslel trochu jinak. A to asi tak, že český mladík musí mít velkou káru, která je pro něj zcela zbytečná. Když má ve dvaceti Passata, tak jaké auto si bude chtít koupit až bude mít rodinu? Německý mladík, který by si mohl koupit Passata nového, nebo jen málo jetého, si ho nekoupí, ale koupí si auto malé. Protože je jinak vychován, žije v jiném prostředí, v jiném žebříčku hodnot. Zná pravou hodnotu věcí.
Pokud si necháme vnutit, třeba výchovou či okolím, že je dobré obklopit se tunami čínského a podobného šmejdu, nezdravými potravinami a špinavým prostředím, na místo toho, abychom měli všeho méně, ale kvalitního, tak nikdy západní svět nedoženeme. Možná nebude ani třeba, protože západní svět se pomalu začal přibližovat nám. To je třeba poznat na stavu jejich aut a motorek, kdy jako náhradní díly používají čím dál tím horší šmejdy na místo dílů originálních.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.01.2020
Odpověď  JB - trošičku si protiřečíte,....sice se Vám nelíbí konzum (nic proti také souhlasím), nicméně další příklad z německa, ten s tím Passaten/Hondou je dokonalý příklad právě toho konzumu (na straně němce) :D
Konzumu tedy rozumím jakoby povrchnímu nakoupování čehokoliv nového, in a stylového a podobně nejlépe v hepermegamarketech...
Protože on ten Passat odveze stejně jako ta Honda.
Potom můžeme samo filozofovat nad tím jestli je u passata drahý servis a díly, jak se kazí honda a kolik je do čeho investice,.... Ale jsem tu šrotaři, čili spíše sem na straně toho Passata :D
(mám Favorita a Mondeo 1,8TD 98)díly beru z kovošrotu za 10kč/kilo. A jezdím hodně.

Peace!    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.01.2020
Odpověď  https://www.motorkari.cz/motobazar/motorky/honda/honda-cbr-600f/honda-cbr-600f-1440004.html sice to není klasika a dříve jsme tomu říkali plasťák ale dnes mě to hondně láká a je to zadarmo. Pro nás šrotaře je nyní zlatá doba.    [honďas]   15.01.2020
Odpověď  Doba se opravdu změnila a hlavně se změnilo myšlení českého člověka - bohužel směrem k povrchnímu konzumu - jako-by po vzoru čínských soudruhů, kteří jsou umlčeni konzumem.
Proč si kupovat starou kultovní motorku se všemi jejími chybami, když si můžu koupit staře vypadající moderní, na kterou mám záruku? Je to to samé, jako proč si nalít víno do broušené sklenice z olovnatého křišťálu, když mohu použít skleničko za 10 Korun z Ikey?!
Rozdíl mezi Čechy, potažmo lidmi z chudé části světa, a Němci, například, pozoruji u kolegů z firmy. Zatímco český kolega si na Ukrajině užívá levných cigaret ukrajinské kvality, německý kolega by tyto cigarety do úst nikdy nedal a přiváží si na Ukrajinu své kvalitní z Německa, i když asi 10x dražší. Nebo. Český mladík aby byl in musí jezdit v Passatu, byť má najeto 300000 km a veškeré součásti jsou na pomezí životnosti, tak německý mladík jde a koupí si malou, ale novou Hondu Civic.
Až jednou procitneme, tak bude na vše pozdě. Je možné, že neprocitneme, ale naopak se našemu myšlení přiblíží právě ti Němci. Vše tomu zatím nasvědčuje.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.01.2020
Zobrazeno 10 z celkem 818 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Japonské klasické motocykly    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (818) 
Zodpovězené téma  

Dá se v této době sehnat ještě úplně nový, původní díl do motoru Jawa 500 OHC?


 Pochlubte se, co se Vám povedlo:-)))    [jwm]   04.03.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 89 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Milane z Plzně, pak mi tedy před Rovenskem napiš: jawamuzeum zavináč seznam.cz.    [jwm]   17.01.2020
Odpověď  Tak to mi spadl kámen ze srdce :-) Zmátlo mi to, že jakoby v původním kulatém otvoru je malé zahloubení, aby nebyla ostrá hrana otvoru. A v té oválné části to sražení hrany není, takže na první pohled to vypadá, že to vymačkal šroub. Mám ty kolečka dvě, je fakt, že obě jsou stejně "vymačkané", tak to asi tak má být. Děkuju za info.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2020
Odpověď  Pokud myslíme to samé, tak otvory nejsou vymačkané, ale jsou vyfrézované kvůli přesnějšímu nastavení rozvodů.    [Jirka]   17.01.2020
Odpověď  Ty oválné otvory jsou OK!!!, protože slouží pro jemnější nastavení rozvodu.    [Milan(OHC)]   17.01.2020
Odpověď  A ještě bych se zeptal prosím .... Horní kuželové kolo vačkové hřídele má čtyři otvory na šrouby M6. Já mám ty otvory hodně oválné, jsou vymačkané. Kuželové kolo je originál, má na sobě malý znak JAWA. Dá se to třeba opravit (zavařit, znovu vyvrtat) ????. Nebo je to na vyhození? Zuby jsou zdá se v perfektním stavu ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2020
Odpověď  Ahoj jwm, to by stačilo, bez problémů. Já to mám stejně celé rozebrané, je na tom spousta práce, trochu tápu... Teď řeším vahadla a osičky, pak to budou ventily, pak opravit kartery, kliku atd atd. Víš, důležité je, že ty podložky budou, tím si odškrtnu další položku :-)) Já teď vyrábím stahováky, přípravky, sháním informace. Trávím večery v garáži, někdy skřípu zuby, co ten předchozí majitel s tím provedl a tak. Já do Rovenska pak vezmu ty polotovary podložek, alespoň něčím přispěju .... Zatím díky moc. Milan.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2020
Odpověď  Ahoj Milane z Plzně, není problém mám jich dosti ale nechce se mi to posílat, jak na to spěcháš? Stačí, když Ti to vezmu do Rovenska?    [jwm]   17.01.2020
Odpověď  Děkuju Milane za fotku přípravku .... tušil jsem, že se to tak nějak lisuje, ale můj problém je teď v tom, že nemám nikoho, kdo bez problémů soustruží. Naopak mám kamaráda, který je mi ochoten cokoliv vypálit laserem. Kvůli dvoum kroužkům se mi nechtělo pracně vyrábět přípravek, raději bych 20 vypálených polotovarů poslal někomu, kdo to vylisuje a 18 si jich nechal pro ostatní.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jaký je problém udělat ten prolis? Tady máš inspiraci - kroužky do dynama a lisovací přípravky. Přípravky jsou z měkého materiálu,nelisují se toho tisíce.    [Milan(OHC)] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.01.2020
Odpověď  Ahoj jwm, potřeboval bych ty kroužky dva. Jde-li je dát do obálky a poslat na adresu Milan Zapletalík, Na Bambousku 645, 33203 Šťáhlavy, bude to skvělé. Samozřejmě Ti pošlu částku, kterou řekneš, asi na účet, ať nemusíme řešit dobírku. A zadal jsem kámošovi vypálení těch polotovarů 46,5/24/0,5, akorát nedokážu udělat ten prolis. Těch polotovarů Ti pošlu, kolik budeš chtít :-) Děkuju. Milan.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.01.2020
Zobrazeno 10 z celkem 89 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (89) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Veteránské doklady


 Zdravím, chci přihlásit péráka na veteránské doklady a potřeboval bych vidět jak má být ve formuláři Žádost o provedení testování historického vozidla vyplněn technický popis vozidla, abych tam nepsal nesmysly. Nejlépe Pérák 250 1952. Byl by někdo tak hodný a poslal by mi to naskenované na email. Díky    [jena29] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  [libor] 16.01.2020 - je nutné takto reagovat? Já tak provozuju domácí malotraktorek + vlek (nyní už ne nezaplatil sem už asi 3 roky ten poplatek - mám Zetor 6945 na SPZ a není tedy důvod platit i další), soused můj tak provozuje 2 samoděly, Zetora 21 a 3 vleky....
To, že Vy se neorientujete, není důvod snad hned vyskakovat a urážet mně tím "co to melu a jestli nemám horečku!" Rád bych věděl, co Vás k tomuto jednání vede. Proč takto podrážděně reagujete na něco co opravdu uxistuje a to, že to nevíte není důvod se po mně vozit. Nebo?
Předpokládám, že se klasicky, dle platného scénáře (1 - přečtu něco co nevím, 2 - určitě je to špatně, bo já to neznám/nevím, 3 - svezu se jako pravý internetový hrdina po tom kdo to napsal, bo přece nikdo není chytřejší jak já! 4 - i když jsem uznán/vyveden z omylu, idioti jsou stejně všichni kolem, proože tomu stejně nevěřím. 5 - a dál dělám mrtvého brouka s jiným nickem), stejně nedočkám.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2020
Odpověď  Nemele. Jestli nevěříš, zajdi si na příslušný odbor dopravy a informuj se. Jen myslím, že podražily.    [vojta]   16.01.2020
Odpověď  dolin - v čechách ??? co to meleš , máš horečku ne ....    [libor]   16.01.2020
Odpověď  Ale vždyť s jakýmkoliv domadělem, traktoram bez SPZ lze legálně jezdit po cestě i u nás. Zjednodušeně popsáno - zaplatíte si pojistku, stroj musí mít funkční a "dle předpisů" osvětlení, na MU na hlásíte kde zhruba bude traktor jezdit a dáte jim fotky stroje a oni vystaví doklad. Podmínk aje mít nějaké výrovní číslo vyražené (i doma to je jedno) aby bylo možné stroj identifikovat. Myslím že 1000,-/2roky.....
Tedy já to bohužel už 2 roky neobnovil,....ale soused to tak má i měl...    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.01.2020
Odpověď  Tak od l.12.2019 lze na Slovensku přihlásit NA DOKLADY jakýkoliv podomácku udělaný traktor či vlek . Musí svítit ,brzdit , projít zjednodušeným stk ( bez emisí apod.), zaplatit ručení a dostane značky! Celá ta sranda vyjde na cca 2500kč . A všechny tovární traktory ( např. svoboda, škoda, zetor )vyrobené do 31.12.2009 lze přihlásit taky ! Viz slovenská televize pořad farmářská revue . Takže Slovensko alespon v této věci již dohnalo západ , pšenička dokladovým překupníkům pokvete už pouze u nás .....    [j.m,]   29.12.2019
Odpověď  http://www.eurooldtimers.com/cze/testace-historickych-vozidel.html

Máš tam jak mají vypadat fotky i vzor protokolu. Na fotkách není co řešit a protokol je víceméně technická věc. Co nebudeš vědět tak vynech a při testaci to s tebou doplní.

Děláte z komára velblouda. Nějaká vehementní příprava a objíždění "komisařů" předem je ztráta času a peněz.    [xhamsterr]   24.11.2019
Odpověď  S fotkama opatrně. Jednak je předepsaný pohled, dále musí být neutrální, ničím nerušené pozadí a fotky musí být na lesklém fotopapíře.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2019
Odpověď  Zdravím, nejlépe uděláte, když se spojíte s komisařem, který bude testaci dělat a spolu formulář vyplníte.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2019
Odpověď  Vyplň si šmírák vytiskni fotky a navštiv testačního komisaře, nebo to po domluvě pošli ke konzultaci či odsouhlasení, určitě ti ochotně poradí.    [.]   24.11.2019
  Motocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák)    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
 Strana 1/2123 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 20.12.2019)
Nezodpovězené téma 

MF-70 --- karburátor


 Ahoj, koupil jsem sekačku MF-70, ale žere jak blázen i na volnoběhu. Koupil jsem nový jehlový ventil do karburátoru, ale nepomohlo to. Zkoušel jsem taky snížit hladinu na plováku a taky nic. Někde jsem četl, že od nějakého data se začaly dělat karburátory zmetky. Taky jsem četl, že vysokou spotřebu dělají i opotřebené gufera na klíče, ty budu taky měnit. Chtěl bych poradit, jestli by se dalo použít nějakou kvalitní náhradu? Díky Honza    [HonzaHonza] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.01.2020
  Traktory, stabilní motory a ostatní země    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

uprava rámu k sidecar?


 ahoj co na to říkáte https://motorky.bazos.cz/inzerat/114658821/ram-jawa-kivacka-sidecar-vystuzenie.php ?    [jarek]   17.01.2020
  Přívěsné vozíky, sidecary    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Přední vidlice ČZ 125 A.


 Potřeboval bych odměřit chromované matice na přední vidlicí ČZ 125 A. Jedna je zde na třecím tlumiči řízení, mohla by být stejná jako na ČZ 175 předválečná? Druhá matice je na třecím tlumiči pérování. Tato má jistě menší průměr. Mohl mi je někdo odměřit? Asi je budu muset vyrobit, zvláště tu na pérování nemohu objevit v replice. Díky za ochotu.    [TapinRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.01.2020
  Motocykly do roku 1945    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Stadion S11 vs S22


 Zdravím,
Nevím někdo do jakého roku se dávala na Stadion S11 ta starší převodovka myslím kratší drážkování na hřídeli, hřídelka s dvěma kolama oproti té s těma třemi. Mám Stadion S11 rok výroby 59, ale někdo z toho vzal převodku a já nevím jakou tam mám dát.
Děkuji    [gege252] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.01.2020
  Mopedy Jawetta, Stadion, Babetta a ostat    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa Californian barva a samolepka na nádrži a předním blatníku


 Prosím o info jakou barvu má klason a jeho držák u Jawa Californian 1969, červený rám, Dále nevím kde sehnat samolepící pruh na nádrž a přední blatník, jaký odstín a šíře pásky byla na originálu. Děkuji    [perbusekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.01.2020
  Exportní typy československých motocyků    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Nejde zaradiť Trojka


 Na mojej C-ke nejde zaradiť trojka. Rozbeh na jednotke, preradenie na dvojku ide krásne ale keď chcem trojku, ako keby tam ani nebola. Už som to 2krát rozoberal, obidve pružiny radenia mám nové, pri skúšaní na nečisto som na nič neprišiel. Kde by mohla byť zrada ?    [vlasto] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2020
  Motocykly ČZ 125/150    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Gumové tlumiče rázů


 Jawa speciál,kde mohu sehnat gumové segmenty spojky,motoren.sk je má vyprodané.Díky Vamel    [melichar]   08.01.2020
  Předválečné motocykly Jawa    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Chater Lea 350 OHC


 Dobrý den, shaním jakékoli informace o motocyklech, dílech a dokumentech k historii těchto motocyklů v ČR.    [vodníkRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.01.2020
  Motocykly do roku 1945    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

NÁDRŽ PÉRÁK FJ


 Zdravím potřebuji nádrž v patině a nabízím nádrž se staženým lakem a chromem. Má pár důlků, jinak super stav. Vymění někdo ? Více foto pošlu případně @    [grif]   04.01.2020
  Motocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák)    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Valec 354/04 VS valec 354/06


 Zdravím Vás priatelia. Mám na Vás prosbu. Ako bezpečne rozoznám valec z Kyvačky 354/04 a prvej Panelky 354/06? Kúpil som motor a naisto viem, že nie sú z Panelky 360. V knihe od Dočkala sa píše, že: "Na motore 354/06 (prvý panelkový) sa vzhľadove nezmenilo nič. Výkon na 18 k sa dosiahol úpravou rozvodových kanálov". Čo ja ako laik neviem posúdiť. Preto prosím o radu. Vie to niekto? Vopred ďakujem. MV.    [MV]   03.01.2020
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Stabilní motor Moravia 4HP


 Dobrý den,
můžete mi prosím poradit, kde udělat výbrus válce a nový píst na stabilák? Motor byl zadřený a píst i válec jsou poškozené. Průměr pístu je 94,7mm.
Děkuji.
Dajak    [Dajak]   02.01.2020
  Traktory, stabilní motory a ostatní země    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Prosím o info o Jawě 250/559 exportní typ pro Nizozemí/Holandsko


 Prosím o info o Jawě 250/559 exportní typ pro Nizozemí/Holandsko. Koupil jsem takovou v rozebraném stavu rok 73 . Ale nejsem si jistý jestli ty díly patří na exportní typ pro Nizozemí. Proto prosím o fotografii.
Mám na ní: 16ky kola, nádrž se šroubovanými boky, horní masku z poslední kývačky s panelkovým rámečkem světla , řídítka s hrazdou, hranatý přední blatník.
Také bych chtěl vidět výrobní štítek v Nizozemštině ( prosím o foto s překrytými udaji o vaší motorce ).
Na netu jsem hledal spoustu hodin ale nic jsem nenašel, neporadily mi v Jawě v Týnci ani v muzeích.    [budlaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2019
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa Special


 Dotaz pro pana Arnošta: Stal jsem se majitelem Jawy 250Special, chtěl bych vás poprosit o identifikaci čísla rámu a motoru. Číslo rámu 8551 a motor s převodovkou 79634. Pak mám ještě rozebranou Jawu 175 Special, číslo motoru s převodovkou 48890, rám je 48786.A poslední rozebraná Jawa 175 Special,číslo motoru 35831, převodovka 37796,rám 50431. Moc vám děkuji za váš čas a ochotu.    [JulieRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.12.2019
  Předválečné motocykly Jawa    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Renovace kůže


 Zdravím, chci si udělat renovaci kůže a chtěl bych se zeptat jestli s tím máte zkušenosti. Mám zamířeno na http://www.united-c.cz/sluzby/renovace-kuze/ tak se chci zeptat na nějaké tipy nebo rady. Předem díky. JB    [Jan Bratan]   27.12.2019
  Automobily do roku 1945    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Zapalovani - CZ 250 Sport


 Zdravim,

Skladam CZ 250 Sport 1938 a nejak mi nejde seridit zapalovani - predstih.
Kontakty se mi zacinaji rozevirat az kdyz je pist 5 mm ZA horni uvrati.
Mam podezreni, ze je zapalovani vzate ze 175 Standart a tak se chci zeptat, jak je to s vackou...
Ty motory maji jiny zdvih a stejny predstih 5 mm.
Maji tedy i jine vacky?
Diky za rady
Z.    [Zdenek]   26.12.2019
  Předválečné motocykly ČZ    Přidat odpověď 

 Strana 1/2123 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006